і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів

У яких країнах найбільше шанують вчителів?

Мешканців різних країн запитали, як вони ставляться до освітянської роботи та ролі педагогів у суспільстві.

Дослідити соціальний статус вчителя у 35-ти країнах поставили собі за мету науковці фонду The Varkey Foundation. Підсумок своєї роботи вони опублікували  у звіті «Індекс глобального статусу вчителя 2018».


У ході дослідження вивчали такі позиції: статус педагогів у суспільстві, рівень заробітньої плати, кількість охочих навчатися педагогіці, соціальне сприйняття вчителів та рівень поваги учнів. Досліження проводили у таких країнах: Бразилія, Китай, Чехія, Єгипет, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Ізраїль, Італія, Японія, Південна Корея, Нідерланди, Нова Зеландія, Португалія, Сінгапур, Іспанія, Швейцарія, Туреччина, Велика Британія, США, Тайвань, Угорщина, Гана, Уганда, Аргентина, Перу, Колумбія, Чилі, Панама, Індія, Росія, Малайзія, Індонезія, Канада.

Науковці відокремили сприйняття вчителів суспільством від оцінювання якості системи освіти загалом. Вони виявили, що у різних країнах педагогів сприймають по-різному, і це сприйняття іноді досить відрізняється. Причому, оцінка статусу вчителя залежить від статі опитуваного, його віку, релігійних поглядів, освіти, а також наявності дітей.  

Отже, люди похилого віку поважають вчителів більше за молодь. Випускники – більше, ніж усі інші. Чоловіки – більше, ніж жінки. А батьки – більше, ніж ті, у кого дітей немає. Виявилося, що представники етнічних меншин поважають вчителів менше, але віряне, що проповідують іслам, традиційно цінують їх високо.

В Азії вчителів шанують більше, ніж в європейських країнах. Найвища престижність вчителів  у Китаї. Найнижчі за статусом педагоги ­в Бразилії та Ізраїлі. Ці показники незмінні вже 6 років. Порівняно з 2013 роком, у Японії та Швейцарії статус вчителя зріс. Водночас, він знизився в Греції.

Самі вчителі вважають свій статус вищим, ніж це прийнято у суспільстві.

Найвище оцінюють ранг вчительської професії у Малайзії, Китаї – там вчителів прирівнюють до лікарів, яким надали найвищий статус серед обраних для порівняння професій. Але загалом у світі найчастіше вчителів порівнюють із соціальними працівниками – так відповіли респонденти у 50% країн, де проводилося опитування.

У багатьох країнах люди прирівнюють вчителів за статусом до соціальних працівників та бібліотекарів.

Мешканці більшості європейських країн вважають, що учні переважно не поважають вчителів. Зовсім інша картина у Китаї: там 80% респондентів впевнені у шанобливому ставленні школярів.

У більшості країн середній показник учнівської поваги до педагогів – 36%. Нижчий рівень – в Європі, вищий – в Азії, Африці та на Близькому Сході.

Цікаво, що чим більше у країні шанують вчителів, тим частіше батьки радять дітям обирати цю професію. Навіть, якщо рівень оплати праці педагогів не найвищий у суспільстві. Але у різних країнах ставлення до опанування освітянською професією діже різниться. Спонукають дітей до вибору освітньої професії понад 50% батьків у Китаї, Індії, Гані та Малайзії. В Ізраїлі та Росії це намагаються робити тільки 8% мам і тат. Загалом чітко вимальовується принцип: там, де існує глибока повага учнів до своїх вчителів, вчительської долі бажають і батьки своїм дітям.

У звіті сказано й про те, що є пряма залежність між повагою до професії вчителя у суспільстві та його заробітною платою. Професії, які респонденти вважали більш престижними, вони вважали і більш високооплачуваними.

У більшості країн опитувані думають, що фактична заробітна плата вчителів нижча за справедливу. У Південній Америці та африканських країнах вважають, що справедлива зарплата вчителів має бути на 40-60% більшою, ніж наявна. У США переконані, що зарплата вітчизняних педагогів не дотягує до справедливої на 16%, у Великій Британії – на 23%.

У переважній більшості країн самі вчителі бажають зарплати, не суттєво більшої від тієї, яку фактично отримують. А в країнах з високими зарплатами педагоги кажуть, що така оплата справедлива.

В цілому в 35-ти країнах близько половини опитаних вважають, що вчителі повинні мати зарплату, відповідно до успішності їхніх учнів. Найвищим показником такої думки серед усіх країн є Єгипет – подібним чином у країні вважають 78% опитаних.

Посилання на звіт Varkey Foundation:  http://bit.do/eZk7r

 

2301
09.07.2019 18:00:00

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти