і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о

Творчість і радість в одній школі: у Кривому Розі відбувся афілійований міні-EdCamp

Як організувати освітній процес на вищому рівні і застосувати справжній європейський підхід, знає координаторка Людмила Хорькова.

Будь-який заклад освіти – це трамплін у доросле життя, і саме від освітнього закладу залежить, наскільки успішним буде вирішальний стрибок. Дуже часто діти сприймають школу як нудну необхідність, а на пораду насолоджуватись навчанням і здобуттям нових знань реагують так здивовано, неначе чують найбезглуздішу річ у світі. Можливо, саме в цьому і проблема? У відсутності справжнього інтересу, адже зацікавлені учні – вмотивовані учні.

Таку думку поділяє і Людмила Василівна Хорькова, директора криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №114 і, за сумісництвом, координаторка афілійованого міні-EdCamp-2019 у Кривому Розі.

Ця (не)конференція яскраво продемонструвала не лише позитивну налаштованість педагогів та їхню готовність до змін, але й потужну динаміку реалізації принципів НУШ. Як відомо, в українських школах новий державний стандарт початкової освіти вже практикують перші і другі класи. Закон розрахований на роки, тож його практичне втілення відбуватиметься поступово, клас за класом. Але у звичайній криворізькій школі №114 за системою НУШ навчаються… абсолютно усі класи, від 1 до 11. Чи користувалася задля такого прориву магією поза Хогвартсом пані Людмила? Ні, складові успішного освітнього процесу набагато простіші: відповідальна організація, міцна колективна робота і щире бажання змінювати реальність на краще.

У цьому повністю переконались 261 біла ворона – вони злетілись з 20 областей України до одного з найдовших міст у світі. Гості мали змогу наживо побачити ефективний результат програми сортування сміття, якої чітко дотримується школа.

У холі закладу розташовані чотири сміттєвих баки для різного типу відходів, щоб учні відразу на місці вчились правильно розподіляти вторсировину за матеріалом, з якого вона виготовлена.

Завдяки програмі сортування ми змогли придбати НУШ-куточки: інтерактивні килими та м’які крісла-пуфікі, розташовані на кожному поверсі. Під час перерви діти можуть відпочити, побавитись та з користю провести вільний час, – із задоволенням розповіла Людмила Василівна. – А найголовніше, що учні правильно вмотивовані: вони розуміють актуальність екологічних питань і самостійно намагаються покращити стан довкілля доступними способами.

Дійсно, криворізька школа №114 повністю функціонує за принципами НУШ: це обладнані інтерактивні куточки для ігор та правильно облаштовані класи, в яких слідкують, насамперед, за комфортом учнів. Впродовж 5-ти місяців вчительський колектив готувався до міні-EdCamp, намагаючись продемонструвати гостям увесь спектр якісного освітнього простору. Кожний поверх поділили на окремі тематичні зони та розташували безліч яскравих фотозон: «Я люблю Кривий Ріг», «Дитяче щастя це…», «Парасольки», «Малюємо світ разом», «Чудеса з бібліотеки», «Релакс для вчителя», тощо.

Особливо вражаюче виглядали різнокольорові перевернуті парасольки, куплені, до речі, теж завдяки програмі сортування сміття. Вони заполонили усю стелю, створюючи по-справжньому казкову атмосферу.

Я не можу опустити очі, хочеться постійно роздивлятися їх, – з усмішкою зізналася пані Ольга з Києва. – Здається, неначе ти гуляєш десь у Європі, а потім згадуєш, що це, насправді, школа. І ось тут приходить розуміння: якісний освітній простір можна легко створити власними руками, аби було бажання.  

(Не)конференція вражала і величезною кількістю різноманітних майстер-класів, які спільно проводили вчителі, учні та їхні батьки.

Одночасно із паралелями розважитись та попрактикуватись у хенд-мейді пропонували майстерки «Королівство Флори», «Повітряні квіти», «Солодке курча», «Сім капелюшків», «Петриківські візерунки», «Вітамінний букет» тощо.

А надворі учасники і учасниці мали чудову нагоду активно порухатись під музику у захопливому танці «Мистецтво танку «Бельгійка»» (журналісти «Всеосвіти» також не встояли перед спокусою поворушити ніжками =)).

Крім того, впродовж заходу безперервно працювала «Мозколомна перерва» – комплекс різноманітних інтелектуальних ігор з фізичними елементами, спрямованих на розвиток логічного, абстрактного мислення і, звичайно ж, на перезавантаження мозку у перервах між заняттями. Наш менеджер Сергій спробував свої сили у вдосконаленій версії гри «Хрестики-нолики» (де замість відповідних позначок (+, 0) використовувались пластикові кришечки) проти учениці середніх класів… і програв, але отримав щире задоволення.

Подібні інтерактивні завдання корисні не лише дітям, але й дорослим: вони допомагають краще концентруватися і швидше знаходити рішення тих чи інших задач.

Діти виступають ініціаторами створення таких ігор, – поділилась з нами Ірина Дерусова, вчителька історії. – Це справжній виклик, змагання на швидкість, вправність і логіку. Такі перерви ми влаштовуємо кожної середи і перетворюємо їх у різновид олімпіад. Не потрібно нікого змушувати: учням подобається придумувати та виконувати завдання, насолоджуючись самим процесом.

Щоб на міні-EdCamp гості почувались натхненними і надійно зарядженими позитивом, (не)конференцію відкривали танцювальний колектив «Містер Норд» та вихованці музичної школи №7 «Барвінок» – їхні запальні номери під теплим травневим сонцем змусили учасників і учасниць пританцьовувати від емоцій, що переповнювали по самі вінця.

Чи не найбільший фурор викликала Ельвіна Бай – талановита учениця 4-А класу, яка із дитячою безпосередністю та дивовижним акторським хистом привітала білих ворон у Кривому Розі.

Усі теми трьох паралелей заходу ретельно відбирались, щоб педагоги отримали змогу навчитися новим корисним методикам, цікаво провели час і обрали для себе ту «родзинку», яка допоможе їм зробити власні заняття неповторними.

Журналісти «Всеосвіти» за професійним покликом відвідали майстер-клас Марини Фоменко «Графологія: читаємо дитину за почерком» і ознайомились з факторами, які можуть розказати як про фізичне, так і психічне здоров’я учня. Наприклад, чи знали ви, що написання літери «д» відповідає за ставлення людини до справи та характеризує здатність доводити будь-яку задачу до кінця? А от літера «о» пояснює життєві орієнтири та впевненість у них.

Письмо – складний психо-фізіологічний акт. Завдяки йому можна не лише визначити внутрішній стан дитини, але й допомогти їй у складених ситуаціях, віднайти рівновагу і навіть «пробудити» енергію, сили та інтелектуальний потенціал, – розповіла пані Марина захопленій лекцією аудиторії.

Не залишила байдужими гостей заходу і презентація інструментарію «Зробимо світ кращим. Антикорупційний урок від USAID. ВзаємоДія!» від Людмили Хорькової. Директора поділилася своїми думками щодо професії, яка в усі часи відігравала і відіграватиме надважливу роль – професії вчителя. За відсутності необхідної мотивації, умов і підтримки педагог залишається сам на сам зі своїми проблемами та проблемами школи. І, найперше, що потрібно зробити, щоб запобігти цьому – це підняти престиж педагогічної діяльності.

Насправді, дуже багато молоді має бажання працювати в освітніх закладах, але часто у них зв’язані руки. Ми повинні разом сприяти професійному зросту кожного вчителя, адже престиж його професії – це ефективність освітнього процесу. Наприклад, я за те, щоб принципи НУШ впроваджувались не поступово, а водночас на всіх рівнях, у всіх класах. Щоб як першачки, так і випускники мали доступ до якіснішого процесу здобуття знань, – зазначила пані Людмила.

Щире зацікавлення в учасників і учасниць (не)конференції викликав вчительський пазл «Знайди свій Грааль – і ти запалиш вогник у серцях учнів» від Ілони Дєрусової. Спікерка познайомила аудиторію із безліччю простих і водночас надзвичайно креативних способів проведення заняття з будь-якого предмету. Методи засвоєння інформації побудовані на інтерактивності і творчості як вчителя, так і учнів. Діти задіяні у проектних роботах, що сприяє розвитку їхньої фантазії і потужній мотивації – а це, своєю чергою, гарантує повноцінне засвоєння матеріалу.

Я постійно створюю їм виклики, наприклад, пропоную створити листівку для сліпого музиканта. І кожний з них запалюється ідеєю: шрифт Брайля, використання різноманітних тканин, які чудово відчуваються на дотик, об’ємні візерунки – творчим інструментам немає меж. А запам’ятовуються такі заняття на все життя, – підкреслила пані Ілона.

Після офіційних паралелей сформувалася паралель учительська, яка зосередилась на практичному проведенні тих чи інших предметів.

Для нашого проекту цей міні-EdCamp запам’ятався ще однією визначною подією: «Всеосвіта» отримала змогу провести свою власну сесію і наживо поговорити із аудиторією відповідального вчительства. Співзасновники «Всеосвіти» – Леся та Іван Литвиненки – розповіли про плани на майбутнє, поділилися сподіваннями і мріями щодо міцної співпраці з учителями та презентували новий 4-й номер журналу, темою якого стала самореалізація педагогів.

Позитивний і колоритний міні-EdCamp завершився незабутньою екскурсією до славнозвісної відеогалереї «Квітковий годинник», розкішної паркової зони, фонтанів і пам’ятнику родині, який зустрічає гостей міста своїм чуттєвим силуетом на тлі неба.

Наша команда пишається можливістю висловити безмежну вдячність зі сцени творчої криворізької школи №114, адже її діяльність є потужним прикладом для наслідування! «Всеосвіта» від усього серця вдячна Людмилі Василівні Хорьковій за натхненну (не)конференцію, за її енергію і мудрість, з якою вона керує освітнім закладом. Наша команда отримала настільки яскраві емоції, що вони надихнули нас на нові звершення!

Залишайтесь разом з нами, вірте у відповідальне вчительство, змінюйте цей світ – і нехай все буде по-білому!

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Переглянути запис
2 академічні години