Техніки релаксації для педагогів: як швидко розслабитись та відновитись

Рекомендації від психологині Олени Литвиненко для швидкого відновлення психоемоційного стану.

Робота вихователів і вчителів з дітьми наповнена радістю і багатьма щирими моментами: вихованці та учні завжди правдиво показують свої емоції, вони люблять ділитись подарунками, обійматися і чути слова підтримки. Попри позитивні аспекти в роботі вихователя і вчителя їм часто доводиться стикатися з агресивною поведінкою дітей і їхніх батьків. То що ж робити педагогам і вихователям? Як накопичувати всі радості, що дає їм робота і якомога менше перейматись через неприємності, яких неможливо уникнути?

Саме такій темі, відновленню психоемоційного стану, був присвячений вчорашній вебінар, спікеркою якого стала Олена Литвиненко.

Результат пошуку зображень за запитом "олена литвиненко психолог"

 

ОЛЕНА ЛИТВИНЕНКО 
кандидатка психологічних наук і доцентка кафедри практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка, когнітивно-поведінкова психотерапевтиня. 

 

Що ж таке психоемоційне благополуччя, чим відрізняється егоїзм від турботи про себе і які техніки та прийоми допоможуть розслабитись і переключити увагу на щось позитивне? Секрети пані Олени вже у підготовленому нами матеріалі.


Для початку необхідно розглянути поняття психоемоційного добробуту, яке складається з двох частин:

Психологічне благополуччя – це:

  • Розуміння своїх потреб та своєчасне їх задоволення;
  • Можливість займатись улюбленими справами;
  • Відчуття контролю над подіями власного життя.

Емоційне благополуччя – це:

  • Розуміння своїх емоцій та вміння конструктивно їх виражати;
  • Здатність до співчуття та співпереживання;
  • Теплі емоційні стосунки з іншими.

Існує теорія базових емоцій, а саме: радість, подив, відраза, страх, смуток, гнів, інтерес, сором, презирство, провина. До позитивних емоцій можна віднести лише радість; до біполярних – інтерес і здивування; до негативних – усі інші.

Кожна з емоцій для чогось потрібна і є важливою у свій час: злість – щоб відстоювати власні кордони; провина – усвідомлення власних помилок, можливість вибачитись перед близькою людиною; страх – оберігає від небезпек у житті тощо.

Щоразу, коли ви відчуваєте переживання, спробуйте зрозуміти, шо це, як це усвідомити і назвати. Варто не лише розпізнавати емоції, але й називати вголос.

Як працює наше світосприйняття

Якщо з людиною трапляється певна подія в житті, вона починає її осмислювати (оцінювати ситуацію). Але думки про ту чи іншу ситуацію не завжди можуть бути усвідомленими.

Уявімо три життєві ситуації:

№1. Опис ситуації: Ви посварились з колегою. Вона була роздратованою і накричала на вас.

Думки, які можуть виникнути: колега мене ненавидить і робить все, щоб мені накапостити.

Фізіологічні прояви: прискорене серцебиття, почервоніння обличчя (або, навпаки, може стати блідим), потіння долонь. 

Емоції: роздратування, злість, смуток. 

Поведінка: якщо ви думаєте, що ваша колега до вас погано ставиться, ви можете захищатись (агресивно відповідати); засмутиись і намагатись уникати колегу (не з’ясувавши ситуацію і тримати образу).

№2. Опис ситуації: під час спілкування з колегою ви помічаєте, що вона стає роздратованою і провокативно себе поводить.

Думки, які можуть виникнути: напевно на уроці хтось з їучнів її сильно розхвилював або, можливо, в колеги трапилось щось вдома.

Фізіологічний стань: майже не змінюється.

Емоції: співчуття, співпереживання, інтерес (з’ясування причин поведінки).

Поведінка: ви не станете ображати свою колегу чи поводитись так само агресивно, як вона. Будете спокійні. 

№3. Опис ситуації: колега підходить з пропозицією замінити вас на уроці, бо ви втомлено виглядаєте.

Думки, які можуть виникнути: вона хоче показати, що я немічна і нічого не можу досягти; колега хоче вислужитись перед адміністрацією тощо. 

Емоції: образа, злість. 

Поведінка: негативна. 

Та все може статитись навпаки: після того, як колега запропонує вам допомогу, ви відчуєте радість і вдячність. Вам захочеться також проявити турботу до своєї колеги. 

Отже, у будь-якій життєвій ситуації є 4 аспекти. Які впливають на наше світосприйняття: думки, фізіологія, емоції і поведінка.

Дистанціювання від негативних думок

Як змусити себе полишити негативні думки та радіти життю:

  1. Розпізнати думку і назвати її (з усмішкою, якщо це можливо)
  2. Нагадати собі, що це некорисно
  3. «Відпустити» думку
  4. Переключити увагу на щось корисне
  5. Повторювати знову і знову, коли некорисні думки повертатимуться

Ще більше корисних порад і рекомендацій ви зможете отримати після перегляду вебінару Олени Литвиненко. Перегляд відео – безкоштовний! 

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/tehniki-relaksacii-dla-pedagogiv-ak-svidko-rozslabitis-ta-vidnovitis-132.html

Звертаємо вашу увагу, що сертифікат від «Всеосвіти» відповідає державним вимогам – згідно з п. 13 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800. Сертифікат може бути зарахований вам у підвищення кваліфікації! 

#вебінар #психологія #психолог #техніка #думки #емоції #вчитель #вихователь 

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!