Статті
692
2 червня 19:00

Як ефективно розвинути у дитини пам'ять, інтелектуальні та творчі здібності: корисні поради і вправи

Нейрогімнастичні вправи та прийоми ейдетики сприяють збудженню певної ділянки мозку та вмикають механізм об'єднання думки та руху.

Нейрогімнастичні вправи спрямовані на оптимізацію інтелектуальних процесів розумової працездатності та синхронізацію роботи півкуль. Крім того, вони сприяють запам'ятовуванню, збудженню певної ділянки мозку та вмикають механізм об'єднання думки та руху.

У вебінарі вчителька початкових класів Катерина Кирилюк продемонструє нейрогімнастичні вправи та покаже способи якісного використання прийомів ейдетики для розвитку пам’яті дітей.

Нейрогімнастика

Нейрогімнастика – це програма, яка за допомогою фізичних рухів тіла активізує природні механізми мозку. Така методика поліпшує концентрацію уваги, пам’яті, ефективно розвиває інтелектуальні та творчі здібності, допомагає знімати стрес, нервове напруження та активізує власні резерви дитини.

Мозок людини являє собою співтовариство двох півкуль: лівої та правої. Взагалі, є 3 типи кори головного мозку:

  • лівопівкульний тип;

  • правопівкульний тип;

  • рівнопівкульний тип.

Для того, аби визначити, яка з них домінує саме у вас, потрібно сплести пальці обох рук та подивитись, який з великих пальців буде зверху: лівий чи правий.

Вправи:

Перед тим як переходити до вправ, варто розім’яти пальці: потерти окремо кожен з них, поплескати по кожному пальцю, щоб наші руки стали теплими та розслабленими. Також не варто забувати й про вуха, які теж треба потерти.

«Кільце»

Потрібно зробити кільце обома руками, з’єднавши великий та вказівний пальці. Далі поступово працюватимуть у парі великий та середній, великий та безіменний пальці, великий палець та мізинець й навпаки. Цю вправу необхідно виконати мінімум 10 разів. Також можна її ускладнити хлопком після кожного пройденого кола вправ.

«Тік-так»

Починаємо робити невеликі поклацування з великого пальця та вказівного й далі аналогічно виконуємо іншими пальцями, у такий спосіб створюючи ритм. Можна робити так: на мізинець клацати один раз, на безіменний – два рази, на середній – три і на вказівний – чотири. Потім робимо хлопок та повторюємо.

Нейропрописи

Малюємо одночасно два трикутники для правої та лівої руки, проте одна рука рухатиметься зверху, а інша – знизу. Згодом можна почати малювати складніші фігури (наприклад, будинок), але поступово: правою рукою малюємо саму форму будинку, лівою – стріху, правою – димар, лівою – одне вікно, правою – друге тощо.

«Гусачок»

Лівою рукою показуємо «гусачок» (горизонтально поставлена пряма рука), а правою – «кулачок», а далі чергуємо. Зверніть увагу: великий палець має підгортатись під усі пальці. Так повторюємо мінімум 10 разів. Також при переході на іншу руку можна робити хлопок.

Ейдетика

Ейдетика – це прийоми розвитку пам’яті через образне та асоціативне мислення. Вона будується на запам’ятовуванні інформації за допомогою зорових вражень, які дають змогу утримувати та відтворювати в деталях образ сприйнятого.

Що дають такі вправи? Насамперед дитина починає по-новому ставитись до навколишнього середовища та до самої себе. Крім того, ці вправи розвивають уяву, фантазію, образне мислення та пам’ять.

Вправи:

«Лабіринт»

Роздрукуйте дітям лабіринти та дайте завдання провести лінії до виходу одночасно двома руками. Для початку краще брати якісь невеликі та прості лабіринти – для того, щоб діти звикли виконувати такі вправи.

Невидимка

Спочатку потрібно поділити листок навпіл і намалювати правою рукою зверху щось просте: наприклад, пів сонце або восьминіжку, а потім домалювати їх лівою рукою. Можна також ускладнити цю вправу та малювати лівою рукою з правої сторони листка, а правою рукою – з лівої.

Образний гачок

Вчитель показує учням фотографії певних об’єктів під мікроскопом. У такий спосіб діти починають фантазувати та ділитись різноманітними образами, що приходять їм на думку.


Для того, щоб дізнатись більше про вправи для розвитку психофізичних функцій дитини, долучайсь до перегляду захопливого вебінара від спікерки «Всеосвіти» Катерини Кирилюк.

Сертифікат вебінара має бути зарахований вам у підвищення кваліфікації.

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/ejdetika-ta-brejn-fitnes-vpravi-dla-rozvitku-psihofizicnih-funkcij-ditini-365.html

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.