! В а ж л и в о

Сертифікація: 811 з 859 зареєстрованих учителів пройшли експертне оцінювання

Перший етап сертифікації педагогів завершено.

Сьогодні, 11 жовтня, завершився один з етапів сертифікації, який передбачав  експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їх роботи. За організацію відповідала  Державна служба якості освіти України.

Процес вивчення здійснювався експертами за методикою, розробленою Службою відповідно до Концепції Нової української школи.

У період з квітня до жовтня 2019 року Службою сформовано експертні групи та організовано вивчення практичного досвіду роботи 811 вчителів з 609 закладів загальної середньої освіти.

Для того, щоб якісно провести експертне оцінювання професійних компетентностей педагогів, Державна служба якості освіти підготувала 1500 експертів, 1050 з яких безпосередньо займалися вивченням досвіду педпрацівників.

Нагадаємо, що для проходження сертифікації зареєструвалося 859 вчителів початкової школи.

 Довідково: 

#Сертифікація – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи. І відбувається виключно на добровільних засадах.
Вчителі, які успішно пройдуть сертифікацію, отримають право на 20% надбавку до заробітної плати.

Наступним етапом сертифікації буде незалежне тестування учасників сертифікації, яке педагоги проходитимуть 31 жовтня. Незалежне тестування міститиме 100 завдань.


 Думка про сертифікацію 

Ігор Лікарчук, екскерівник Українського центру оцінювання якості освіти, в. о. директора Навчально-методичного центру забезпечення якості освіти.

Припустимо, що визнають вчителя сертифікованим (упевнений, що такими визнають практично всіх, хто подав заявки, бо горе-вчителі заявок не подавали), встановлять їм надбавку до зарплати (це єдиний плюс), - а далі ЩО? Буде в школі один учитель сертифікований, а інші, котрі працюють не гірше, а можливо, й краще – не сертифіковані? І чим сертифікований вчитель має відрізнятися від не сертифікованого?

А якщо вчителя за якимись абсолютно формальними ознаками не сертифікують, то чи хтось замислився над тим, як йому після того виходити на роботу? Яка може сформуватися думка про такого вчителя у педагогічному колективі та батьківському середовищі? Відповідаю: «Як про відмінника, котрий провалив вступний іспит!»

Ми часто любимо апелювати до зарубіжного досвіду функціонування освітніх систем. Навіть занадто часто. Навіть не апелюємо, а займаємося відвертим плагіатом, копіюючи те, що насправді нам чуже ментально, соціально, економічно.

Але мої пошуки аналогічного досвіду сертифікації вчителів за кордоном були безрезультатними. Практично у всіх країнах світу, де сертифікація вчителів запроваджена, вона є, насамперед, ДОПУСКОМ до професії, а не засобом встановлення надбавки до зарплати. Та ще і якої надбавки. Аж 20% відсотків. Іншими словами – близько 900 грн.

Тож запитую: «Який ККД має ця сертифікація»?
(авторська пунктуація та граматика збережені)


Вас можуть зацікавити такі матеріали:

Сертифікація для вчителів: стартувала 2-га хвиля оцінки педагогів

Джерело: Освіта.ua, ДСЯОУ

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»