і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію

Школярі спішать на допомогу педагогам

Як відомо, у діалозі народжується істина. На цей раз в полеміку вступили учасники та учасниці освітнього процесу, які, прийнято вважати, стоять по різні сторони «барикад» знань.

Зараз у Харкові проходить Четверта національна (не)конференція незалежної вчительської спільноти EdCamp Ukraine – одна з найбільш важливих подій для українського учительства, яке прагне змін в освітній системі нашої держави. Цьогоріч на цю масштабну зустріч уперше запросили 10-класників, які мають допомогти педагогам і педагогиням застосувати здобутий досвід на практиці, вдосконалити знання про новий продуктивний формат ведення відкритого уроку.

У межах заняття вчитель не просто розповідає учням інформацію за участі третіх сторін, а й має можливість отримати зворотній зв’язок від школярів. Після завершення уроку у спеціально відведений час, педагоги можуть обговорити пропозиції дітей та саме заняття. Учні мають змогу як підкреслити переваги окремих методик, так і запропонувати ідеї для їхнього вдосконалення.

Такий формат уроків більше подібний на живий діалог. І саме такий ракурс спілкування учасників освітнього процесу є вкрай важливим, адже якщо одна із ланок умовно вважається більш важливою, а у нашій культурі, цей щабель, зазвичай, дістається вчителям, то ефективність навчання одразу погіршується.  

Процес навчання – це спільна творчість вчителя та учня. Я сподіваюсь, що партнерство та взаємодопомога, які відбуваються сьогодні тут, з часом стануть нормою для кожної класної кімнати в Україні, – зазначила Міністерка освіти і науки України Лілія Гриневич, яка також взяла участь в одному з таких уроків

Вона подякувала вчителям, що не побоялися публічно почати дискусію щодо ведення ними уроків, а також дітям, які погодилися приїхати під час канікул та допомогти педагогам. Слід також відзначити, що всі школярі, які брали участь у відкритих уроках на EdCamp Ukraine, живуть та навчаються поблизу лінії зіткнення в Донецькій та Луганській областях.

Філософія EdCamp’івців спрямована на те, щоб серед учительського складу, так само, як і серед школярів панували взаємоповага та розуміння важливості кожного з учасників освітнього процесу. Думка кожного однаково цінна та вагома.

Я абсолютно переконана, що сучасні українські школярі дуже недооцінені. Чомусь у нашій традиції заведено ставитися до дітей дуже зверхньо, по-покровительськи, хоча ви можете і маєте ширше впливати на процеси, що відбуваються у житті нашого суспільства, – звернулася до старшокласників Міністерка.

Чудово, коли ті, хто раніше вважалися опонентами, розуміють важливість об’єднання зусиль задля подолання спільного завдання – здобуття знань, компетенцій та досвіду. Зрештою, вчитель або вчителька ніколи не зможуть достукатися до сердець своїх учнів та учениць, допоки вважають їх своїми адептами. Істинне духовне зближення можливе лише після об’єднання зусиль та безумовної довіри.

Посилання на МОН: https://mon.gov.ua

2071
03.07.2018 16:41:16

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Психологічні особливості учнів
2 академічні години
Змішане навчання - ключ до змін
2 академічні години
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання