Треба підняти інтерес до математики – Гриневич

Математика сьогодні потрібна всім, вважає міністерка.

Перші результати ЗНО нинішнього року, які нещодавно оприлюднив Український центр якості освіти, свідчать про те, що в цілому дівчатка навчаються краще за хлопчиків, а до такого предмету, як математика, втрачається інтерес учнів. Про це вчора, 15 серпня, повідомила міністерка освіти і науки України Лілія Гриневич під час онлайн-розмови на своїй сторінці у Фейсбук.

Такий аналіз є для нас дуже вважливим з точки зору того, як ми формуємо далі освітню політику. Коли ми дивимося на аналіз, на зріз, у різних вимірах, наприклад, гендерний, ми отримуємо статистично твердження про те, що дівчата мають кращі успіхи, ніж хлопці,– зазначила Гриневич.

За словами міністерки, у початковій школі математику однаково засвоюють і хлопці, і дівчата, а серед старшокласників під час ЗНО з математики дівчата мають кращі результати. На думку Лілії Гриневич, це свідчить про те, що «втрачається мотивація вивчати математику».

Хлопців треба часто мотивувати більше, ніж дівчат. У хлопців може бути більше дисциплінарних проблем, із власною самодисципліною, коли себе треба заставити щось вивчити. Сьогодні сучасних дітей все складніше силою або якимось обов'язком заставляти щось вчити. Їх треба мотивувати, –  зазначає керівниця відомства.

Гриневич наголошує на тому, що продовжується тенденція до спадання якості математичної освіти в школі.  

Треба підняти інтерес до математики як такої, і відповідальність за те, чи дитина оволоділа математикою під час школи чи ні. Я вже не кажу про те, що сучасні нейробіологічні дослідження свідчать про те, що вивчення математики і виконання математичних дій дуже розбудовує нервову структуру мозку, і, зокрема нейрони. І це є цікаві речі, які теж потрібно враховувати, – додала очільниця міністерства.

За словами Лілії Гриневич, існує проблема: коли немає достатньої кількості учнів з належним рівнем знання математики, то немає і необхідної кількості абітурієнтів, і відповідно, студентів, на природничо-математичних і інженерних спеціальностях.

Цього року вступна компанія демонструє те, що нам все складніше виконувати державне замовлення саме на ці інженерні і природничі спеціальності. Я вже не кажу, що для нас велике щастя отримати дитину з хорошим балом ЗНО, яка б могла стати вчителем фізики. І це не тільки тому, що у вчителя надзвичайно низька зарплата, а тому, що ми не маємо достойних абітурієнтів, які могли б скласти тестування з математики і фізики, – резюмує Гриневич.

Звідси, говорить міністерка, виникає необхідність «абсолютно по-іншому підійти до зростання якості математичної освіти. І результатом того буде введення обов'язкової державної підсумкової атестації у вигляді ЗНО з математики». Оскільки кількість годин на вивчення математики у різних школах різна, відповідно, і рівень знань учнів  відрізняється, то випробовування буде відбуватися на двох рівнях.

Якщо тестування з математики стане обов'язковим, то воно буде дворівневим. Буде базовий рівень для усіх тих, хто складає державну підсумкову атестацію, хто вивчає математику за загальною програмою.

І буде другий рівень математики – для тих випускників, які хочуть бути абітурієнтами, для того, щоб складати ЗНО для вступу до вищого навчального закладу. Звичайно, ця математика буде складнішою і за такою програмою, що сьогодні ЗНО з математики, – пояснила міністерка.

Але математика сьогодні потрібна абсолютно всім, і в тому числі, гуманітаріям, підкреслила Лілія Гриневич.

Тому що це є частина, по-перше, розвитку особистості, формування її логічного мислення. Крім того, математика має прикладне значення у житті кожної людини. Це має бути математика, пов'язана із загальною математичною грамотністю людини, яка вчить читати діаграми, фінансовій грамотності. Тобто є дуже багато різних життєвих викликів, які допомагає вирішувати математика,– підсумувала   Гриневич.

Ще матеріали по темі:

4696
16.08.2019 14:05:00
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
6
міс.
0
7
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.