Тонкощі навчання покоління Z: як проходив mіnі-EdCamp в Стрижавці

У Стрижавці вчителі з усієї України дізнавалися, як навчати дітей майбутнього.

26 січня Вінниччина поповнила свій список освітніх досягнень новою знаковою подією: цього дня у районі вперше було проведено масштабну освітню подію, яка вже кілька років збирає найкреативніших та найсучасніших вчителів України в одному місці – магістральну (не)конференцію mіnі-EdCamp.



Організаторами та координаторами події в Стрижавці виступила команда Вінницького районного методичного центру – Олена Наскальна, Лариса Степанець та Аліна Дмитрук. Учасників mіnі-Edcamp гостинно прийняла Стрижавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.



Впродовж цілого дня учасники з різних сторін відкривали для себе захопливий та загадковий світ покоління Z – генерації дітей, які не бачать необхідності в написанні конспектів від руки та не можуть уявити, як раніше людство існувало без гаджетів та мережі Інтернет.

Координатори зізнаються: вибір теми «Як навчати покоління Z» був зовсім невипадковий.

Діти змінилися, а підходи до їхнього навчання – ні. Це лякає наших вчителів і викликає в них відчуття, ніби-то вони не мають нічого спільного із поколінням сучасної молоді. Однак це не так. Покоління Z не якесь неправильне, це дуже цікаві діти із новим світоглядом та ходом мислення, і вчителі мають знати, як налагодити з ним зв'язок. Наш EdCamp покликаний якраз для цього, – розповіла координаторка Аліна Дмитрук.

Відкриття міні-EdCamp якнайкраще надихнуло та налаштувало учасників на заряд змін. П'ятикласник школи на ім'я Ярослав у формі гумористичного стендапу окреслив, яка прірва нерозуміння розділяє сучасну молодь від їхніх батьків та вчителів.

Поїхав я з дідусем на рибалку, задумався трохи і він вирішив мене трішки підколоти:
– Ярославе, дивись на поплавок, а не лайки в голові підраховуй, – і сміється.
Дідусь як дитина, їй богу. Не буду йому казати, що насправді я думав: хоч би ніколи не повторився той обвал індексу доу джонса на нью-йоркській фондовій біржі, як це вже сталося у чорний понеділок 1987. Але це таке.

Такий креативний початок заходу гармонійно продовжили виступи спікерів. Наталія Зима – вчителька хімії Хмельницького технологічного багатопрофільного ліцею імені Артема Мазура, розповіла, як вчитель може повернути драйв у школу.

Пані Наталія поділилася власним досвідом стосовно мотивації сучасних школярів та підходу до їх освітнього процесу. В її закладі освіти було створено клуб спілкування та ігор, в якому школярі різного віку збираються в позаурочний час за чаєм та печивом. Грають у «Життєвий капітал», «Світ Громад» та «Не гарячкуй!». За її словами, щоб подібний клуб став дійсно успішним, варто спершу поцікавитися в самих дітей, яким би вони хотіли бачити цей простір.

В сучасності знання здобуваються швидко, і вони не завжди потрібні. Ми розуміємо, що набагато важливіший процес навчання та прищеплення навичок, з якими дитина піде в доросле життя. Однак вчитель обмежений програмою та календарним планом. Що ж робити? В нашому навчальному закладі ми зрозуміли – ми не можемо чогось зробити на уроці, але можемо зробити це в позаурочний час.

Наталія Зима зазначає, що така позаурочна діяльність з дітьми підштовхує батьків більше цікавитись навчальним процесом їхньої дитини. Адже їм цікаво, чому їхня дитина після уроків добровільно проводить час в школі.

Батьки вже прямо вимагають: «Ви граєте в настільні ігри з дітьми, давайте ж ви пограєте ще й з нами. Бо наші діти вже розповідають нам такі речі, в яких ми зовсім не розуміємось», – з посмішкою розповідає Наталія Зима.

Алла Рябуха, директорка Глухівської ЗОШ №2 та експертка від проекту «ВзаємоДія!» USAID, розповіла про інструменти для роботи з молоддю у сфері антикорупції.

Серед ключових компетентностей школярів є фінансова грамотність. Однак не варто забувати, що ми маємо не лише пояснити дітям як треба заробляти гроші, а й про те, що ці гроші треба заробляти правильно, – зазначає пані Алла.

Пані Алла радить не просто говорити дітям, що корупція це погано, а й наводити до прикладу корупційні схеми, щоб учні могли самі висловити їхні ймовірні негативні наслідки.
На міні-EdCamp в Стрижавку з’їхалися освітяни з різних міст України. Були присутні педагоги з Чернігівської, Черкаської, Кіровоградської, Волинської, Харківської, Львівської областей та з міста Києва. За словами координаторів, для місцевих вчителів підвищення кваліфікації у форматі (не)конференції досить невідоме, і більшість з них кинулись реєструватися в останній момент.

Коли ми подавали заявку на проведення EdCamp, ми пояснювали мотивацію тим, що в нас працюють класні вчителі, але вони не знають свободи, не знають такого формату і далеко не всі можуть їздити Україною на інші (не)конференції. Тож ми хотіли привезти EdCamp сюди, до наших людей, щоб розворушити вчителів, – пояснила координаторка пані Аліна.

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.