Три шляхи розвитку метакогнітивних здібностей у дітей

Як побудувати навчання так, щоб діти не питали «А чому ми це робимо?».

Чітке розуміння мети уроку допомагає учням практикувати метакогнітивне мислення, що підсилює навчання. Діти більш сприйнятливі та займаються проєктами, коли розуміють їхню користь.

Чітке артикулювання мети

Напрями та завдання - один з найважливіших інструментів успішного викладання. Часто вчителі пояснюють цілі уроків заплутаними словами або загальними фразами. Через це учням складно зрозуміти реальну мету тих завдань, що вони отримують. Цілі повинні бути написані таким чином, щоб студенти чітко бачили, чого вони набувають під час виконання цих завдань.

Дозвольте дітям давати фідбек на ваші заняття. Наприкінці уроку запропонуйте їм записати, які цілі уроку на їхню думку були реалізовані, а мету яких завдань вони не зрозуміли. Так, ця робота буде забирати дорогоцінний час на вашому уроці, та повірте – вона принесе вам користь. Це буде вчити дітей аналізувати та знаходити зв’язки між видами робіт, завданнями та їхніми цілями. Це, зрештою, й розвиватиме метакогнітивні навички в учнів.

Та крім того, така робота дозволить вам розуміти ефективність запропонованих робіт та скоригувати заняття надалі.

Пояснення

Починайте заняття, обговоривши з дітьми їхні очікування від цієї роботи. Якщо діти розуміють функцію завдання, вони стають більш залученими та з більшим ентузіазмом виконують завдання.

Учні мають бачити, що проєкти, які вони створюють, задають їм не просто так «щоб було». Для них кожне завдання має стати підготовкою для чогось більшого, або ж до реального життя.

Пояснюйте дітям цілі занять через свій власний приклад або приклад інших реальних людей. Це допоможе підняти рівень довіри дітей до того, що ви їм пропонуєте.

Ставте питання

Протягом уроку ставте дітям запитання, що спонукають їх задуматися над своїм навчальним процесом. Наприклад, на уроках хімії запитуйте в учнів, де в житті ми зустрічаємо певні речовини чи процеси. Коли діти бачитимуть, що всі ті формули чи дивні назви будуть реально зустрічатися їм в житті та допоможуть убезпечити себе від шкідливих речовин, наприклад, вони будуть із більшим захопленням вчити це.


Джерело: edutopia.org

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!