+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Технології селф-коучинга у житті вчителя

Ознайомлюємо із поняттям "коучинга" і "селф-коучинга", і як саме вони можуть допомогти самореалізуватися педагогам НУШ.

Слово «коучинг» останнім часом вживається у багатьох сферах життя. Ця професія з’явилась на початку XXI століття, основне призначення якої – сприяти людині в досягненні її життєвих цілей, розвитку та успіху, – коучинг (англ. coaching – процес, під час якого людина або група людей навчаються й одержують навички, необхідні для їхньої підтримки).

За визначенням Міжнародної Федерації Коучинга ICF, «коучинг» – це система реалізації спільного соціального, особистісного, творчого потенціалу учасників процесу неперервного розвитку педагогічної майстерності із метою отримання максимально можливого результату; співробітництво, яке допомагає клієнтам досягати реальних результатів у своєму особистому і професійному житті. Слово «коуч» має угорське походження і було найбільш вживаним в Англії у XVI столітті. Воно означало віз або карету. У XVII столітті слово «коуч» набуло іншого сенсу – англійські студенти називали так приватних репетиторів. Дещо пізніше це слово увійшло до спортивного лексикону, а згодом у бізнес та інші сфери життя.

У книзі «Внутрішня гра в теніс» (1974) Тімоті Голвей (англ. Timothy Gallwey) – викладач Гарвардського університету, автор книг, які описують його авторський метод підвищення якості особистості та професійної ефективності – сформулював основну ідею коучинга.

Деякий час він працював інструктором з тенісу і помітив таку річ, що головний суперник кожного спортсмена – це не інша людина чи обставини. Перешкодою на шляху до досягнення мети стає так званий «суперник у голові». Саме він заважає реалізації цілей. 

Більшість експертів вважають, що підвищити свою ефективність і досягти позитивних змін можна за допомогою селф-коучинга (це допомога самому собі, розкриття свого потенціалу і впорядкування внутрішніх бар’єрів). 

Також це інструмент для визначення власних цілей і формування довіри (мотивації) рухатися у вибраному напрямку.  

 

Щоб дізнатись більше про селф-коучинг і його переваги – пропонуємо пройти корисний онлайн-курс «Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи». Авторка курсу – Вікторія Сидоренко – кандидат філологічних наук, завідувачка кафедри філософії та освіти дорослих Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», сертифікована тренерка Нової української школи. 

У навчальному курсі розглянуто зміст, можливості та рівні професійних змін педагога при використанні технології селф-коучинга. Узагальнено організаційні та науково-методичні засади технології. Уточнено відмінності між коучингом і наставництвом, тренінгом, психотерапією, консалтингом. Запропоновано сократівські запитання, за допомогою яких може самостійно проаналізувати ситуацію, спрямувати її на пошук ефективних дій і рішень. Обґрунтовуються поняття «діалогічна педагогіка», «сократівський учитель» тощо. Навчальний курс містить 5 модулів із тестовими завданнями. Після закінчення навчання видається Свідоцтво українською та англійською мовами із зазначенням академічних годин.

Відеопривітання від авторки: 


Онлайн-курси від проекту «Всеосвіта» – це нові можливості для особистісного й професійного саморозвитку вчителів, батьків, студентів й тих, хто прагне до нових знань. Ми пропонуємо вам онлайн-курси з найактуальніших тем, які допоможуть бути в тренді освітніх технологій та краще зрозуміти потреби сучасних дітей. 

Стати слухачем онлайн-курсу можна вже зараз: https://goo.gl/mJ1k5X

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти