Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Врятувати світ: як школярі НВО - ліцей НІТ вирішують проблеми довкілля

Інтерв'ю з Повіреною Валентиною Олександрівною про екологічні проекти і дослідження школярів.

Усе частіше ми скаржимось на неякісну воду, їжу, забруднене повітря, вирубку лісів тощо. Проблеми з екологією напряму пов’язані із нашим здоров’ям, але, що саме ми робимо заради збереження нашого довкілля? Подружитись з природою – дуже просто, і навіть маленькі кроки здатні вирішити ряд екологічних проблем.

Махатма Ганді сказав: «Якщо ти хочеш зміни в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні». Більшість експертів вважає, що любов до природи слід виховувати з раннього дитинства. Дітей потрібно постійно залучати до різноманітних екологічних акцій та проектів, щоб вони переймалися проблемами і шукали шляхи їх вирішення. “Всеосвіта” на прикладі комунального закладу освіти НВО - ліцей НІТ міста Кам’янського Дніпропетровської області вирішила дізнатися, як школярі роблять світ кращим. Ми поспілкувались із вчителькою початкових класів Повіреною Валентиною Олександрівною про те, як їй вдається долучати дітей до вирішення екологічних проблем міста.

 Валентино, розкажіть, будь ласка, про своє дослідження. 

В основу дослідження покладено припущення, що колективна діяльність молодших школярів, організована у групі вчитель-учні-батьки, з опорою на триєдиний компонент (емоційно-чуттєвий – «я дивуюся», знаннєвий – «я досліджую», практично-дієвий – «я допомагаю») стає ефективним засобом розвитку екологічної компетентності та пізнавальних інтересів молодших школярів. У ході дослідження та моєї щоденної роботи я намагаюся пробудити в учнів занепокоєність станом природи, їхнього безпосереднього оточення і планети в цілому, а також ініціюю екологічне мислення та поведінку в повсякденному житті. Кожний учень має усвідомити важливість своєї ролі в тому, щоб зробити світ кращим і здоровішим. Кожний повинен переконатись, що він відповідальний не тільки за себе, а й за всю планету. Адже наше життя залежить від стану та здоров'я довкілля.

 Як  ваші учні вирішують екологічні проблеми? 

Молодші школярі завжди із задоволенням та інтересом беруть участь у  різноманітних проектах, тому я час від часу я пропоную їм попрацювати над власними дослідженнями. «Зелений одяг школи», «Що означає бути природі другом?», «Ціна свіжого повітря»,  «Вони потребують захисту», «Сторінками Червоної книги» теми, які я пропонувала. У рамках роботи над дослідницьким проектом учні розділилися на групи і в залежності від теми виконували різні завдання. Наприклад, в проекті «Ціна свіжого повітря» учні, працюючи в різних групах, провели досліди і порівняли чистоту повітря в декількох районах нашого міста, розпитали батьків та оточуючих, що вони думають про чистоту повітря в нашому місті, знайшли підтвердження відповідям людей в міській пресі та цікаві факти про охорону повітря в енциклопедіях та довідниках, від шкільного лікаря дізналися про вплив забрудненого повітря на організм людини. Як висновок, діти запропонували методи, які допоможуть зберігати повітря чистим.

 Хто є ініціатором створення акції в школі? Розкажіть про кожну з них кілька слів. 

Усі ті проекти, про які я написала у попередньому питанні, виключно моя ініціатива. Що стосується шкільних акцій, то їх частіше за все ініціює творча група вчителів, адже НВО-ліцей НІТ бере участь у впровадженні комплексної програми «Освіта для сталого розвитку», іноді їх пропонує МОН. Теми акцій завжди різні. Наприклад, вже скоро у нашій школі стартує щорічна акція «Замість ялинки зимовий букет». Учні разом з батьками виготовляють поробки з побутових відходів та природних матеріалів. А в 2014 році в рамках цієї ж акції учні мого класу підготували і презентували початковим класам казку-виставу екологічного спрямування «Пригоди Незнайка в новорічному лісі». Її метою було донести одноліткам ідею збереження ялинок.

 Як ви гадаєте, з якого віку дітям потрібно прищеплювати любов до природи. Що для вас означає – «екологічна грамотність»? 

Якомога раніше. Ще у дошкільному віці. Екологічна грамотність це дбайливе та набайдуже ставлення до живого і неживого навколо нас.

 Розкажіть про реальні приклади того, як діти почали усвідомлено ставитись до навколишнього середовища? (тобто, сортування сміття, прибирання території, використання енергозберігаючих ресурсів тощо). 

Після проведення акції «Замість ялинки зимовий букет» декілька учнів з мого класу запропонували батькам відмовитися від придбання «живої ялинки». Також кожної зими діти розвішують на шкільному майданчику та біля своїх будинків годівнички для пташок і підгодовують їх.


Нагадуємо, «Всеосвіта» створила безкоштовний конкурс «Екологічна грамотність». На вас чекають цікаві завдання, яскраві нагороди, призи та радість добрих справ! Пройшовши тестування з екології, школярі за бажанням можуть долучитися до екоакції «Врятуй пташку – створи годівничку».

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти