Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події
Новини
3162
24 грудня 2019 о 12:32

Важливо, щоби освітянам було зручно та цікаво вибирати, де підвищувати кваліфікацію – Лілія Гриневич

В ефірі Сніданку «1+1» ексміністерка, а нині проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич розповіла про те, що відбувається в сфері освіти.

Нині ексміністерка співпрацює з новим Урядом у сфері підвищення кваліфікації вчителів: 

Раніше була ситуація, коли вчителі підвищували кваліфікацію в інститутах післядипломної освіти. Але є багато різних організацій, які можуть запропонувати цікаві тренінги для вчителя, але ці тренінги не зараховувалися. Під час минулої каденції ми зробили так, щоб будь-яке підвищення кваліфікації, яке є якісним, зараховувалось вчителю. Це зараз потрібно розвивати.

Наприклад, є організації які можуть зробити підвищення кваліфікації з активних методик навчання або ті, які будують культуру в школі чи вчать працювати з дітьми з інвалідністю. Важливо, щоб вчитель міг вибирати, що саме йому потрібно, що йому зручніше і цікавіше. Підвищення кваліфікації має щось давати вчителю, надихати його, надавати нові інструменти роботи.

Нещодавні результати PISA показали, що показники українських школярів трохи нижчі за середні показники учнів з інших країн світу.

PISA перевіряє вміння застосовувати знання для вирішення життєвих проблем і це те, чого не вистачає нашій освіті і те, що має змінити Нова українська школа, бо ми заклали цей підхід. PISA показала, що ми з НУШ рухаємось у правильному напрямку, – додала ексміністерка. 

Пані Гриневич також зазначила, що показники школярів не є найгіршими. Серед 80 країн-учасниць Україна потрапило до 3-4 десятку:

Найбільший шок, що в мене викликав – провал з математикою ще глибший, ніж з читацькою природничо-науковою грамотністю. І друге, це наскільки діти із сільської місцевості відстають від навчання – на 2, 5 роки. Це означає, якби ми не хотіли говорити, але загальне середнє значення низьке.

За словами пані Гриневич, один із варіантів вирішення проблеми – створення мережі опорних шкіл і підвищення кваліфікації вчителів: 

Систему опорних закладів ми опрацьовували попередніх три роки. До неї потрібно відповідно робити і доступність, і дороги. Що це означає, що дітей, особливо учнів старших класів треба підвозити в опорну школу.

Ми повинні працювати взагалі над підвищенням кваліфікації учителів, над спроможністю об’єднувати учнів і учителів і показувати особливість сільської місцевості, зокрема її культурні цінності.

Я покладаю великі надії на децентралізацію і на те, що громади будуть шукати свою особливість.

Інтерв’ю з Лілією Гриневич можна переглянути нижче:

Читайте також: Лілія Гриневич пропонує запровадити додаткові години для консультацій з математики

Фото: МОН

#PISA #НУШ #опорні_школи #підвищення_кваліфікації #вчителі 

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.