Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

TaleAR: книжки з доповненою реальністю для малечі

Чи можуть казкові герої оживати, спілкуватися і навіть співати пісні? Так, завдяки технології доповненої реальності. Інтерв'ю із засновником проекту "TaleAR" Олександром Музикою.

Чи могли ви б собі уявити, що ваші улюблені казкові герої вмить ожили і почали спілкуватися? І для цього не потрібна чарівна паличка, а всього лише книжка із технологією  доповненої реальності. Завдяки спеціальному додатку на телефоні, ви поринете у світ фантастики та справжньої магії. Саме такі книжки заполонили прилавки магазинів, а для найменших читачів – читання перетворюється на захопливу подорож. Як створюються книжки із технологією доповненої реальності, у чому їхня унікальність і для кого вони призначені – про все це та інше “Всеосвіта” поспілкувалась із засновником проекту “TaleAR” Олександром Музикою. Креативний батько та колишній успішний працівник банку – Олександр – здійснив мрію синів, і перетворив процес читання на унікальне і захопливе заняття. 

Олександр із дружиною та дітьми

Як і коли ви прийшли до створення книжок з доповненою реальністю?

Все почалось давно, і далеко не з доповненої реальності. Коли я був студентом Вінницького Державного педагогічного Університету (Інститут Перспективних технологій, економіки та фундаментальних наук мені пощастило взяти участь у Всеукраїнській олімпіаді з педагогіки. Варто пояснити, що “пощастило” – це результат спільної важкої та кропіткої праці з моїм вчителем-наставником. Спочатку перемога на відбірковій олімпіаді у виші, а потім і перемога на всеукраїнському рівні. Перемога дісталась зокрема й за те, що я використовував ігрові методи в роботі з учнями (на той час такі підходи були… дивними, нешаблонними, нестандартними, персоналізованими).

Після завершення навчання я почав працювати у банку. І тут мені знадобились педагогічні вміння (вважаю, що педагогіка і менеджмент багато у чому схожі… відмінність лише у їхній меті). Я пройшов сходинками кар’єри і в результаті за останні 3 роки обіймав посаду заступника директора обласної філії. Аналізуючи причини успішної кар’єри, можу сказати про те, що це теж результат ігрових підходів, які я використовував у відношенні до своїх функціонально-підпорядкованих працівників (більше 100 спеціалістів одночасно).

 

Одного разу мій старший син, якому було тоді 3 роки, запитав мене про те, чому колобок, “який ожив у баби в печі”, не може ожити у нас на книжці? Я тоді зрозумів, що повинен це зробити. Оживити для сина колобка. Я проаналізував інструменти, через які це можливо зробити і мене захопила технологія доповненої реальності (AR – Augmented reality). Але працюючи в банку не мав змоги втілити такий проект, так як моя посада вимагала величезних часових витрат на роботу.

Тому на початку 2017 року я прийняв непросте рішення: звільнитися з банку і ризикнути. Ризикнути створити продукт з доповненою реальністю. І як не дивно, але першою книгою стане всім відома казка “Колобок”.

 

 

В Україні вже є кілька виробників подібних книжок. У чому унікальність вашої?

На момент початку роботи над цим проектом, було лише 2 великих гравця на ринку літератури, і лише 1 в Україні. Але у ході створення свого проекту, я помітив нових гравців, які показували неймовірні успіхи в реалізації своїх проектів. Наприклад книжка “Аліса в країні див”, що продавалась через мережу АТБ. Лише за 1 місяць розпродали 300 000 примірників! Це додало мені впевненості, що шлях обрано правильно. Спочатку у мене була думка працювати над літературою для школярів. Але проаналізувавши книжки інших виробників, зрозумів, що такі книжки не цікаві дітям молодшого віку (3–7 років). Ви запитаєте чому? Ну ось декілька прикладів, які підтверджують це:

Мій молодший син, якому 3,5 роки, не вміє самостійно читати, тому просить мене читати. Але побачивши анімовану сторінку з книжки, втрачає інтерес до казки. Він тепер шукає сторінки з анімацією і книжка перестає виконувати свою функцію. Самостійно ж (без моєї участі), дитина чудово справляється з анімованими сторінками. Також є частина книжок, створені російською мовою (і нам це не дуже підходить). Аналогічно є сім’ї, яким не підходить література українською. Анімації на сторінках відтворюються як мультик (ти просто дивишся на дійство).

Нами було проаналізовані ці та інші особливості використання існуючих книжок. Тому ми вирішили створити продукт для дітей молодшого віку та адаптуватись до потреб цієї вікової аудиторії:

1. Обрали короткі, повчальні, народні казки (наприклад “Колобок”, “Ріпка”, “Троє поросят”…)

2. За рахунок невеликої кількості тексту у них, основний акцент зроблено на веселій анімації кожної сторінки (дитина не втрачає інтересу до жодної зі сторінок). 

3. Відтворення тексту казки відбувається за рахунок додатку (дитина самостійно може користуватись книгою та слухати казку без присутності дорослих).

4. Книжка озвучена одночасно 3 мовами. Так само, як і текстова частина – доступна українською, російською, англійською мовами. 

5. Є змога взаємодіяти з героями казки. Спробуйте, і у вас теж з’явиться найулюбленіший герой. 

Про що будуть розповідати ваші книжки? Це будуть українські казки чи твори відомих українських письменників?

Для початку ми обрали українські казки та проекспериментуємо з деякими казками інших народів світу. Всього у першій серії книжок від TaleAR “Хочу казку” заплановано 8 казок. Про це ви зможете дізнатись з анонсів впродовж наступного року. Впевнений, вашим дітям сподобається. Сподобається і дорослим, адже це казки нашого дитинства. 

Скільки часу у вас пішло на розробку проекту?

З моменту першої зустрічі на цю тему, пройшло менше 2-х років. Хоча 80% всього проекту зроблено за останній рік. 

Хто вам допомагає? Розкажіть про свою команду кілька слів.

Моя команда не має великої кількості людей, але це наша перевага, так як всі об’єднані однією метою. Найперші учасники моєї команди, які мене стимулюють створити цей проект – це моя кохана дружина та двоє синів (молодшому 3 роки, а старшому майже 7). На першому етапі мені суттєво підтримав мій друг Опанасюк Андрій, з яким ми співпрацюємо у багатьох інших його проектах. Також у створенні ідеї та програмної частини мені допомагають друзі з компанії ”Speechki” та особисто Полякова Марія, директорка з розвитку, та Вікторія Мазурова, кураторка проекту. Та й взагалі, на шляху створення проекту, траплялись позитивні, добрі, активні, з почуттям гумору, креативні люди. Тому наш проект буде сприйматись кожним саме з такими емоціями. Це і аніматори, і художники і дизайнери, web-дизайнери і т.д.  – кожному хто бачив цей проект, висловлювали найвищі оцінки. 

Ваші сини вже тестили книжки? Опишіть їхні враження. 

Якби я міг записати емоції моїх дітей в момент, коли ми вперше спробували прочитати цю книгу, то напевно це б стало відео з найбільшою кількістю моїх переглядів. У той момент мене охоплювали найкращі емоції, як батька. Тоді я зрозумів, що все, що я робив останніх 2 роки – не дарма. Я зрозумів, що потрібно досить швидко бігти далі аби цей проект отримав продовження та задоволених користувачів.

Ваші книжки доступні трьома мовами. Чи плануєте в майбутньому розширити цю функцію, додати ще якісь?

Враховуючи, що обрані казки є народними, які читали нам в дитинстві, то є багато країн, яким ці казки будуть зрозумілими. Проте потрібно бути сконцентрованим на обраному шляху: спочатку будуть створені казки для нашої країни (3 мови), а надалі буду шукати партнерів, для адаптації цих книжок і для інших країн.

Як ви гадаєте, для чого потрібні книжки з доповненою реальністю?

Книжки з доповненою реальністю – це новий вид дозвілля. Це адаптація нашого підростаючого покоління до неминучого майбутнього. Маючи гаджет і книжку, більшість сучасних дітей обирають саме гаджет. У нашому випадку, книжка з доповненою реальністю, це компроміс поколінь.

Що вас надихає створювати такі креативні речі? 

Мені подобається вислів, який є нашим гаслом: “Ми перестаємо гратись не тому, що дорослішаємо, ми дорослішаємо, тому що перестаємо гратись”. 

Мета проектів “TaleAR” – усмішки дітей. А усмішки дітей надихають нас створювати нові проекти. Ось так коло замикається. Це коло містить 2 слова – “Хочу казку”. 


Книжки – це завжди найкращий подарунок, як для дорослих, так і для дітей. А книжки із доповненою реальністю – це захоплива подорож у світ улюблених казкових героїв, які вражатимуть вашу уяву. Так, усім нам в житті часом не вистачає магії, але книжки “TaleAr” здатні подарувати це відчуття, і навіть, можливіть самостійно оживити улюблених персонажів.  “Всеосвіта” бажає проекту успіху і процвітання не лише на українському ринку, а далеко за його межами! 

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти