Онлайн
301
Півторак Тетяна Михайлівна

Великодальницький НВК "Школа-гімназія"

заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики та інформатики

Написати приватне повідомлення
Матеріалів: 7 (1)
Перегляд матеріалів: 9.8K

Класний керівник 21 століття

Класний керівник не чиновник, а священик, психотерапевт, оповідач казок, його справа –
працювати з душею дитини. І все це заради того, щоб вірили та любили,
щоб не пустити дітей у нікуди й не показати їм своєї неспроможності,
щоб дати їм можливість обпектися і водночас уберегти від опіків,
щоб пам’ятати їх і розбудити тремтливу і світлу пам’ять у Них.
В. М. Лізинський

Перед класним керівником сучасної школи, стоїть не зовсім просте завдання - створити в своєму класі умови для розвитку творчих здібностей вихованців, розвивати прагнення до творчого сприйняття знань, вчити мислити самостійно, підвищувати мотивацію до вивчення предметів, заохочувати їх індивідуальні здібності, дати кожній дитині можливість проявити себе. Для класного керівника всі його учні в класі - іскорки, які потрібно запалити.

Класне керівництво - це не робота, це спосіб життя. Переконана, що у стосунках з вихованцями має бути більше людського спілкування: радіти успіхам кожного вихованця, поділяти їх засмучення, вчити вірити в майбутнє, добиватися успіхів і позитивних зрушень у навчанні, в організованості, у будь-якій колективній справі.

А починати мабуть треба з самоврядування. Беручи участь в класному самоврядуванні, кожен вихованець відчуває співпричетність до вирішення завдань, поставлених перед класом, має можливість визначити своє місце і реалізувати свої здібності.

І позитивних результатів не доведеться очікувати довго, вони з’являться самі по собі: спочатку це налагоджене чергування по класу і школі, потім традицією стануть трудові справи (прибирання території школи, класу, акції "Турбота", "Чисте подвір’я"), проведення свят, вечорів, інтелектуальних ігор, екскурсій, походів, конкурсів, і врешті-решт ваші вихованці не захочуть жити в колективі інакше, бо головним сенсом життя класу буде ДІЯЛЬНІСТЬ, в результаті якої зможе себе проявити кожна дитина.

Зараз ми живемо в такий час, коли світ змінюється з вражаючою швидкістю. Виникають все нові питання, на які навіть дорослі люди з вже усталеною системою цінностей не можуть знайти адекватну відповідь. А якщо це людина, що стоїть на порозі самостійного життя, то їй зробити це ще складніше. Тому без знання ціннісних основ змісту виховного матеріалу класному керівнику неможливо для кожного учня розкрити його особистісний сенс.

Класний керівник - не просто вчитель, він - вихователь, який бачить всю складність дитячого життя, розрізняє біди і радощі дітей не тільки в школі, але і вдома. Узгоджені дії батьків і класного керівника в питаннях виховання їхніх дітей, кваліфікована допомога і підтримка у важких педагогічних і життєвих ситуаціях, інформованість батьків про навчальний процес в класі, справедливе вирішення конфліктів - все це найважливіші умови позитивної репутації класного керівника, школи серед батьків.

У будь-який час класний керівник служив і продовжує служити особливим маяком для своїх учнів, направляючи не тільки їх знання, а й думки в правильне русло. Поштовхом його самоосвіти завжди були учні, почуття власної гідності в умінні захопити і зацікавити їх. Він завжди прагне дізнатися щось нове і донести це до вихованців як частину культури.

У нього є улюблені книги і письменники, телевізійні канали та телепередачі, спортивні захоплення. У нього є папки, куди він вкладає вирізки з журналів, виписки з посиланнями на прочитані книги, газети, журнали. Потім протягом навчального року використовує цей матеріал на уроках, позакласних заходах і паралельно збирає матеріал для наступної папки.

Розширення культурного кругозору, розвиток інтелекту - це нова вимога життя, що пред'являється до педагога. Класний керівник повинен відповідати високим вимогам сучасного світу і вміти впроваджувати нові технології навчання і виховання у навчальний процес, володіти комп'ютером, вміти працювати в глобальній мережі. Він повинен постійно вчитися. Вчитися не тільки завдяки новим освітнім програмам, на курсах підвищення кваліфікації, але вчитися також і у своїх вихованців.

То ж що таке класне керівництво сьогодні? Таке питання я поставила своїм колегам в інтерактивній вправі на одному із методичних заходів з класними керівниками. Закарбувалися в пам’яті слова Людмили Олександрівни Савіцької, класного керівника з 30-річним стажем: "Класне керівництво – це не посада і не покликання. Класне керівництво – це хрест, який обираєш добровільно і несеш протягом усього життя в школі.

Та над усе класне керівництво – це Едемський сад, бо відчуваєш справді райську насолоду, коли твоїми зусиллями з маленького непослуха виростає велика людина".