Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

20.10.2019

65

0

Опис педагогічної ідеї

З чого ж почати свою розповідь? Чим я можу вас здивувати, привернути до себе увагу так, щоб з сотень перечитаних вами описів педагогічних ідей, мій найбільш запам’ятався? Що такого цікавого я можу розповісти про себе, про свою роботу, адже в мене так мало досвіду! Мені здається, що навіть після десяти, двадцяти років роботи з дітьми у вчителя все одно бракуватиме цього ж самого досвіду, бо наука розвивається щохвилини. Справжній вчитель зобов’язаний йти у ногу з часом, бути сучасним, обізнаним, тому має постійно навчатися та підвищувати кваліфікацію, але й при цьому завжди повинен пам’ятати, що колись він теж був дитиною.

А які ж методики навчання та виховання (не можу виключити виховання, оскільки це буде неправильним) я використовую у роботі? Різні! Все залежить від уроку, ситуації, дитини, навіть, настрою. Чи бувало в вас так, що вдома ви розробляєте докладний, до дрібниць обдуманий конспект, а  на уроці вас «понесло» у зовсім інший бік, та від цього заняття не стало гіршим, навпаки, набуло більшого значення для дітей. Колись, мені одна вчителька на мої скарги, що урок пройшов не так, як мені хотілося б, вона відповіла: «Запам’ятай: ти приходиш на урок зі своїми планами, а діти теж мають свої».  Тому  наприкінці кожного уроку я намагаюся приділити хоча б 2-3 хвилини для того, щоб обговорити з дітьми наші сумісні плани на наступний урок. Діти відчувають себе важливими, адже вони на рівні з учителем можуть обговорювати планування уроку, а не приходити до школи, бо так треба, і вчити, те, що скажуть вчити.  

Ще один важливий критерій, якого я притримуюсь при проведенні уроків, – це сучасність. Кожний вчитель хоча б іноді використовує елементи гри, запрошує казкових героїв на урок, але яких? Ми всі «виросли» на добрих радянських мультфільмах, на ніч ми читали казочки про Червону шапочку, про Незнайка, Котигорошка та інші. Але, як це не прикро, сучасним дітям вони нецікаві, ба більше скажу, що не всі й чули про таких героїв, як кіт Леопольд, кошеня на ім’я Гав, Мойдодир та ін. Їх більше цікавлять фіксики, леді Баг та супер Кіт, принцеса Софія, герої ніндзяго. Тож такі «гості» на уроках принесуть більше радості та краще мотивуватимуть дітей до навчання, а наша з вами задача – придумати, як все це використати. Раджу іноді включити дитячий канал і подивитися, чим зараз цікавляться діти, що я і роблю час від часу. Ви собі не уявляєте, як діти пишаються своїми вчителями, як вони їх вихваляють батькам, друзям, знайомим, коли, як кажуть,  вчителі  «в темі».  Свого часу мені прийшлося розбиратися у всіх бейблейдах. Ми експериментували, яка з дзиґ обертається довше за інших, і  разом робили висновки чому саме. На уроці математики у 4 класі ми запускали 2 машинки, які мали  прийти до фінішу та зірвати стрічку. На їх прикладі ми доводили, якщо машина рухається швидше, то і до кінцевої  ділянки вона дістанеться першою.  Діти краще запам’ятовують матеріал, коли вони можуть це побачити на власні очі, а не прочитати у книжці правило, або розглянути малюнок, коли навчання супроводжується позитивними емоціями. Тим паче зараз є достатньо можливостей перетворити нудне викладання матеріалу  на цікаву пригоду.

Не менш важливим і є використання ІКТ, аудіо та відео супроводу під час уроків. Для порівняння я провела невеликий експеримент. На одному з уроків природознавства я показала дітям надруковані фото мешканців Атлантичного океану та розповіла про них декілька слів. Діти засвоїли матеріал, але коли ми вивчали Тихий океан, замість фото  переглядали відео аквалангістів, діти неначе реально  поринули у захопливий світ таємниць. І тоді учні самі запропонували підготувати вдома розповіді про рідкісних і загадкових  мешканців океанів та знайти відповідні матеріали до них. Коротке, правильно підібране відео спонукало учнів до пошукової роботи.

Якщо в четвертому класі дітей можна підкорити сучасністю, то для моїх теперішніх першокласників я використовую прийом «Здивуй!»Теми наступних уроків, відгадки, прислів’я дивним чином можуть з’явитися на білому аркуші паперу, цукерки перетворюються у веселку, а наші пальчики - у пензлики.

На мою думку, рецепт хорошого уроку – це партнерство, повага дітей та вчителя. Іноді, я дію інтуїтивно, мабуть, це дісталося у спадок від моєї матері. Я ніколи не могла подумати, що зростаючи у сім’ї вчителя початкових класів, знаючи як це важко, я колись піду вчитися у педагогічний університет та буду працювати у школі. Тепер я навіть не уявляю себе в іншій ролі.  Вчителі  - як сценаристи, а учні – актори, які втілюють у життя сюжет, але як і режисер та сценарист вкладають левову долю у результат, і від них так само залежить, чи буде успішним фільм, чи просто загубиться десь у просторах кінематографу.

Інші публікації цього автора
З Днем знань!
20 жовтня 2019
54

Опис педагогічної ідеї

20 жовтня 2019
65

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.