Як навчити учнів правильно мріяти: техніка «100 бажань»

Вчимось створювати списки із найзаповітнішими бажаннями та мріями.

Посмакувати круасанами у затишній французькій кав’ярні, подорожувати Африкою, вивчити китайську мову, створити робота, який міг би виконувати домашні завдання, телепортуватись на Марс – які ще дивні бажання хоча б раз спадали вам на думку? А які з них вдалось втілити у життя?

«Бажання є рушійна сила душі; душа, позбавлена бажань, застоюється. Потрібно бажати, щоб діяти, і діяти, щоб бути щасливим», – слова французького літератора і філософа Гельвеція.

Як дітям розповісти і на прикладі показати, що всі наші бажання мають властивість здійснюватися, а процес досягнення будь-якої цілі не потребує значних зусиль? Пропонуємо вам разом з учням спробувати техніку «100 бажань». Це вправа для визначення мрій і цілей.

Налаштовуємось на створення списку

Заховайтесь у затишному місці. Подібні списки бажань і мрій потрібно створювати в атмосфері спокою. Це може бути віддалена галявина в парку (у теплу пору року), невеличка кав’ярня, бібліотека чи коворкінг або ж м’який диван у власній квартирі. Поясніть дітям, що їх не повинні відволікати такі фактори, як гучна музика, шум проїжджаючих машин, сповіщення в телефоні (їх краще взагалі вимкнути).

Ми опитали декількох користувачів, в якій атмосфері вони найчастіше працюють:

Віталій, 14 років, учень:

Писати творчі речі люблю в середині дня у будь-якій обстановці. Головне, аби чаю (в якості «палива») не забракло.

Тетяна, 16 років, учениця:

Найбільше люблю писати творчі тексти, коли знаходжусь в кімнаті на самоті. З обов'язкових атрибутів – чашка запашної кави якомога більшого розміру. Час доби не має значення, але часто натхнення приходить саме пізнього вечора або вдень, якщо це вихідний і не потрібно йти до школи:)

Катерина, 18 років, студентка:

Мені потрібна тиша й спокій. Навіть, якщо поруч є люди, бажано, щоб вони мене не чіпали. І мені обов'язково потрібен комп'ютер, щоб перевіряти та уточнювати інформацію.

Як написати список із 100 бажань

Почніть формувати список із шести спонукальних запитань:

1. Що я хочу зробити?

2. Що я хочу спробувати?

3. Чого я хочу навчитись?

4. Які мої матеріальні бажання?

5. Що я хочу змінити?

6. Які кумедні бажання, я б хотів/ла втілити у життя?

Записуйте бажання від руки. На кожен із 6 пунктів спробуйте придумати 20 або більше відповідей. Якщо їх буде менше – не засмучуйтесь. Просто пишіть все, що спадає на думку, не розділяючи бажання за пріоритетністю.

Не бійтесь писати дурниці. Немає правильних чи неправильних бажань, тому вам не варто хвилюватись через те, що подумають про вас друзі чи рідні. Після того, як список буде повністю сформований – знайдіть спосіб відволіктися. Після відпочинку поверніться до списку бажань і поряд з кожним пунктом поставте від 10 до 0 балів, де:

  • 10 – важливе бажання (це те, що вам необхідно виконати найближчим часом, наприклад: закрити двійку чи перекласти великий твір)
  • 0 – несуттєві бажання, реалізація якого кардинально не вплине на ваше життя.  

Бажання, які отримали 9 і 10 балів є найважливішими у вашому житті. Виділіть їх маркером, перепишіть у щоденник або наклейте на холодильник.

Найзаповітніші бажання перефразуйте в цілі. Додайте до них дати і терміни, максимально заповніть додатковою інформацією – тобто, конкретизуйте.

Наприклад, бажання «Побувати в Азії» розбийте на три цілі:

1. Відвідати Індію

2. Пожити на острові Балі

3. Побувати на острові Шрі-Ланка

Збережіть 100 бажань. Обов’язково збережіть написані вами бажання, а якщо впевнені, що через певний час ви можете про них забути чи випадково викинути – перепишіть їх у Word і зберігайте на комп’ютері.

Через 6 місяців передивіться список, викресліть виконані бажання. Поверніться до списку ще через півроку і знову викресліть ті, які вже здійснились. Цілі, що лишились, виписуйте заново, доповнюючи їх новими бажаннями.

Для чого потрібна практика 100 бажань і цілей

Така вправа є хорошим стимулом розвиватися і самореалізуватися. Поки бажання учнів лише в їхній уяві, вони ніколи не здійсняться. Та варто лише перенести їх на папір і стане зрозуміло, що нічого складного в реалізації мрій у життя немає.

Як провести метааналіз списку бажань

Візьміть окремий лист паперу. Знайдіть в блокноті всі списки бажань за минулі роки і покладіть туди закладку, щоб не загубити. Почніть аналіз з давнього списку. Читайте кожне з них і виписуйте більш узагальнені бажання, щоб згрупувати тематичні. Коли всі списки переглянуті  – необхідно порахувати кількість набраних «балів» і виписати окремо, уже в порядку набраних балів.

Приклад: всі бажання пов'язані з поїздками, оглядом визначних пам'яток, відвідуванням країн – це категорія «подорожі». Пройти онлайнкурс, переписати контрольну, прочитати книжку – це категорія «навчання і розвиток». Бажано мати підсумковий список до 30 категорій.

Метааналіз бажань дозволяє зрозуміти, що учнів хвилювало впродовж тривалого часу і чи вдалось цю проблему/ ситуацію вирішити. Якщо ні – можна скласти конкретний план на конкретне бажання.


Вам просто необхідна Карта мрій від «Всеосвіти» із безкоштовними макетами. Розробка складається з 16 шаблонів, а сам процес створення Карти мрій не відбере у вас багато часу. Готову розробку можна прикріпити до стіни і час від часу доповнювати новими мріями.

Завантажити: https://vseosvita.ua/library/karta-mrij-173398.html

Інструкція зі створення: https://vseosvita.ua/news/stvory-vlasnu-kartu-mrii-bezkoshtovnyi-maket-4837.html

#мрії #бажання #карта_мрій #школярі #вчитель #освіта 

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!