Однією з найочевидніших за результатами дослідження якості освіти PISA 2022 року проблем українських школярів і освіти є функціональна неграмотність. Наші діти навчилися розпізнавати букви, відтворювати звуками написане чи надруковане, але не читати з розумінням, усвідомленням того, що прочитали. Причин декілька: відсутність мотивації до читання, кліпове мислення, недостатньо сформовані навички критичного мислення, вміння працювати з різними видами текстів виокремлювати певні факти, інтерпретувати текст, а також відсутність матеріалів для вимірювання читацької грамотності аналогічних формату PISA. Більшість методичних посібників для вчителів пропонують суцільний текст художнього або публіцистичного стилю, питання за змістом твору, які стосуються сюжету, розуміння елементарних речей ( хто? де? як? коли?) і не передбачають пошук фактів, суджень, інтерпретації змісту, не містять діаграм, інфографіки тощо.
Цей текст і питання до нього - пілотний проєкт "Читаю з розумінням", призначений для формування читацької компетентності учнів і подолання функціональної неграмотності.