Новини
692
21 грудня 2020 о 19:19

Від друкованих підручників до цифрового контенту: експерт про переваги та недоліки технологій в освіті

Сучасні освітні технології роблять навчання зручнішим і цікавішим, однак вони мають ряд переваг та недоліків.

Пандемія коронавірусу змусила вчителів швидкими темпами опановувати онлайн-інструменти і реєструватись на різних освітніх платформах, щоб викладати учням матеріал віддалено. Відтак дистанційна освіта посіла значне місце у житті вчителів та учнів.

Ще понад 15-20 років тому до онлайн-навчання ставились досить скептично. Учителям та учням бракувало швидкого зворотного зв'язку, ніхто не моніторив процес навчання і не фіксував прогрес школярів. Але всі ці проблеми зникли з появою інтернету.

Як технології змінюють освіту в сучасних реаліях, розповів для ZN.UA Максим Сундалов, співзасновник і керівник онлайн-школи англійської мови EnglishDom.

Можна виокремити декілька освітніх технологічних інструментів, які допомагають не лише почати навчання, а й ефективно його засвоїти. Як зазначив експерт, їхнє залучення до класичної системи зробить процес навчання легшим, приємнішим і допоможе більшій кількості учнів полюбити освіту.

Гейміфікація

Гейміфікація – це метод використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення користувачів до розв'язання проблем.

Експерт переконаний, що проходження рівнів, отримання нагород, змагання та відстеження прогресу викликає в учнів азарт і мотивує рухатися далі.

Цифрові підручники

Формат цифрових підручників передбачає не просто сторінки із текстом, а структуровані матеріали з клікабельними елементами, зручним дизайном і зрозумілим інтерфейсом.

Автоматична миттєва перевірка завдань вивільняє енергію викладача, який може сконцентруватися на кращому емоційному контакті, щоб надихнути людину. Отож студенти не губляться в нескінченних pdf і docx і мають доступ до матеріалів звідусіль, – уточнив Максим Сундалов.

Навчальна екосистема з повною синхронізацією

Проходячи онлайн-курси, можна слухати лекцію вдома на ноутбуці, дослуховувати на прогулянці з телефона, виконувати завдання на планшеті в метро, а під час робочої перерви погортати додаткові матеріали на офісному комп’ютері. Зручно, коли всі навчальні матеріали й завдання зібрані в єдину екосистему, зазначив керівник онлайн-школи.

Персоналізація навчання

Як підкреслив Сундалов, за допомогою методу обробки даних Big Data можна аналізувати, які елементи навчання дають найкращий результат, які завдання учні радо проходять до кінця, а які – залишають напівдорозі. Це допоможе розробити найзручнішу й найоптимальнішу схему навчання.

Звісно, дистанційне навчання має й ряд недоліків. Наприклад, живе спілкування практично неможливо замінити відеомесенджерами.

Мотивація, людська підтримка – це частина професії вчителя, можливо, головна. Тобто людський фактор в освіті – вирішальний, і це єднає онлайн-освіту з класичною системою, – підкреслив керівник онлайн-школи.

Проте на сучасному етапі розвитку дистанційна освіта має відразу кілька важливих переваг:

  1. економія часу на дорозі;

  2. поєднання роботи та навчання;

  3. доступ до освіти світового рівня з будь-якого місця;

  4. миттєвий зворотний зв’язок і автоматична перевірка завдань;

  5. індивідуальний темп навчання;

  6. швидке оновлення навчальної інформації.

У результаті освітні технології, нові цифрові підручники, платформи, онлайн-зустрічі стали інструментами, які існуватимуть паралельно з друкованими підручниками та уроками в класі.

Читайте також:

Маски зі шпаргалками та офсайд навчання: якою буде освіта в 2025 році

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.