Головне меню порталу
Нині ексміністерка співпрацює з новим Урядом у сфері підвищення кваліфікації вчителів:
Раніше була ситуація, коли вчителі підвищували кваліфікацію в інститутах післядипломної освіти. Але є багато різних організацій, які можуть запропонувати цікаві тренінги для вчителя, але ці тренінги не зараховувалися. Під час минулої каденції ми зробили так, щоб будь-яке підвищення кваліфікації, яке є якісним, зараховувалось вчителю. Це зараз потрібно розвивати.
Наприклад, є організації які можуть зробити підвищення кваліфікації з активних методик навчання або ті, які будують культуру в школі чи вчать працювати з дітьми з інвалідністю. Важливо, щоб вчитель міг вибирати, що саме йому потрібно, що йому зручніше і цікавіше. Підвищення кваліфікації має щось давати вчителю, надихати його, надавати нові інструменти роботи.
Нещодавні результати PISA показали, що показники українських школярів трохи нижчі за середні показники учнів з інших країн світу.
PISA перевіряє вміння застосовувати знання для вирішення життєвих проблем і це те, чого не вистачає нашій освіті і те, що має змінити Нова українська школа, бо ми заклали цей підхід. PISA показала, що ми з НУШ рухаємось у правильному напрямку, – додала ексміністерка.
Пані Гриневич також зазначила, що показники школярів не є найгіршими. Серед 80 країн-учасниць Україна потрапило до 3-4 десятку:
Найбільший шок, що в мене викликав – провал з математикою ще глибший, ніж з читацькою природничо-науковою грамотністю. І друге, це наскільки діти із сільської місцевості відстають від навчання – на 2, 5 роки. Це означає, якби ми не хотіли говорити, але загальне середнє значення низьке.
За словами пані Гриневич, один із варіантів вирішення проблеми – створення мережі опорних шкіл і підвищення кваліфікації вчителів:
Систему опорних закладів ми опрацьовували попередніх три роки. До неї потрібно відповідно робити і доступність, і дороги. Що це означає, що дітей, особливо учнів старших класів треба підвозити в опорну школу.
Ми повинні працювати взагалі над підвищенням кваліфікації учителів, над спроможністю об’єднувати учнів і учителів і показувати особливість сільської місцевості, зокрема її культурні цінності.
Я покладаю великі надії на децентралізацію і на те, що громади будуть шукати свою особливість.
Інтерв’ю з Лілією Гриневич можна переглянути нижче:
Читайте також: Лілія Гриневич пропонує запровадити додаткові години для консультацій з математики
Фото: МОН
Будь ласка, оцініть новину!
Користувач:
Хшанович Катерина ОлегівнаВсеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам
Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.
Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.