Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках
»

14.05.2020

20

0

Методика раннього розвику

Методика Зайцева відноситься до методології раннього розвитку дітей. Суть всіх технік полягає в навчанні дитини шляхом введення необхідної інформації в процес гри. Методики спрямовані на навчання дитини читання, математики, письма. Часто використовуються вірші і пісні, для поліпшення запам'ятовування інформації.

Однією з найпопулярніших методик Зайцева, яку рекомендують використовувати з дворічного віку, є кубик Зайцева.

КУБИКИ ЗАЙЦЕВА

Цю методику застосовують для навчання дітей читання, починаючи з двох років. Результативність цієї методики така: в два роки дитина здатна навчитися читати за 6 місяців, у віці старше трьох - малюк навчається за два тижні. В основі методики представлено читання по складах, і, не дивлячись на те, що це здається більш складним - це не так. Діти легше засвоюють і запам'ятовують матеріал, що дозволяє їм навчитися читати набагато раніше своїх однолітків. Навчання проходить в ігровій формі, що сприяє виникненню зацікавленості дитини і додатково її мотивує.

Кубики Зайцева можна купити, а можна зробити самостійно, спираючись на інструкції в інтернеті. Заняття повинні бути систематичними, і батьки повинні бути готові до того, щоб впровадити методику в процес виховання.

ПЛЮСИ І МІНУСИ КУБИКІВ ЗАЙЦЕВА

Кубики Зайцева мають свої особливості в застосуванні. Для когось вони можуть виявитися плюсами, для когось здатися мінусом. Проте не можна заперечувати результативність методики.

ДАВАЙТЕ РОЗГЛЯНЕМО ОСНОВНІ ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЇ КУБИКІВ ЗАЙЦЕВА:

• Дитині легше освоїти процес читання, так як вона сприймає цілі склади замість окремих букв;

• Дитина буде грамотно писати - це факт, адже на кубиках зображені граматично правильні конструкції;

• Методика не має вікових обмежень;

• Методика дуже ефективна - на що вказує результативність навчання дітей, за 5-6 занять дитина може оволодіти необхідною навичкою;

• Дитина вчиться самостійно, це відбувається в процесі гри, тому цей процес комфортний;

• Методику рекомендують використовувати в цілях профілактики, для загального розвитку дитини;

• Можуть виникнути труднощі з навчанням в школі, адже там навчання проходить не в ігровій формі і має певне обмеження. До того ж, не завжди шкільна програма стикається з методикою Зайцева. Через це дітям складно переключатися, і можуть виникнути проблеми;

Існує ряд методик Зайцева спрямованих на навчання дітей математики. Відбувається це за подібним принципом. В результаті діти в 4 роки можуть вільно оперувати чотиризначними числами.

ІГРИ

З ГРАМОТИ ЗА МЕТОДИКОЮ

М. ЗАЙЦЕВА

Навчання читання за допомогою кубиків М. Зайцева проводиться в три етапи.

І етап – знайомство з кубиками і таблицями. Вивчення складів.

ІІ етап – читання одного слова.

ІІІ етап – читання текстів. Ігри-тести з кубиками.

ІГРИ І ЕТАПУ

Мета: познайомити дітей з кубиками і таблицями, навчити дітей розрізняти кубики за кольором, звучанням. Вчити називати склади на кубиках, а також знаходити і називати склади на таблицях.

«ВІДГАДАЙ, ЯКИЙ КУБИК ЗВУЧИТЬ»

Мета: вчити дітей впізнавати на слух, який кубик звучить – дзвінкий чи глухий. Познайомити з поняттями: глухий кубик – дерев’яний, він гуркотить, дзвінкий – залізний.

Матеріал: кубики М, П, Д, Т, Б.

Хід гри

Дорослий пропонує дитині заплющити очі та повернутись спиною до столу, на якому розміщені кубики, на слух визначити, який кубик звучить та правильно назвати: залізний чи дерев’яний.

«ПІДБЕРИ ДО ВЕЛИКОГО КУБИКА МАЛЕНЬКИЙ І НАВПАКИ»

Мета: дати дітям знання про те, що є великі кубики і маленькі. У кожного великого кубика є пара – маленький кубик і вимовляються вони по-різному.

Матеріал: кубики М-мь, П-пь, Б-бь, Д-дь, Т-ть, іграшковий зайчик.

Хід гри

Варіант 1

Дорослий говорить, що Зайчик хоче погратися в кубики. У Зайчика будуть великі кубики, а дитині треба знайти пари до цих кубиків – маленькі.

Наприклад, Зайчик підняв великий кубик – М, а дитинна повинна підняти маленький – мь.

Варіант ІІ

Всі кубики перемішані на столі. Дорослий говорить про те, що Зайчик, коли грався кубиками, то переплутав їх і тепер не знає, як підібрати кубики один до одного.

Дорослий

· Давай допоможемо йому. Зайчик буде піднімати любий кубик, а ти повинен підібрати до нього великий або маленький кубик (в залежності від того, який кубик підніме Зайчик).

«ПОБУДУЙ БАШТОЧКУ ЧИ ПОТЯГ»

Мета: вчити дітей впізнавати та читати знайомі склади. Пояснити значення голубої смужки на кубиках. Вчити під час гри ставити правильно ставити кубик – голубою смужкою вниз. Розвивати зорову увагу та пам'ять, простежуючу функцію очей.

Матеріал: кубики М-мь, П-пь, Б-бь, Д-дь, Т-ть.

Хід гри

На столі знаходяться великі і маленькі кубики, залізні і дерев’яні. Дорослий показує, що в кожного кубика внизу є голуба смужка та розповідає, що художник намалював її не випадково. Щоб кубики стояли правильно, їх потрібно завжди ставити на голубу смужку.

Дорослий

· Люди ходять по землі ногами, ногами стоять на підлозі. Так і букви стоять на голубій смужці, як люди на підлозі. Якщо кубик поставити боком, то букви нібито лягли спати.

· А тепер можна побудувати башточку або потяг.

Після цього можна запропонувати дитині прочитати склади на кубиках.

«НАЗВИ КУБИК, ЯКИЙ Я НАЗВАЛА»

Мета: закріпи знання про золоті, залізні та дерев’яні кубики, кубик М-мь, П-пь, Б-бь, Д-дь, Т-ть. Познайомити з новими кубиками: Л-ль, Н-нь.

Матеріал: кубики М-мь, П-пь, Б-бь, Д-дь, Т-ть, Л-ль, Н-нь, іграшковий гномик.

Хід гри

Кубики знаходяться на столі, кубики Л-ль, Н-нь закриті серветкою.

Дорослий

· Сьогодні Гномик хоче погратися з вами. Він приготував сюрприз (дорослий відкриває серветку, а там – нові кубики).

· Давайте їх розглянемо.

Йде розгляд кубиків і визначення, які це кубики:

· за звучанням (залізні чи дерев’яні);

· за кольором;

· за розміром.

Промовляються всі кубики, потім всі кубики перемішуються.

Дорослий

· Гномик ще дуже погано знає букви, потрібно допомогти йому знайти потрібний кубик Гномик хоче знайти кубик М – де він?

· А тепер ми будемо знаходити залізні кубики, дерев’яні і показувати Гномику.

«ЯКОГО КУБИКА НЕ СТАЛО?»

Мета: закріпити вміння дітей правильно визначати назви кубиків: залізний, дерев’яний. Закріпити знання про букви Л, Н, М, П, Д, Т. Розвивати мислення, зорову увагу та пам'ять.

Матеріал: кубики М-мь, П-пь, Б-бь, Д-дь, Т-ть, Л-ль, Н-нь.

Хід гри

Кубики знаходяться на столі. Дорослий виставляє їх так:

· Два залізних і один дерев’яний;

· Два дерев’яних і один залізний;

· Два маленьких і один великий.

Йде порівняння за розміром. Після того, як дорослий виставив три кубика перед дитиною, вона називає, які кубики виставлені. Потім закриває очі, дорослий прибирає один кубик і дитина визначає, якого кубика не стало, називає його «ім’я» та «прізвище».

«ЩО ЗМІНИЛОСЯ?»

Мета: закріпити вміння дітей правильно визначати назви кубиків: залізний, деревяний. Закріпити знання про букви Л, Н, М, П, Д, Т. Розвивати мислення, зорову увагу та пам'ять.

Матеріал: кубики М-мь, П-пь, Б-бь, Д-дь, Т-ть, Л-ль, Н-нь.

Хід гри

Кубики знаходяться на столі. Дорослий виставляє їх так:

· Два залізних і один дерев’яний;

· Два дерев’яних і один залізний;

· Два маленьких і один великий.

Йде порівняння за розміром. Після того, як дорослий виставив три кубика перед дитиною, вона називає, які кубики виставлені. Дорослий не прибирає один кубик, а міняє їх місцями. Дитина визначає, який кубик стоїть не на своєму місці і називає його «ім’я» та «прізвище».

Світлина від Мирослави Кузик.Світлина від Мирослави Кузик.

Інші публікації цього автора

Методика раннього розвику

14 травня 2020
20

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.