Головне меню порталу
Опублікував/ла:
1. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
Музика, яка одного разу ввірвалася у вашу душу, стає її часткою.
Страждання нам дано як милість, бо так Всевишній заповів.
Куди голова задумала, туди й ноги несуть.
Не може бути, щоб брат у лихій годині не підтримав брата.
означальне
з’ясувальне
способу дії і ступеня
місця
причини
2. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
У метушні людській не помічаю, як проминають і роки, і дні.
Довгим ключем пливли по небу хмари, як журавлі у вирій відлітали.
Край неба на сході помітно блідне, так що в ньому вже можна розпізнати сіру пелену розірваних вітром хмар.
Я для пісні вікно розчинив, щоб вона залила мою душу весною.
мети
наслідкове
порівняльне
причини
з'ясувальне
3. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
Якби композитор хотів сказати щось словами, він тоді не писав би музики.
А справжня слава – це прекрасна жінка, що на могилу квіти принесе.
Там, де зорі сяють з-за гори, над водою гнуться явори.
І садила квіти біля вікна мама, щоб краси у світі не було замало.
мети
з’ясувальне
означальне
умови
місця
4. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
Духовність – то озонова пелюстка, що так бережно огортає планету.
Умій жити так, щоб у тебе з другом була єдність духу, ідеалів.
Коли ідеш ранковим полем, грають бризки від роси.
Ми не маємо права забувати минуле, хоч яким би важким воно не було.
місця
способу дії і ступеня
допусту
означальне
часу
5. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
Гаснуть вогні, ніби в море падають зорі.
Як сяду при собі я в час вечірній, багато спогадів тоді встає.
Не буде роду переводу, бо вічно житиме любов.
Наближалася весна, так що вже не тільки вдень, а і вночі капало зі стріх.
причини
наслідку
означальне
часу
порівняльне
6. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
Добре жить тому, чия душа і дума добро навчилася любить.
Часом Десна розливалася так пишно, що у воді потопали не тільки ліси, а й сінокоси.
Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія.
Хоч була рання весна, але надворі було вже гаряче.
способу дії і ступеня
умови
допусту
з’ясувальне
місця
Зробити повний синтаксичний розбір речення (пдкреслити члени, надписати частини мови, дати характеристику реченню та кожній частині, намалювати схему).
Якби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя (Т.Шевченко)
Рефлексія від 23 учнів
Сподобався
Зрозумілий
Потрібні роз'яснення
Будь ласка, оцініть тест!
10 грн
15 грн
30 грн
10 грн