Учні, які мають хороші взаємини з вчителем, пропускають уроки рідше - результати PISA

У всіх країнах ОЕСР 80 % учнів погодилися або цілком погодилися з твердженням: «Я почуваюся щасливим/-ою у школі».

Для багатьох дітей школа стає рідною домівкою, адже тут вони проводять увесь свій час. Та чи справді учні почуваються у школі щасливими? Як формат взаємин “вчитель-учень” впливає на благополуччя дітей у закладі освіти? Відповіді на ці запитання опубліковані в посібнику “Pisa у центрі уваги.

Під час PISA-2012 учнів уперше попросили оцінити те, наскільки вони щасливі у школі… У всіх країнах ОЕСР 80 % учнів погодилися або цілком погодилися з твердженням: «Я почуваюся щасливим/-ою у школі». Частка учнів, які повідомили, що вони щасливі в школі, найбільша в Албанії, Індонезії та Перу, а найменша в Чехії, Кореї та Словацькій Республіці. Учні Бельгії, Швейцарії та Китайського Тайбею повідомили про середній рівень відчуття ними щастя в школі, демонструючи при цьому результати з математики вищі за середній рівень.

Згідно з результатами дослідження, у школах, де налагоджені стосунки між учнем та вчителем, менше запізнювань або пропусків на уроки. Загалом більшість учнів із країн та економік, які беруть участь у PISA, навчаються в школах, директори яких уважають, що соціальний та емоційний розвиток учнів в їхніх школах так само важливий для вчителів математики, як і здобуття учнями математичних навичок.

Згідно з інформацією від директорів, у середньому по країнах ОЕСР 71 % учнів відвідує саме такі школи. Однак середній показник ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку) маскує значні відмінності між країнами та економіками. Зокрема цей відсоток у країнах ОЕСР може бути нижчим, ніж у країнах-партнерах із високим та низьким рівнем успішності. Ісландія та Польща є єдиними країнами ОЕСР, де понад 90 % учнів відвідують школи, керівники яких уважають, що вчителі математики в цих школах дотримуються думки, що соціальний та емоційний розвиток їхніх учнів так само важливий, як і здобуття ними навичок з математики. У 6 країнах ОЕСР менш ніж 60 % учнів відвідують такі школи.

Дані PISA свідчать про те, що більшість учнів навчаються в школах, де вчителі вважають, що соціальний та емоційний розвиток їхніх учнів є настільки ж важливим, наскільки й здобуття предметно-специфічних знань і вмінь.

У підсумку експерти Pisa зазначають, що хороші стосунки між учнем та вчителем позитивно впливають на їхню академічну успішність і відчуття ними приналежності до своєї школи. 

Читайте також:

Реформа НУШ: учні спеціалізованих та пілотних шкіл краще співпрацюють та розв'язують проблемні завдання

Бережіть своїх вчителів, бо вони і так усюди винні: про виховання дітей та повагу до педагога

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!