Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Всі ми люди і звісно маємо вади. Зараз мова про "прокрастинацію", в слові чітко звучить "красти" то ж що і в кого ми крадемо?

Прокрастинація, або схильність відкладати важливі справи на потім,

створює ілюзію свободи. Вона змушує людей думати, що у них багато часу,

однак при цьому краде цей час. Прокрастинація схожа на безтурботну гру, але

часто обертається почуттями провини і занепокоєння. Людина, схильна до

прокрастинації, відчуває помилкове відчуття безпеки. Вона оптимістично

думає, що ситуація під контролем і поспішати нікуди. Часто недооцінює час,

необхідний для виконання завдання (наприклад, може думати, що робота займе

30 хвилин, в той час як об'єктивно вона займає 2 години). Тому

прокрастинація починається з почуття легкості і веселощів, але потім за це

доводиться розплачуватися, відчуваючи страх, занепокоєння,

безпорадність і злість на самого себе.

Однак звичку нічого не робити дуже важко змінити: людина, схильна

відкладати справи на потім, впевнена, що в ній немає нічого поганого. Гарна

оцінка (а іноді і просто оцінка, що дозволяє перейти до наступного класу) -

хороший доказ того, що система працює і що ефективніше виконувати роботу

під тиском. На жаль, коли ми відкладаємо справи на потім, то

розплачуємося за це не тільки своїм часом. У нас з'являється помилкове

переконання, що робота обов'язково повинна бути неприємною.

Хоча людина, схильна до прокрастинації, вчиться уникати роботи, у неї

не розвиваються такі важливі навички, як планування, організованість,

мислення і увага до деталей. Боротися з прокрастинацією складно, тому що

вона є спробою вирішити проблеми, які людина може не усвідомлювати

(наприклад, гнів або невпевненість у собі). Хоча прокрастинація і усуває

тривогу, пов'язану з цими проблемами, самі вони залишаються

невирішеними.

Як побороти прокрастинацію?

1. Виділяйте конкретний проміжок часу на виконання завдань. Найкраще

побороти прокрастинацію допомагає метод Pomodoro. Його запропонував

Франческо Чирилло ще у 80-х роках минулого століття. Він полягає у тому, що

на виконання завдання ви відводите конкретний проміжок часу і заводите

таймер: поки він не задзвонить – не відволікаєтеся ні на що. Так ви можете

нарешті зробити важливий звіт або навести лад у квартирі, витративши на це

мінімум часу.

2. Усуньте фактори, що відволікають. Якщо ви весь час відволікаєтеся на

сповіщення пошти чи смартфон – просто вимкніть їх. Коли перед вами стоїть

важливе завдання, то все навколо має зачекати.

3. Розділіть те, що треба та хочеться робити, від того, що вам

нав’язали. Хочете малювати картину за номерами, а не вивчати третю іноземну

мову за компанію з подругою? Тоді робіть лише те, що подобається саме вам.

Звичайно, це не стосується справ, які обов’язково потрібно виконувати.

4. Плануйте свій час. Попри те, що ви весь час перебуваєте вдома, планування

ніхто не скасовував. Адже саме воно допомагає тримати себе в тонусі та

дотримуватися певних правил. Тому заплануйте, скільки часу ви будете

працювати, коли обідатиме чи гратиметесь , а коли – будете прокрастинувати.

5. Займайтеся фізичною активністю кожного дня. Чим завгодно – бігайте,

грайте в бадмінтон, гуляйте, тощо. Адже сидіння вдома знижує розумову

діяльність та креативність, а спорт допомагає пожвавити процеси.

6. Фільтруйте інформацію. У світі інформаційного шуму важливо вміти

фільтрувати повідомлення та визначати такі, що лише примножують ваш стрес,

а не несуть ніякої інформативності. Намагайтеся звільнити себе від споживання

інформації декілька днів на тиждень. Так ви зможете зменшити рівень стресу, а

значить будете більш самоорганізованими.

7. Дивіться фільми та читайте книжки про лідерів. Жінки про жінок,

чоловіки про чоловіків. Дуже мотивує.

Інші публікації цього автора

Борітеся і поборете

19 серпня 2021
24