Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Ефективність навчального процесу. «Живі» уроки
»
Взяти участь Всі події

Дистанційне навчання 30.11-04.12

1  грудня

Читання

Тема «Як давно в Україні з'явився жовто-блакитний прапор?» ( з дитячої енциклопедії «Світ моєї України»)

   Вправи для розвитку читацьких вмінь.

 Відновлення деформованого тексту

- Прочитайте вірш, вставивши пропущені літери.

Кр_с_в_й, щ_др_й, р_дн_й кр_й,

І м_в_ н_ш_   с_л_в_н_.

Л_б_,  ш_н_й,  _б_р_г_й

_с_, щ_ зв_тьс_ ……..

1. Вибір символа за загадкою.

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

2.     Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.

3.     Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

  Повідомлення теми і мети уроку.

Кожен урок – це частина великого шляху до знань. Щоразу ви берете щось нове для розумового розвитку і душі. Сьогодні ми прочитаємо твір « Як давно в Україні зявився жовто-блакитний прапор?»

- Що таке стаття? (Стаття́  — публіцистичний науковий чи загальнолітературний твір, що на підставі розгляду та зіставлення значної групи фактів чи ситуацій, ґрунтовно й глибоко, з науковою точністю трактує, осмислює й теоретично узагальнює проблеми соціальної дійсності)

  Первинне ознайомлення із текстом.

- Що знали, а що – ні? Чому це науково – пізнавальна стаття?

  Повторне читання.

_ Яке речення можна скласти із слів Стяг, отримати, ворога, захопити, означало, перемогу.

- Які кольори були символічними для Київської Русі ще до християнства?

- Де пізніше зустрічаються ці кольори?

- Відповідно до чого виготовляють прапор?

- Де і коли прапор став державним символом?

- Опишіть прапор.

 

 Домашнє завдання

с. 57 дати відповіді на питання, ознайомитись з Гербом м. Гайворон

 

Математика

Тема Додавання і віднімання іменованих чисел 

  1. Пояснення нового матеріалу. Обов'язкове відео до перегляду, 10 хвилин.

https://www.youtube.com/watch?v=bR_iXlkL4J8

  1. Виконання тренувальних вправ 

№ 434,432 завд 1 усно, 2 письмово

  1. Работа над задачею

  • Про що йдеться в задачі?

  • Яка маса гуски? Як знайти масу курки?(дія віднімання)

  • Що сказано про масу індика? 

  • Чи відома маса курки і гуски разом? Як знайти ?(дія додавання)

  •  Тепер коли відома маса курки і гуски разом,можемо знайти масу індика .

Домашнє завдання № 437,438

Укр мова

Тема Правопис закінчень іменників чоловічого роду

Аналіз мовного явища

  1. Вправа 125 (усно)

Прочитай, іменники що в дужках поставте у родовому відмінку. Усно визнач закінчення поданих іменників. Зроби висновок і звір з правилом на с.64.

  1. Розглянь таблицю с.65, що об'єднує слова кожного стовпчика? Запам'ятай правопис поданих у прямокутнику слів(мільйон,мізинець,механік

  2. Виконання вправи 126

Домашнє завдання впр.128

Природознавство 

Тема : Євразія - найбільший материк 

Опрацьовуємо параграф, с. 55-57

Даємо відповіді на питання після параграфа 

Переглянути коротеньке відео Цікаві факти про Євразію

https://www.youtube.com/watch?v=sX-p2c-zU1c

2 грудня

Читання 

Тема: Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталка Поклад. Гімн. Герб

- Сьогодні ми доторкнемося до скарбниці української поезії. Будемо знайомитися з творами українських поетів-класиків, поетів-сучасників

Вправа   “Гронування”

                                    класики                                сучасники 

                                                       поети

                             дитячі                                    земляки

 

2. Вправа «Закінчи слово»

Уточнення  понять:   «поети-класики»  –   це поети, чиї вірші визнані кращими в літературі і є взірцем: Тарас…(Шевченко), Леся…(Українка), Іван…(Франко)

  «поети-сучасники»   –  це поети, що пишуть у наш час: Ліна…(Костенко), Дмитро…(Павличко)

  • Сьогодні ми будемо читати вірші про державні символи України

Актуалізація знань про державні символи України.

Вправа «Мозковий штурм»

Коли Верховна Рада прийняла постанову про Державний прапор України? ( 28 січня 1992 року)

Що означає жовтий колір на прапорі?  ( колір золота – могутність, силу, багатство, постійність,справедливість, милосердя. Символ сонця, золотої пшениці)

Що означає блакитна барва?  ( чесність, вірність, бездоганність, символ неба)

Вправа «Добери епітет»

Дібрати слова-ознаки, якими можна охарактеризувати наші державні символи:

Прапор   (який?) …          Герб (який?) …     Гімн (який?) …

(красивий, могутній, урочистий,символічний, державний, золотий, жовто-блакитний,історичний, улюблений)

Виразне читання вірша  учнями

  ПІДСУМОК  УРОКУ

Яка тема віршів, що звучали сьогодні на уроці?  ( Державні символи?)

Як ми вчилися читати вірші? ( Виразно, урочисто)

Яка мета, головна думка цих віршів?  (Повага і пошана до символів держави)

 Домашнє завдання

Один вірш на вибір вивчити на пам'ять

Українська  мова 

Тема :Правопис закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини.

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати над правописом закінчень іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини.Спробуємо Зрозуміти і запам'ятати особливості закінчень таких іменників, щоб завжди писати грамотно. 

 Первинне Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1.Пошуково-аналітична робота.

- Утворіть словосполучення. Визначте відмінок іменників.

Думати над (задача)                                       Пригощу смачним (чай)

Стояти під (верба)                                          Під прямим (кут)

Жити з (надія)                                                 Стою під (душ)

 Читання правила с. 67

  1. Вправа 129 усно

  2. Домашнє завдання 

Вправа 130

Математика 

Тема : Письмове додавання круглих багатоцифрових чисел. Периметр прямокутника

 Розгляньте записи 

0200e4ds-0cb3-219x47.jpg

Пояснення

Записуємо одиниці під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями, тисячі під тисячами.

Аналогічна робота проводиться над прикладами на віднімання.

Висновок: письмове додавання і віднімання багатоцифрових круглих чисел виконують так само, як додавання і віднімання трицифрових чисел.

Робота з підручником

  1. Знайти значення виразів №442(у стовпчик)

  2. Задача 444 

  • Прочитайте задачу . Скільки тканини виготовили першого дня? Другого? Що сказано про третій день? 

  • Чи відомо скільки виготовили першого і другого дня разом? Як знайти?(дією додавання).

  • Можемо дізнатись  скільки виготовили третього дня ?(дія віднімання)

  • Тепер даємо відповідь на питання задачі. Скільки виготовили тканини за три дні?(дія додавання)

  1. За планом знайти периметр(сума всіх сторін) кожної ділянки 

Домашнє завдання № 446,447

Природознавство

Тема : Рослинний і тваринний світ Євразії 

  1. Опрацьовуємо с. 57 - 62 

  2. Відповідаємо на запитання після параграфа

  3. Домашнє завдання 

Підготувати повідомлення про одну з рослин або тварин,яка мешкає тільки  Євразії

3 грудня

 Фізкультура

Прогулянка на свіжому повітрі

Українська мова 

Тема Закінчення іменників чоловічого роду в Орудному відмінку однини

  1. Вивчення нового матеріалу 

  • Розгляньте таблицю на с. 67 вправи 131.  Зверніть увагу на кінцевий приголосний основи іменників кожного стовпчика . Звір свої висновки з правилом на с.68 

aZwq8plVKq_VeNmtr2qzUIGXBFjRcsQOgFAj5VhGcOApqcvt3A5uTC2A7qJvnJ_B_ZbWECMAHujXOahe9CVeh8KvENEddqzVY5I-Ki_AdYhDcBvXLll6xq1br386OS-mvoD-tpEj

  1. Вправа 132, завдання 3 письмово

  2. Міркуй так : спочатку визнач на який приголосний закінчується основа, потім додай відповідне закінчення.

  3. Домашнє завдання вправа 133

Основи здоров'я

Тема: «Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я»

Доберіть синоніми до цього слова. ( Засвіти «Сонечко»,напиши слово на промінчику та прикріпи Дружба –це…) 

Слова  на дошці або на екрані з’являються після відповідей.

( товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка,співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода та ін..)

1. Інформаційне повідомлення

Отже, дружба — це стосунки між людьми, основою яких є взаємна симпатія, довіра, щирість, взаєморозуміння, спільні інтереси й захоплення. Людей,  у відносинах яких є  повага один до одного,  взаєморозуміння, існує взаємодопомога, то їх  називають друзями. Саме друг завжди  допоможе  у  біді, захистить, підтримає.

2.     Бесіда

У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні. Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

  Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг»

-  Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.  У вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш».  Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?(Читаю, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

3. Робота з підручником. Прочитаємо статтю ( ст.61)

-         Який зв'язок між дружбою та здоров′ям ?

Робота в підручнику» Ознаки дружніх стосунків»

Підручник ст..62

-         Які ознаки дружніх стосунків? Виберіть найціннішу ознаку і пошепки промовте її.

Отже, хочеш мати друга - будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини,що знаходиться поруч , сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

Поміркуй !!! Через що руйнуються дружні стосунки?

Мирилки

Мирилка летіла, 

На плече сіла, 

Сказала тихенько: 

- Миріться швиденько! 

 

Битися - не билися, 

Трохи посварилися, 

Потім посміялися, 

Друзями зосталися

Підсумок 

- Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди.

 І знайте, що: «Дружба – найбільший скарб».

Домашнє завдання 

Створити  Галявину дружби(намалювати малюнок, що відобразить тему уроку: написати на листочках дерева чи промінцях сонця слова що асоціюються з дружбою)

Я у світі 

Тема  Культура поведінки. Правила етикету

Пригадай правила поведінки. Чи завжди ти їх дотримуєшся?

Віддавна люди намагалися жити в злагоді та спокої у своїх сім’ях і громадах. Воєн їм вистачало і з ворогами. Тому й придумали правила культурної поведінки. їх дотримання — це ознака порядної цивілізованої людини.

Загалом поняття «культура поведінки» об’єднує всі сфери культури: правила поведінки з людьми і поведінки в громадських місцях, відносини між людьми, організація особистого часу, естетичні смаки, етикет. Треба вчитися поводитися так, щоб люди, які знаходяться поруч з тобою, відчували твою необхідність.

Поміркуй! Як ти розумієш значення слова «етикет»?

Етикет — установлені норми поведінки і правила ввічливості в суспільстві.

Слово «етикет» запозичено із французької мови, де воно означає — напис, ярлик, етикетка.

Перший збірник правил етикету з’явився ще в Стародавньому Єгипті.

На наших землях правила етикету були сформульовані в «Повчанні дітям» київського князя Володимира Мономаха.

У США засновано Інститут етики імені Емілії Поуст. Книжки цієї популярної в Америці письменниці присвячені культурі поведінки. Вони перевидавалися понад 100 разів.

Сьогодні основні правила етикету значно простіші і природніші, ніж раніше, і дотримуватися їх не так складно.

Пригадай, які правила етикету ти вже знаєш. Назви їх.

Прочитай правила етикету. Поясни, як ти їх розумієш.

1. Дівчата мають перевагу перед хлопчиками, старші — перед молодшими.

2. Дівчатам, жінкам, людям похилого віку потрібно поступатися місцем у громадському транспорті.

3. Першим вітається хлопчик з дівчинкою, молодший — зі старшим.

4. До незнайомих та старших людей звертайся на «Ви».

5. Коли тобі хтось телефонує, а ти знаходишся в громадському транспорті, вибачся перед товаришем, поясни, що не можеш зараз розмовляти і перетелефонуєш йому пізніше.

Прочитайте притчу Кедр с.72

Порівняй кедр з людиною. Яка доля чекає на людину, якщо вона поводиться так само, як кедр?

Підсумуй свої знання

• Для підтримки порядку в суспільстві здавна були придумані закони і норми культури поведінки. На відміну від правопорушення, зневаження нормами поведінки не призведе до кримінального покарання, проте відштовхне від тебе людей.

• Головне правило етикету: поводься з іншими так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою.

Перевір себе

1. Що означає слово «етикет»?

2. Для чого потрібно знати і дотримуватись правил етикету?

 4 грудня 


Фіз.культура

Руханка 


Українська мова 


Тема Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини

  • Сьогодні на уроці ми знову вивчатимемо орудний відмінок, а саме які закінчення мають іменники чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини.

 Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Вправа-дослідження (вправа 134).

а) Бесіда за змістом твору.

— Про які професії ви дізналися із учнівського твору?

— Які професії подобаються вам?

б) Словникова робота з використанням таблиці «Словничок».

[Інжеине́р] — спеціаліст із вищою технічною освітою.

Інженер-механік. Інженер-електрик. Військовий інженер.

в) Виконання мовного завдання.

— Випишіть з тексту іменники чоловічого роду на -р в орудному відмінку.

— Які закінчення мають ці іменники?

г) Формулювання висновку про правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку однини.

— Чи співпадає ваш висновок із правилом на с. 70?

ґ) Засвоєння правила, с. 70.

2. Творча вправа (вправа 135).

б) Списування першого абзацу з використанням орфографічного словника.

в) Міні-твір.

— Складіть і запишіть кілька речень про професію своїх батьків. Старайтесь у реченнях уживати іменники в орудному відмінку однини.

Фізкультхвилинка.

3. Вибірковий диктант(усно)

— Випишіть іменники чоловічого роду на -р у стовпчик і поставте їх в орудному відмінку однини.

— Перевірте себе за орфографічним словником.

Лаком і фарбою

пахне маляр,

глиною — муляр,

замазкою — скляр.

Учитель, лікар чи геолог,

письменник слюсар чи кресляр

всі називають головною

одну професію — школяр.

   Підсумок уроку.

— Які закінчення можуть мати іменники чоловічого роду з основою на -р в орудному відмінку?

— Як слід перевіряти їх правопис?

Домашнє завдання Впр.136, правило с.70


Математика 

Тема .ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ.ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ ЇЇ ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ 

РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 

1.   Розв’язування задачі (завдання 448, усно) 

Учні розглядають зразок  обчислення, поданий в підручнику. 

2. Завдання 449 (усно)

Учні коментують і перевіряють розв’язання прикладів.

 Обчислення вірні

3. Письмові (у стовпчик) обчислення Завдання 450 

Для самоперевірки 

• 15 год 16 хв + 9 год 49 хв = 25 год 05 хв

•  5 діб 6 год - 2 доби 18 год = 2 доби 12 год

5 діб 6 год = 4 доби 30 год (щоб від 6 год відняти 18 год,ми позичаємо 1 добу і перетворюємо її в години)

• 10 хв 30 с + 25 хв 45 с = 36 хв 15 с

• 7 год 34 хв - 2 год 40 хв = 4 год 54 хв

7 год 34 хв = 6 год 94 хв(щоб від 34 хв відняти 40 хв ,ми позичаємо 1 год і перетворюємо її в в хвилини )

4. Робота над задачами 

Завдання 451 Вказівка. Визначити, скільки днів тривав стійловий період з 25 жовтня по 10 травня. (198 днів.)

Учні ознайомлюються з умовою задачі. Записують коротку умову. Порівнюють текст та коротку умову задачі. Складають

План розв’язання задачі

1 період (198дн)— 1 корова — 37 кг 

1/3 періоду (66— 96 корів — ? кг .

б) Задача № 452.

Учні аналізують задачу і розв'язують її з коментуванням.Вказівка 7 т = 7000 кг

Розв'язання:

1) __ : __ = __ (кг) — очищає перша машина за 1 хв;

2) __ :__ = __ (кг) — очищає друга машина за 1 хв;

3) __ + __ = __ (кг) — очищають дві машини за 1 хв;

5) __: __ = __ (хв) = 3 год 20хв — очищатимуть обидві машини 7 т зерна.)

Діти читають задачу. Повторюють умову за коротким записом. 

Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно. 

Додаткове завдання (по бажанню)

Учні складають задачу за коротким записом. 

Наш потяг на кінцеву зупинку прибуде о 12 год 40 хв. Подорож триватиме 3 год 10 хв. О котрій годині потяг вирушить у подорож? 

Початок — ? 

Тривалість — 3 год 10 хв 

Кінець — 12 год 40 хв 

О котрій годині потяг вирушить зі станції? 

Розвяжи задачу,запиши відповідь

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Завдання   453, 454 (с. 73) 


Читайте також: