Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Організація індивідуальних занять для дітей з використанням арттерапії, пісочної терапії, аплікації, сенсорної методики
»
Взяти участь Всі події

10 клас Реалістична українська проза (Творчість Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного)

Українська література

Для кого: 10 Клас

64 проходження

24 запитань

05.10.2022

191

3

0

Завантажити тест
Вміст тесту:

Опис, який учні побачать перед початком тестування

Тестова робота містить тести відкритої і закритої форми, тести на встановлення відповідності.

Запитання №1 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Події, зображені в "Кайдашевій сім'ї" Івана Нечуя-Левицького, відбуваються в селі

Запитання №2 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Панас Мирний започаткував жанр української прози -



Запитання №3 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

"Через місяць йому об’явлено, що тепер він піщанський громадянин — козак, Остап Макарович Хрущ," - мова йде про ... (Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні?").

Запитання №4 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Укажіть героя твору «Кайдашева сім’я» Івана Нечуя- Левицького, про якого сказано: «Широке лице було сухорляве й бліде, наче в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки».

Запитання №5 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

"Жінка жонатого чоловіка? Покритка-дівка? ...Ні жінка, ні дівка, а замужня вдова... Гріх перед Богом, — чим його замолити? Сором перед людьми, — чим його змити?.." - так сказано у творі Панаса Мирного "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" про

Запитання №6 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

5. Зав’язкою твору «Кайдашева сім’я» є епізод, коли

Запитання №7 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

«Своя сорочка ближче до тіла», – це життєвий принцип, який сповідує герой твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Запитання №8 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

«Бриклива», «з перцем», «робоча та проворна», «куслива, як муха в Спасівку», - такими словами характеризує Іван Нечуй - Левицький

Запитання №9 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Прототипом родини Кайдашів була родина ... (Іван Нечуй-Левицький "Кайдашева сім'я")

Запитання №10 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного стосуються всі слова в рядку

Запитання №11 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стосуються всі названі поняття, ОКРІМ

Запитання №12 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Головна проблема роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» -

Запитання №13 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Марусю Кайдашиху змусила стати на деякий час добрішою така подія:

Запитання №14 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

"Чоловік гордий і жорстокий,з нього буде добрий посіпака", - ці слова характеризують героя ( Іван Нечуй-Левицький "Кайдашева сім'я")

Запитання №15 на встановлення відповідності Балів: 2%

Установить відповідність ( за творами: "Кайдашева сім'я" Івана Нечуя-Левицького та "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного)

Героїня
1

Маруся Кайдашиха

2

Оришка

3

Мелашка

4

Галя

5

Мотря

Характеристика
А

«…щоки червоніли, як червоні яблука, губи були повні та червоні, як калина».

Б

«…висока рівна, із довгастим лицем, із сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем».

В

«Сама – невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе».

Г

«Уже була стара – стара, як молоко біла, як сухар суха».

Д

«…бідна, некрасива дівчина, уже таки й літня, що жила удвох з старою матір’ю».

Запитання №16 на встановлення відповідності Балів: 2%

Установить відповідність ( за творами: "Кайдашева сім'я" Івана Нечуя-Левицького та "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного)

Герой
1

Остап Хрущ

2

Карпо Кайдаш

3

Лаврін Кайдаш

4

Чіпка Вареник

5

Омелько Кайдаш

Характеристика
А

«Не багатого роду!» – казала проста свита, накинута наопашки. «Та чепурної вдачі!» –одмовляла чиста, біла, на грудях вишита сорочка…».

Б

«Отой волоцюга, блудяга…покинув на Дону жінку з дітьми…»

В

«…широке лице було сухорляве й бліде… на сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки».

Г

«…широкий в плечах, з батьківськими гострими очима, з блідуватим лицем. Гострі темні очі були ніби сердиті».

Д

"Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс… – все подихало молодою парубочою красою».

Запитання №17 з кількома правильними відповідями Балів: 9%

Указати, як перифразовано називали Івана Нечуя-Левицького

Запитання №18 на встановлення відповідності Балів: 9%

Установити відповідність

Герой
1

Омелько

2

Маруся

3

Мотря

4

Карпо

Про кого репліки
А

"Він був чоловік гордий, упертий, нікому не любив кланятись"

Б

"... богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити; він понеділкував і постив дванадцять п’ятниць на рік, перед декотрими празниками…”

В

"На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, під ногами лід мерзне, а як гляне, то од її очей молоко кисне"

Г

Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима.

Д

"...була з поетичною душею, з ласкавим серцем. Часом вона в своїй розмові несамохіть вкидала слова пісень…"

Запитання №19 на встановлення відповідності Балів: 9%

Установити відповідність

Подіїї твору
1

Події після одруження Карпа з Мотрею

2

Примирення сімей після того, як всохла груша

3

Опис села Семигори, розмова братів про дівчат

4

Сутичка Мотрі з Марусею, унаслідок якого свекруха залишилася без ока

Композиційні елементи
А

експозиція

Б

розвиток дії

В

зав'язка

Г

кульмінація

Д

розв'язка

Запитання №20 з кількома правильними відповідями Балів: 13%

Зазначте героїв твору "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

Запитання №21 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Хто мав "дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилась якась незвичайна сміливість і духовна міць, разом з якоюсь хижою тугою".

Запитання №22 з однією правильною відповіддю Балів: 2%

Кому "Не судилося ... щастя. Не знала вона його змалку; не бачила дівкою, жінкою».

Запитання №23 на встановлення відповідності Балів: 11%

експозиція:

зав’язка –

розвиток дії –

Події твору
1

Мотря повідомляє у волость про скоєний злочин сина, арешт Чіпки та засудження.

2

Чіпка і його товариство вирізає «вісім безневинних душ», смерть Галі;

3

Чіпка стає розбійником, одруження з Галею, нове пореформене життя, відсторонення Чіпки від управи через неблагонадійність;

4

у Чіпки забирають землю, знайомство й дружба із Матнею, Лушнею і Пацюком;

5

історія села Піски, важке дитинство Чіпки, наймитування, знайомство з Галею, зростання Грицька як доброго господаря;

Композиційні елементи
А

експозиція

Б

розвиток дії

В

зав'язка

Г

кульмінація

Д

розв'язка

Запитання №24 на встановлення відповідності Балів: 9%

Цитатна характеристика героїв твору

1

"Зварить їстоньки, догляне, й нагодує, й спати положить, котка співає..."

2

"весела, моторна й робоча дівчина, хоча невелика красуля..., вона була сиротою"

3

На перший погляд йому, може, літ до двадцятка добиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипався на верхній губі, де колись малося бути вусам; на мов стесаній борідці де-где поп’ялось тонке, як павутиння, волоссячко.

4

Дві чорні брови, мов дві чорні п’явки, повпивалися над очима, злегенька прикритими довгими густими віями. Сама — невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе.

А

Христя

Б

Чіпка

В

баба Оришка

Г

Галя

Д

дід Улас

Опис тесту (учням цей опис не показується):

Тестова робота містить тести відкритої і закритої форми, тести на встановлення відповідності.

Рефлексія від 32 учнів

Сподобався

19 13

Зрозумілий

15 17

Потрібні роз'яснення

20 12