Що не так із сайтами більшості шкіл

Чому сайти українських закладів освіти виглядають недосконало і що з цим робити.

Сьогодні кожне маленьке і велике підприємство чи компанія мають власні вебсайти, на яких розміщують інформацію про товари, замовлення і повернення, адреси філіалів (якщо вони є) тощо. Але, якщо ми потрапимо на сайт будь-якої школи, нічого подібного там не буде. Перша електронна сторінка може розповісти нам про важливі зміни в роботі школи, міститиме інформацію для батьків, учнів і вчителів або ж звернення керівника.

Найперше, що впадає в очі – це непрезентабельний вид середньостатистичного шкільного сайту. Основне меню може розташовуватися вгорі або з правого боку. Фотографія школи розміщена по центру у зменшеному розмірі або взагалі – відсутня. Замість неї може бути яскраве тло з назвою закладу та/або його емблемою.

Навряд чи на сайті школи можна знайти меми, вайни чи інші цікаві теми, які б стали предметом активного обговорення. Головна функція подібних сайтів – інформаційна.

До речі, у березні минулого року у приміщенні МОН нагородили призерів Всеукраїнського конкурсу найкраших вебсайтів закладу освіти. У номінації «Веб-сайти закладів загальної середньої освіти (сільські школи та школи селищ міського типу)» перше місце посіла Яковлівська загальноосвітня школа (Харківська область). 

Чи кожна школа повинна мати вебсайт

У Законі України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту» немає жодної згадки про те, що школа зобов’язана мати вебсайт, сторінку в інстаграмі чи іншій соціальній мережі. Але в статті 30 ЗУ «Про освіту» йдеться про наступне:  

1. Заклади освіти формують відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднюють таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

2. Заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до такої інформації та документів:

  • статут закладу освіти;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти;
  • структура та органи управління закладу освіти;
  • кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою.

Повний перелік можна переглянути тут

Хто створює і відповідає за сайт школи

Розробником сайту може стати учитель інформатики, директор, його заступник чи будь-хто. Відповідальним за сайт і його змістовне наповнення стає особа, яка виявила бажання цим займатись. Керівник закладу освіти має створити Положення про функціонування офіційного вебсайту. У документі може бути зазначена інформація про мету і завдання сайту, правила користування, його доменне ім’я та відповідальні особи тощо. Відповідно до Положення адміністрація закладу освіти створює Наказ про його затвердження.

Як створюються шкільні вебсайти

Більшість шкільних сайтів створюються на платформі Ucoz. Тут можна обирати шаблони дизайну на будь-який смак, використовувати готові модулі для управління, налаштовувати систему реєстрації тощо. Також сайти створюються на платформах School champion або Edukit. Тобто створити шкільний сайт може людина без навичок програмування.

У 2018 році ГО «Центр кращого інтернету» та ІМЗО провели моніторинг шкільних сайтів і виявили, що:

  • майже 8 з 10 сайтів отримують доменне ім’я та хостинг разом, безкоштовно створюючи сайт на одній з платформ;
  • майже 9 з 10 сайтів мають незахищене з’єднання
  • 10 з 10 сайтів містять персональну інформацію учнів у відкритому доступі.
  • майже 9 з 10 сайтів не містять відомостей про відповідального за створення та наповнення ресурсу.

На основі цього дослідження були укладені методичні рекомендації щодо організації роботи сайтів закладу освіти.

Як виглядають шкільні сайти за кордоном

Сайти американських і європейських закладів освіти виглядають по-різному: від безликих блоків до яскравого тла з фотографіями і слайдами, які постійно змінюються. А ще на сайті може бути опубліковане інтерв’ю чи навіть учительські блоги. Деякі сайти відразу говорять відвідувачу, що йдеться не просто про школу, а про спільноту. Їх цікаво розглядувати просто так, без цілі дізнатись щось більше. Електронні сторінки виглядають охайними, красиві шрифти прикрашають фотографії, змінні слайди та інша корисна інформація правильно структурована.

У Великій Британії та Америці педагогічні працівники відповідають не лише за сайт школи, але й за акаунти в соцмережах. У старшій школі може бути сторінка у твітері чи інстаграмі.

Чим корисний твітер:

  • зручний для публікування коротких звернень директора чи новин школи.

Чим корисний інстаграм:

  • наочно показує, що саме відбувається під час уроків чи перерви.

В Україні популярністю користується саме фейсбук. Більшість шкіл мають власну сторінку чи групу, в якій щодень публікується інформація про освітній процес чи інші цікаві моменти навчання. Сторінка у фейсбуці також слугує для комунікації між батьками і вчителями.


Якщо у вашої школи ще немає власного сайту, ви можете зробити його на платформі «Всеосвіта» у розділі «Школи»: https://vseosvita.ua/group. Зручний фукціонал допоможе вам створити яскраву сторінку життя вашого закладу і вона завжди виглядатиме сучасно. 

Як ви гадаєте, як саме має виглядати сайт школи? Своїми міркуваннями діліться у коментарях. 

#сайт_школи #освіта #інтернет

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!