і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
Дня
Години
Хвилин
Секунд

Сьогодні – День народження Альберта Ейнштейна

Увесь світ відзначає 140 років з Дня народження геніального німецького фізика, автора теорії відносності. Дізнайтесь, якою людиною він був.

14 березня 1879 року в єврейській родині Германа і Пауліни народився видатний фізик і математик Альберт Ейнштейн. Юний фізик здобував навчання у місцевій католицькій школі. Ще до 12-річного віку хлопець залишався глибоко віруючою людиною допоки не став читати науково-популярні книги. Ейнштейн мав здібності не лише до науки, але й до творчості. Він захоплювався музикою і чудово грав на скрипці.

Навчаючись у Луїтпольській гімназії Альберт Ейнштейн самостійно вивчав математику і швидко став одним з лідерів вивчення точних наук. Попри такі успіхи у навчанні Альберт часто сперечався з викладачами і ті вважали його не перспективним учнем.

У 1895 році Альберт приїжджає до Швейцарії, щоб вступити у Вище технічне училище в Цюриху і стати викладачем фізики.

Та якщо математику Ейнштейн здав на відмінно, то з іншими предметами йому не пощастило: ботаніка і французька мова виявилися для нього не посильними предметами.

Директор училища порадив молодому науковцю вступити до школи в Аарау і отримавши атестат, спробувати повторити вступ до училища.

Через рік Альберт здав іспити і отримав атестат. Він вступив на педагогічний факультет Вищого технічного училища і закінчив навчання у 1900 році, отримавши диплом викладача математика і фізики.

Період з 1900-1902 років був для Альберта не найкращим у житті. Через скрутне матеріальне становище він міг не їсти кілька днів, але все ж знаходив у собі сили і продовжував займатися науковою діяльністю. У 1901 році берлінські «Аннали фізики» опублікували його першу статтю «Наслідки з явища капілярності».

Особисте життя

6 січня 1903 року він одружився на 27-річній Мілеві Маріч, яка була дипломованою математикинею.

Вона завжди допомагала чоловіку розбиратися у математичних і фізичних питаннях, а їхні спільні праці друкувалися з подвійним прізвищем «Ейнштейн-Маріч».

Створення теорії відносності

У 1905 році прізвище Ейнштейна пролунало на весь світ завдяки його трьом опублікованим працям. Наукові роботи були присвячені теорії відносності, квантової теорії, статистичної фізики.

У фізика часто запитували, як йому вдалося створити теорію відносності на що він відповідав так:

Чому саме я створив теорію відносності? Коли я собі задаю таке запитання, мені здається, що причина у наступному. Нормальна доросла людина взагалі не задумується над проблемою простору і часу. На її думку, вона вже подумала над цією проблемою в дитинстві. Я ж інтелектуально розвивався настільки повільно, що простір і час займали всі мої думки, коли я вже став дорослим. Звісно ж, я міг глибше пройнятися цією проблемою, ніж дитина з нормальними здібностями.

Нобелівська премія

Чому Ейнштейн не отримав премію за свою теорію відносності? Нобелівський комітет з фізики впродовж кількох років не присуджував премію фізику. Спочатку Нобелівський комітет стверджував, що теорія, можливо, помилкова, і що краще почекати, поки не отримають експериментальних доказів, які б підтверджували його теорію. Пізніше членом Нобелівського комітету було обрано Карла Вільгельма Озеєна.

Він написав позитивний відгук на теорію фотоелектричного ефекту Ейнштейна. І вже наступного року Альберта було нагороджено Нобелівською премією з фізики за 1921 рік «За його внесок у розвиток теоретичної фізики, і особливо, за відкриття ним закону фотоефекту».

Альберт Ейнштейн досягнув колосальних вершин у науці, довівши всім, що навіть попри хворобу можна вибороти собі право називатися людиною з великої літери. Він заборонив пишне поховання з гучними церемоніями і побажав, щоб місце і час поховання не розголошувалися. 18 квітня 1955 року без широкого розголосу відбулися похорони великого ученого, на яких були присутніми всього 12 найближчих друзів.

Сьогодні весь світ відзначає не лише День народження Альберта Ейнштейна, але й святкує день числа Пі.

Цікавий факт. У 2017 році National Geographic зняв серіал “Геній” про життя Альберта Ейнштейна. Ви маєте це побачити!

Фотографії взяті з сайту uznayvse.ru

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?

Долучайтесь до спільноти