Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Як підтримати дитину за кордоном під час кризи

Психологи підготували низку порад, які допомагають знизити тривогу та підсилити внутрішню опору дітей під час вимушеного перебування поза межами рідної країни.

Команда освітнього проєкту #stop_sexтинг підготувала буклет для тимчасово переміщених осіб про підтримку дітей та себе. Він містить поради, як зробити вимушене перебування в іншій країні під час війни якомога безпечним для фізичного та психічного здоров’я.

Про це йдеться на офіційній сторінці МОН.

Психологи дають низку порад батькам, які через російську агресію змушені були виїхати з дітьми з України за кордон.

Щоб допомогти дітям дошкільньного та молодшого шкільного віку підтримати ментальне здоров’я під час вимушеного перебування поза межами рідної країни, важливо проводити заняття чи використовувати окремі вправи, які містять в собі фізичну активність. Наприклад, повторювати певні рухи під музику або показати, як рухаються звірі, чи арт-терапевтичні завдання, де потрібно щось зобразити за допомогою фарб, пластиліну.

Це дозволяє покращити психоемоційний стан дитини і тим самим відновити її ресурс.

Аби навчити дитину середнього та старшого шкільного віку новим навичкам, треба бути для неї прикладом.

Саме тому психологи пропонують батькам виконати разом із дитиною підліткового віку завдання для відновлення внутрішнього ресурсу:

  1. Поговоріть із дитиною, як вона розуміє словосполучення «внутрішній ресурс» чи «психологічний ресурс», що є для неї її ресурсом, що допомагає відновлювати сили та натхнення до дій. Поділіться своїми думками на цей рахунок.

  2. Створіть список справ, дій, явищ, які дозволяють поповнити внутрішній ресурс, коли дитина наодинці. Це може бути описано словами, чи створено за допомогою малюнків чи як колаж (коли дитина вирізає картинки з журналів, які відповідають словам, а потім клеїть їх на один папір).

  3. Обговоріть із дитиною, що є для неї важливим для покращення її психологічного стану.

  4. Нагадайте дитині, що вона завжди може виконати якусь із зазначених дій, коли почувається втомленою, не має бажання щось робити чи коли їй сумно через події в країні.

  5. Обговоріть з дитиною, що для неї є важливим у взаємодії з дорослими для покращення її психологічного стану. А також проговоріть, як дитина може сигналізувати про те, що їй потрібна така підтримка. Наприклад, придумайте таємне слово, яке дитина зможе використовувати, або дію, яка сигналізуватиме про потребу в підтримці. Важливо, щоб дорослі запам’ятали, що може бути підтримуючим для дитини та використовували це у взаємодії з дитиною.

Нагадаємо, під час час війни ми споживаємо дуже велику кількість інформації, частина з якої є такою, що викликає сум чи страх, сильну тривогу, страшні сни чи навіть безсоння. Психологи пояснили реакцію людини на тривожну чи шокуючу інформацію після перегляду контенту, до якого більшість не була готовою, попри те, що російсько-українська війна в Україні триває вже дев'ятий рік поспіль.

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.