Вчитель фізики Пауль Пшеничка із Чернівців розробив унікальну систему викладання

​​​​​​​Вчитель фізики та астрономії чернівецького ліцею Пауль Пшеничка розробив унікальну систему викладання, яка орієнтована на розвиток мислення та кардинально змінює роль вчителя в освітньому процесі.

Вчитель фізики та астрономії чернівецького ліцею Пауль Пшеничка розробив унікальну систему викладання, яка орієнтована на розвиток мислення та кардинально змінює роль вчителя в освітньому процесі. Замість стандартних уроків та оцінок він робить проекти з чіткими завданнями.

-        Мій метод підходить для позакласного навчання, а на уроках треба запалити дітей, показати драму наукових ідей, викликати в учнів захоплення процесом творення нового. Сказати: а подивись, ось це явище не дуже зрозуміле. Спробуй зробити сам цей дослід, може в тебе вийде краще. Після уроків допитливого учня можна проконсультувати, домовитися з якоюсь науковою лабораторією, щоб його взяли до себе фахівці, щось показали чи дали можливість попрацювати на установці. Метод відомий, я нічого нового не придумав. Просто в мене учні роблять дуже багато проектів. Проект - це наукова проблема, над якою дитина працює під керівництвом наукового керівника. Робота над серйозним проектом забирає багато часу. Буває, діти і рік, і два працюють над якоюсь проблемою. Але я організував це так, щоб вони одне одному допомагали. Скажімо, учні старших класів допомагають молодшим, а студенти допомагають старшокласникам. Аспіранти й науковці консультують, керують або дають експертну оцінку. Це працює як інститут чи академія, - ділиться вчитель.

Колеги педагога-новатора коментують: такий підхід створює сприятливі умови для виявлення здібностей учнів та розвиває їх мислення. Діти повинні вчитися долати перешкоди та розуміти, що для цього потрібно.

Портрет

Пауль Пшеничка - викладач фізики й астрономії Чернівецького міського ліцею №1 математичного та економічного профілів, у 2004 р. визнаний найкращим учителем фізики світу, за версією Intel , заслужений учитель України, почесний член Лондонського інституту фізики, президент Чернівецького молодіжного наукового товариства «Квазар», один із засновників методу проектно-орієнтованого навчання у школах. У жовтні минулого року Пауль Пшеничка став лауреатом премії Global Teacher Prize Ukraine 2017.

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.