+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

У Кабміні визначили напрями розвитку профтехосвіти

Якою бути системі профтехосвіти, обговорювали в уряді та ухвалили концепцію її розвитку.

Кабінет Міністрів України схвалив концепцію розвитку системи профтехосвіти «Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта», розраховану до 2027 року. Ключовими напрямами реформи, визначеними у документі, є: передача управління закладами профтехосвіти та їх фінансування місцевим громадам, створення по всій країні центрів професійної досконалості, а також планується запровадити у системі нові стандарти навчання та реформувати інфраструктуру.  

За словами міністерки освіти і науки України Лілії Гриневич, зараз по всій країні працюють майже 180 навчально-практичних закладів, де учні опановують майбутні професії на сучасному обладнанні, а педагоги можуть підвищувати кваліфікацію, надаючи додаткові кошти закладам. Втім, цього недостатньо, аби забезпечити усі регіони країни кваліфікованими кадрами. Тому масштабна модернізація інфраструктури буде супроводжуватися ще й запровадженням нових стандартів навчання та підготовки. Новий зміст навчальним програмам з робітничих професій планується надати за допомогою стандартів профтехосвіти, які наразі розробляються. Суттєво збільшиться і практична складова навчання. Це стане можливим завдяки оновленій матеріально-технічній базі закладів. А ще до викладання в училищах будуть залучати висококваліфікованих працівників з підприємств, які ділитимуться своїм досвідом.       

В концепції ми виписали реальні кроки та механізми для оновлення сфери. Вони допоможуть вивести профосвіту на інший рівень, зробити її привабливою для молоді, а також дадуть поштовх до професійного розвитку педагогів, – зазначила Лілія Гриневич.

В уряді визначили три основні напрями, за якими відбуватимуться зміни у системі профтехосвіти:

  • фінансування;
  • якість освіти;
  • державно-приватне партнерство.

Фінансування  та управління роботою закладів профтехосвіти передбачається передати на обласний рівень. Одночасно місцева влада стане більш вільною у визначенні стратегії розвитку системи, зможе створювати власні освітні програми, вирішувати, які заклади об'єднати, та удосконалювати їх функціонування та фінансування.  

Наглядати за розподілом коштів між закладами будуть регіональні ради профтехосвіти. Ще одним їх завданням буде співпраця з бізнес-партнерами училищ.  

Не менш важливо визначати та оцінювати результати навчання робітничих кадрів, підтверджувати професійну кваліфікацію педагогів та майстрів виробничого навчання. Таке право надається кваліфікаційним центрам, які будуть створені по всій країні.

Концепція передбачає співпрацю державних училищ із приватними закладами і підприємствами. Задля цього розвиватимуть дуальну освіту та залучатимуть роботодавців, зокрема, до оцінювання рівня підготовки учнів.   

Ще однією новацією, яка пропонується, є створення мережі Центрів професійної досконалості, обладнаних сучасним устаткуванням. Передбачається, що це будуть своєрідні інноваційні осередки, де можна навчатися, спілкуватися, обмінюватися досвідом. Саме тут працюватимуть фахівці із профорієнтації, які допомагатимуть  школярам визначитися із майбутньою професією, випускникам – порадять, куди краще влаштуватися на роботу, а працівникам із стажем роз'яснять, як пройти перекваліфікацію, отримати часткову кваліфікацію, або нову освіту.

Для масштабної трансформації системи профтехосвіти підписано Угоду між Україною та Європейською Комісією щодо фінансування проєкту «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України». Завдяки ній Україна отримає грант у розмірі 58 млн євро для впровадження змін.

Посилання на МОН: https://mon.gov.ua/ua 

1342
19.06.2019 14:00:00
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись