Онлайн
227
Бабич Ірина Дмитрівна

Школа №12

завідуюча шкільної бібліотеки

Написати приватне повідомлення
Матеріалів: 32 (6)
Перегляд матеріалів: 4226

ЗЗСО №12 Завідуюча шкільною бібліотекою. Дипломи за фахом: Режисер аматорського театру. Бібліотекар.

Роль шкільної бібліотеки в стратегії НУШ

Розділ І. Роль шкільної бібліотеки в стратегії НУШ

Так, я шкільний бібліотекар!    Професію обрала цю сама.                                                                                                         Для мене школа  рідним домом стала,                                                                                                        Додавши фарб у мій Проект життя…

1.1.         Місія, мета, основні завдання шкільної бібліотеки та її місце в НУШ

Реформи та інновації в системі освіти, зміни статусу закладів середньої  освіти, введення нових освітніх стандартів, які впливають на всі сфери діяльності навчального закладу, безпосередньо стосуються і бібліотек.

Сучасна шкільна бібліотека - це місце, де учень, вчитель і бібліотекар зустрічаються щодня для спільної роботи, де на практиці виховується потреба в знаннях, надаються навички пошуку потрібної інформації, закладаються основи самоосвітньої діяльності. Кожна бібліотека повинна мати добре організоване інформаційне середовище, яке б відповідало запитам і потребам здобувачів освіти.

Кожна школа за програмою НУШ матиме у своїй структурі сучасну бібліотеку, яка стане ресурсним осередком і експериментальним майданчиком для учнів і вчителів, забезпечить вільний доступ до якісних електронних підручників, енциклопедій, бібліотек, творчих лабораторій.

Завдання шкільної бібліотеки допомогти творчому та відповідальному вчителю, який постійно працює над собою, у відборі нових навчальних посібників для реалізації програми НУШ.

З переходом загальної середньої освіти на нові терміни, структуру та зміст навчання актуалізується питання пошуку шляхів забезпечення цілісного розвитку особистості на різних рівнях освіти. Державним стандартом нової початкової освіти окреслені такі ключові компетентності, (див. схему)

Спілкування державною мовою

 

Спілкування іноземними  мовами

Екологічна грамотність

 

                                            

Ключові компетентності НУШ

Інформаційно-цифрова

Математична   

У природничих науках  і     технологіях

 

Уміння вчитися впродовж життя

Соціальні та громадські

Зазначені компетентності формуються на основі компетентностей, що закладені у дошкільному віці: здоров’язбережувальної, комунікативної, предметно-практичної, ігрової, сенсорно-пізнавальної, природничо-екологічної, художньо-продуктивної, мовленнєвої, соціальної, особистісно-оцінної тощо.

Бібліотека має зважати на вище вказані компетентності і будувати свою роботу саме в такому в руслі.

Головною метою даної роботи є визначення основних етапів становлення та розвитку нової моделі бібліотеки  навчального закладу.

Отже, мета роботи – показати переваги нової моделі шкільної бібліотеки, продемонструвати на прикладах її досвід роботи, як завдяки інтеграційним процесам, упровадженню інноваційної роботи, традиційних та нетрадиційних бібліотечних уроків, використання медіаосвітніх технологій, шкільна бібліотека змінюється в сучасному напрямку та відкриваються всі грані її розвитку.

 Які ж завдання, виклики і ризики стоять перед шкільними бібліотеками України у процесі формування подальшого свого розвитку і бачення майбутнього?

Сьогодні курс на європейську інтеграцію набув для української держави стратегічного значення. Українці визнають загальноєвропейські цінності: свободу, демократію, повагу до людини, верховенство права і сповнені рішучості будувати свою державу на цих засадах. Україна розбудовується як на засадах української духовності і моралі, так і на принципах європейської демократії та політичної культури. Успіх на шляху просування України цим курсом залежатиме від здійснення послідовного та виваженого реформування у всіх сферах життєдіяльності і  насамперед освіти.

Завдання Херсонської спеціалізованої школи I-III ступенів з поглибленим вивченням французької мови № 12 – дати учнівській молоді глибокі та міцні знання з основ шкільних предметів, сформувати відповідальне ставлення до набуття знань, стійку потребу навичок самоосвіти та вміння застосовувати набуті знання в життєтворчій діяльності. Щоб виконувати свої обов’язки на високому рівні, сучасний бібліотекар має бути творчою компетентною особистістю. Тісно співпрацювати з педагогічним колективом, вчителями - предметниками, надавати учням і педагогам допомогу у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.

З яких джерел, сучасному шкільному бібліотекарю можна отримати знання щодо реформування освіти та робити впевнені кроки  в нову українську школу?!

Так, на початку червня у Скадовську своєчасно  відбулася дводенна ІV Всеукраїнська Літня школа «Освітні ініціативи» – 2019 (далі – Літня школа), яку організували «Херсонська Академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради та спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України з метою підвищення професійної компетентності керівників освітніх закладів, педагогів дошкільної та загальної середньої освіти.

У межах роботи Літньої школи відбулося безпосереднє спілкування учасників з науковцями, авторами програм і підручників, розроблених згідно з Концепцією «Нова українська школа». Доречними стали доповіді та майстер-класи колег-бібліотекарів, які приймали участь у Літній школі. Це  Крижановська Ольга – заступник директора КЗ «Херсонська обласна бібліотека для дітей ім. Дніпрової Чайки»,та Крижановська Наталія – завідувач відділу обслуговування дошкільників та учнів 1-4 класів цієї ж бібліотеки.

Серед ключових дослідницьких питань Літньої школи (далі ЛШ) розглядалися :Якими уміннями повинен володіти вчитель та шкільний бібліотекар, щоб розвивати ключові компетентності та навички ХХІ століття в учнів? Як будувати навчання в цифровому столітті та які обрати форми та методи залучення  дітей читання?

Яким може бути сучасний шкільний підручник?

Серед розглянутих тем в ЛШ, особливу увагу шкільного бібліотекаря  привертають такі теми: 

-   інтеграція – це вміння зводити мости взаєморозуміння;

- мистецтво дивитися мультфільми (на основі змістової лінії «Я досліджую медіа» в НУШ);

- Нова українська школа: як зробити дитину успішною і щасливою (швидка й актуальна допомога від видавництва «Оріон»);

- реалізація концепції Нової української школи у навчальній літературі    Видавничого дому «Освіта»;

-  перші кроки у світ читання: можливі труднощі та шляхи подолання;

-  есе в початковій школі;

-  методика підготовки дитини до Нової української школи;

-  освітні методики з LegoFoundation;

-  цікава дидактика для НУШ;

- сімейний медіапростір як засіб соціалізації дітей;

Саме ці питання окреслила для своєї бібліотечної роботи в НУШ.

Це дає підстави організувати роботу шкільної бібліотеки на засадах НУШ, що і визначає актуальність вибраної теми «Функції бібліотеки в умовах Нової української школи».