! В а ж л и в о

Щасливі діти мають вчитися без страху – Ганна Новосад

Міністерка освіти і науки України Гана Новосад на 16-й Щорічній Зустрічі Yalta European Strategy звернула увагу на необхідність будувати безпечну школу задля щастя українських дітей.

Ганна Новосад наголосила, що сьогоднішня освітня парадигма застаріла. Вона побудована на страху. А за таких умов неможливо виховати щасливих українців.

«Українська школа, на жаль, перейняла всі ті негативи, які мала радянська система освіти. Це школа, часто побудована на страху всіх до всіх – учня до вчителя, вчителя до директора, директора до міністерства. Якщо ми не заберемо цей страх, який сковує будь-який творчий потенціал, будь-яку можливість до діалогу, говорити про щасливих громадян ми не зможемо», – наголосила міністерка.

Ще одна важлива зміна, що має відбутися у в українській школі – це формування школярів як повноцінних суб’єктів освітнього процесу. «Діти повинні мати можливість давати зворотній зв’язок, обирати предмети для навчання та працювати за індивідуальними освітніми траєкторіями. Це ще під час шкільного навчання допоможе виховувати громадян, які зможуть робити свідомий вибір у житті», - зазначила Ганна Новосад.

За словами очільниці МОН, сьогоднішній уряд цивілізовано підходить до того, що вже відбулось в освітній реформі. Урядовці мають продовжувати все хороше, що було закладено попередніми спеціалістами в міністерстві. Міністерка наголосила, що перш за все мова йде про Нову українську школу, яка вже заклала ті підвалини для змін у системі освіти. «Це допоможе нам зробити наших випускників щасливішими. Завдання нашого уряду – зробити так, аби ці зміни стали незворотніми».

«Якщо ми подивимось на найуспішніші країни у галузі освіти, ми побачимо Китай, Гонконг, Корею, Сінгапур. Вони мають найкращі показники в математиці, фізиці, природничих науках. Коли ми подивимось на найщасливіші країни, тут на верхівці списку побачимо Фінляндію, Ісландію, Норвегію, Швецію. Мені здається, система освіти має безпосередній вплив на те, чи почувають себе люди щасливими. Якщо найщасливішими країнами є саме ці, давайте подивимось, чому вони такими є», – звернула увагу Ганна Новосад. 

Вона зазначила, що у системі освіти скандинавські країни приділяють багато уваги розвитку м’яких навичок. У цих країнах ще у школі діти вчаться працювати з власним емоційним інтелектом, досліджувати світ, співпрацювати з іншими, а також усвідомлюють цінність громади. 

За її словами, система шкільної освіти має ключове значення у формуванні тих навичок, які можуть допомогти особистості досягти щастя. Саме тому важливо, щоб під час навчання у школі діти мали можливість розвинути творчі здібності, стати відкритими особистостями, які можуть робити власний вибір.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»