+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Топ-5 правил спілкування зі «складними» батьками учнів

Кожний другий вчитель має досвід зіткнення зі «складними» батьками та іншими родичами своїх учнів.

Такі батьки постійно критикують, принижують педагога, намагаються звинуватити його в усіх проблемах дитини, поширюють негатив про школу та її працівників. Пропонуємо рекомендації, як досягти гармонії та порозуміння з такими батьками учнів:

1)    На початку розмови – позитив про дитину

Почніть розмову з батьками з того, яких успіхів їх дитині вдалося досягти в роботі з вами.

Лише по тому спокійно висловіть аргументовану думку про те, що дитині заважає отримати ще вищого результату.

Далі пропонуйте ідеї, як вирішити цю проблему. І нарешті, розкажіть, яку допомогу в цьому напрямку вже надаєте дитині ви.

Це важливий чинник порозуміння – усвідомлення батьками того, що вчитель до їх дитини і небайдужий; але при цьому й не ображений на дитину, не роздратований складнощами роботи з нею.

2)    Ведіть розмову про дитину – а не про підходи її батьків

Під час дискусії «батьки проти вчителів» обидві сторони швидко забувають про те, що діалог стався через дитину. Розмова має тенденцію перетворюватися на войовничу, конфліктну критику підходів одне одного.

Замість того, аби критикувати співрозмовників, постійно пам’ятайте: ви з ними маєте працювати разом, у команді, аби допомогти дитині вирішити існуючі проблеми. А кожна командна робота вимагає хоча б невеличких взаємних поступок.

3)    Активно слухайте, дайте висловитися до кінця 

Приходячи до школи, батьки учнів напружені, очікують відсічі. Вони впевнені, що на їхні зауваження вчителі втратять спокій, не дослухають, нещадно критикуватимуть їхню дитину – а вони шалено відбиватимуться.

Розвінчайте цей стереотип. Мовчки дайте батькам можливість висловити все те, що вони прагнули до вас донести.

Дайте зрозуміти, що ви їх почули та готові детально обговорити, а може, й змінити те, що їх не влаштовує. Дайте конструктивні відповіді на поставлені ними питання. 

4)    Не «вчіть» батьків інтонаційно, ніби вони учні

Повчальний тон у спілкуванні з батьками (і рештою дорослих людей) – це неприпустимо, хоч ви і вчитель. Розкажіть батькам факти про їх дитину без звичних у вашій роботі настирливих учительських інтонацій, без дидактично-пафосних модуляцій голосу. 

5)    Розмовляйте не так описами, як фактами

Якщо батьки звинувачують вас у несправедливому оцінюванні, у вибірковості уваги до дитини, в інших видах несправедливості – не забувайте використовувати в діалозі зошити дитини, її контрольні та самостійні роботи. Це може швидко зняти ряд питань та значно переконливіше унаочнити ваші словесні описи.

*   *   *

Пам’ятайте, у спілкуванні з батьками учня керувати ситуацією мусите ви, а не вони. Візьміть дискусію та емоції під свій розумовий контроль. Навчіться не брати до серця неаргументовані звинувачення та критику. І тоді спілкування зі «складними» батьками більше ніколи не зіпсує вам настрій.

Авторка: Олена Станкевич

Інформацію про особливості сучасних батьків можна, продивившись безкоштовний вебінар:

А дізнатися детальніше, що говорити батькам про учнів, можна, пройшовши курс «Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості».

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись