Топ-9 способів перетворити мовчуна на балакуна

Як допомогти учням вашого класу стати активнішими учасниками кожної дискусії? Знає секрети переможниця конкурсу «Учитель року – 2019» у Каліфорнії.

У вашому класі є учні, з яких неможливо витягнути жодної інформації? Учителька англійської мови, «Учитель року – 2019» у Каліфорнії і номінантка на титул «Учитель року США» Розі Рейд ділиться лайфхаками, які допоможуть включити у процес обговорення навіть найсором’язливіших учнів.

Я ретельно стежу за тим, хто і як бере участь в обговоренні, і які методи заохочення працюють найкраще. В залежності від моїх спостережень, я комбіную різні стратегії.

 «Відповідає той, у кого незабаром день народження»… 

Розі обирає самостійно тих учнів, які мають висловити свою думку. До прикладу, той, хто сидить праворуч чи у кого незабаром День народження. Так можна уникнути тих випадків, коли на уроках відповідають одні й ті ж учні.

 Пиши – об’єднуйся – ділись 

Більшість викладачів використовує модель «думай – об’єднуйся – ділись», але заміна мовчазному міркуванню на противагу письму може покращити фінальну дискусію і збільшити учнів, які беруть в ній участь.

Під час письмової роботи, Розі проходиться класом та час від часу заглядає до учнівських зошитів: «Ось це класно! Обов’язково розкажи всім про це». Такі слова підтримки допомагають не дуже у собі впевненим дітям.

До того ж, учитель має змогу помітити ті труднощі, з якими школярі стикаються найбільше, і, відповідно, аналізувати помилки свого уроку на майбутнє.

 Робота в парі і «квадраті» 

Назначте кожному учню партнера, з яким він працюватиме впродовж трьох тижнів або утворіть «квадрат» (працюють разом дві пари).

Закріпіть за кожним квадратом певні щоденні ритуали-вітання. Через три тижні партнери дякують один одному за спільну роботу і діляться досягненнями. До кінця навчального року всі учні встигнуть попрацювати у парі або квадраті – це змінює атмосферу в класі, і допомагає дітям відчувати себе комфортніше.

Вам стане у пригоді креативна розробка від «Всеосвіти» – «Я хочу, щоб мій(-я) вчитель(-ка)...». Цей плакат можна прикріпити біля входу до навчального кабінету для ранкових привітань з дітьми. Учень та учениця обирає рух або дію, яку має виконати вчитель або вчителька. Розробка є абсолютно безкоштовною. 

Завантажити розробку: https://vseosvita.ua/library/a-hocu-sob-mij-vcitelka-159615.html?

 Мова жестів і знаків 

Під час будь-якого обговорення в класі, Розі Рейд використовує з учнями мову жестів, щоб реагувати на виступи спікерів. Це жести руками «Так» або «Ні». За її словами, це дає фідбек тому, хто виступає, а всьому класу – швидку і просту можливість відреагувати на почуте.

 Метакогнітивні цілі 

На початку уроку школярі отримують спеціальну картку, на якій пишуть кількість і якість цілі. Коли вони встановили кількість цілей, учителька просить їх поміркувати, скільки разів на день вони хотіли б виступати? Чи повинні вони розмовляти частіше, чи готові помовчати і поступитися місцем іншим? Питання про якість цілі пов’язаний насамперед із тим, чи хочуть учні задавати більше запитань, чи потрібні їм тексти підтримки під час бесіди в класі, чи готові він опиратись на чужі ідеї.

Під час занять учні позначають свою активність під час дискусії, записують те, що сказали (і не сказали), підраховують загальну кількість разів, коли вони розмовляли. У результаті, школярі можуть повноцінно проаналізувати свою участь у дискусіях або бесіді. Чи досягли вони своїх цілей? Чи готові вони встановити собі нові?

 Зловив м’яч – говори 

У групових дискусіях можна використовувати звичайний м’яч. Він передається від учня до учня. Хто його отримав, той і починає висловлювати свою думку. Усі діти мають отримати м’яч, а вже опісля додати те, що не озвучили раніше. Це особливо важливо під час обговорення емоційних тем, наприклад, національності чи раси. Відповідно збільшує шанси кожного поділитися своїми думками чи досвідом.

 Пишемо під музику 

Якщо у дітей є багато ідей, попросіть їх записати на листочку. Після цього учні мають обійти кожного в класі та переписати якомога більше ідей. На цей процес потрібно виділити кілька хвилин, а щоб процес був жвавішим – увімкніть пісню. Як тільки вчитель вимкнув пісню, учні завершують обхід.

 Музині паузи 

Цей спосіб схожий дещо на попередній, але у ньому інша ціль – поділитися один з одним найбільш рефлексивними відповідями. Розі вмикає музику і учні ходити по класу або танцювати. Коли пісня завершується, діти говорять один з одним про те, про що вони щойно подумали. Використовуйте таймер – у кожного є хвилина, аби висловити свої думки.

 Відстежування 

Поки учні працюють у парах, прислухайтесь, що вони обговорюють і робіть для себе нотатки. Звісно, ви не почуєте все і відразу, але процес моніторингу дозволяє помітити схеми взаємодії дітей і знаходити тих, хто лишився поза увагою.


Нагадаємо, стереограми: користь чи забавка? 

Джерело: МЕЛ

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
2
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!