Метою навчання правознавства на базовому рівні середньої освіти є надання учням / ученицям основ правових знань, виховання поваги до гідності людини, права, державотворчих і правотворчих традицій, любові до держави Україна, забезпечення умов для формування правової культури, правових орієнтирів і правомірної поведінки. Основи правознавства як навчальний предмет сприяє становленню особистості учня / учениці, розвитку критичного мислення й логіки, здатності розуміти й оцінювати правові явища та процеси, аналізувати різноманітні життєві ситуації відповідно до дії правових норм; спонукає ставити запитання та шукати відповіді щодо ролі права, значення прав людини в житті суспільства і держави.
Опанування основами правознавства спрямоване на формування системи цінностей, правосвідомості, правової культури учнів / учениць, пробудження їхнього інтересу до права, заохочення до свідомої реалізації, застосування й дотримання правових норм.
У завданнях для учнів за екстернатною формою навчання враховані наступні критерії:
завдання спрямовані на перевірку вмінь і навичок учнів, передбачених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти;
відповідність завдань змісту чинної навчальної програми;
різноманітність завдань, що уможливить виявлення й оцінювання рівня сформованості правової предметної компетентності дев’ятикласників у сукупності таких компетенцій як інформаційна (правові знання), логічна (розвиток юридичної логіки), процесуальна (правові вміння), аксіологічна (емоційно-ціннісне ставлення учня до правових явищ і процесів);
поточні зміни в чинному законодавстві України;
відповідність завдань віковим особливостям учнів 9-х класів (розвиток критичного та логічного мислення, логічне мислення, життєвий досвід тощо).
Зміст завдань охоплює певні теми, вивчення яких передбачено в шкільному курсі з основ правознавства рівня стандарту за 9 клас за чинною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698, а саме:
Основи теорії права і держави.
Реалізація права.
Взаємозв’язок людини і держави.
Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин.
Правнича професія.
Усього в контрольному тематичному оцінюванні з історії України 24 тестових завдання:
17 – з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих варіантів;
4 – на встановлення відповідності;
3 – множинного вибору: з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів.