Як допомогти дітям подолати мовний бар’єр

Дуже часто діти вчать-вчать англійську, ходять до репетиторів, а говорити вільно так і не можуть. Це не пов’язано із здобутими знаннями – це більше психологічна проблема.

Мовний бар’єр – постійна проблема тих, хто вивчає іноземні мови. Можна знати граматику на відмінно, мати у своєму словниковому запасі тисячі слів, але так і не почати використовувати це за призначенням. Бо часто ми забуваємо, що вивчення мови – це не для іспиту, а для нас самих.

Мовний бар’єр часто виникає через те, що ми просто боїмося зробити помилку. Це так званий «синдром відмінника», який, на жаль, в дітях розвивають саме вчителі. Діти бояться почати говорити, поки не вивчать більше. Але це хибний шлях, адже наших знань ніколи не буде достатньо. Проте ми й рідну мову не знаємо повністю, та ми ж говоримо все одно.

Мовний бар’єр пов'язаний не тільки з перфекціонізмом, але і з впевненістю та любов’ю до себе. Прослідкуймо ланцюжок: ми боїмося, що нас не зрозуміють; боїмося, що над нашими помилками будуть сміятися; боїмося, що про нас подумають; боїмося, що залишимося одні в незнайомому середовищі. Всі ці страхи ідуть від одного: ми не впевнені в собі й своїх знаннях.

Допоможіть дітям повірити в себе

Це дуже важливий пункт. Запропонуйте дітям написати в один стовпчик те, що їм подобається в них. Наголосіть, щоб вони не порівнювали себе з кимось, а писали перше, що спадає їм на думку. В іншому стовпчику запропонуйте учням написати те, зо що вони собі вдячні: позаймалися спортом, прибралися в кімнаті, не посварилися з однокласником. Це може бути все, що завгодно. Хай діти пишуть такі таблиці кожного тижня. Це дозволить їм зрозуміти, що вони кращі, ніж думають про себе, та надасть їм впевненості в собі.

Привчайте дітей говорити вголос

Навчіть учнів використовувати іноземну мову при кожній можливості: крім уроків влаштовуйте розмовні клуби, заохочуйте дітей говорити іноземною мовою одне з одним на перервах, задавайте їм більше проєктів, в яких вони зможуть саме говорити.

Пропонуйте дітям дивитися фільми/серіали/шоу в оригіналі

Наш мозок підсвідомо запам’ятовує інтонації, слова, діалоги. Тому варто дивитися з учнями відео в оригіналі, нехай навіть із субтитрами. Так набагато легше запам’ятовувати реальні контексти та підбирати вдалі слова.

Допоможіть дітям знайти іноземних друзів в мережі

Сьогодні є безліч можливостей для спілкування в мережі. Крім мовного обміну, учні зможуть багато дізнатися про іншу країну, культуру та мешканців.

Проте будьте уважні, спілкуючись із незнайомими людьми в інтернеті! Розкажіть учням про загрози секстингу, сексторшену, онлайнгрумінгу тощо.

Щоб уникнути небезпеки, вчитель може знайти колегу в іншій країні та запропонувати спілкування свого класу з іншим. Так діти будуть практикуватися із носіями-однолітками, а вчитель – ділитися досвідом з іноземним колегою (і також практикувати мову).

Іноземне стажування

Розказуйте дітям про можливості стажування за кордоном. Шукайте програми, куди б могли податися ваші учні. Дайте їм зрозуміти, що «за кордоном» - це не абстракція, а такі самі території із такими самими людьми й потрапити туди можна не тільки на відпочинок. Навчіть своїх учнів відшукувати міжнародні програми стажувань, допомагайте їм із проєктами та заявками на них. Це допоможе дітям зрозуміти, що світ не страшний та не далекий.

І не забувайте про себе! Шукайте програми міжнародних стажувань й для себе. Так ви зможете здобувати нові навички та знання, ділитися досвідом та знаходити друзів по всьому світу. До того ж, більшість грантових стажувань – безкоштовна.


Джерело: mel.fm

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!