Підсумкове оцінювання за рік для учнів, які навчаються за екстернатною формою навчання з історії України в 9 класі, надасть змогу зробити висновок про знання та вміння учнів, здобуті протягом року, відслідкувати рівень засвоєння матеріалу, рівень сформованості логічного мислення, практичних вмінь та навичок самоосвітньої діяльності учнів. Завдання підсумкової контрольної роботи дозволяють оцінити сформованість усіх предметних компетентностей учнів.
Під час виконання підсумкового оцінювання з історії України учні мають продемонструвати:
- знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії, історичних особистостей;
- вміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;
- вміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;
- вміння працювати з різноманітними історичними джерелами: історичними документами та картами.
Зміст завдань охоплює певні теми, вивчення яких передбачено в шкільному курсі історії України рівня стандарту за 9 клас за чинною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698, а саме:
Українські землі в складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.
Українські землі в складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.
Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. Українські землі в складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.
Українські землі в складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.
Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації
Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.
Усього в контрольному тематичному оцінюванні з історії України 24 тестових завдання:
18 – з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих варіантів;
2 – на встановлення відповідності поданого переліку подій, термінів;
2–на встановлення правильної послідовності поданого переліку подій;
2 – множинного вибору: з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів.