Право дітей з особливими потребами на освіту: до початку навчального року в Україні планують відкрити 500 інклюзивно-ресурсних центрів

До 1 вересня 2018 року в Україні планують відкрити 500 інклюзивно-ресурсних центрів.

Лариса Самсонова, керівник директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти та науки розповіла, що з наступного року інклюзивні класи мають бути у кожній школі.

За даними Центру розвитку і лідерства (МЦРЛ) в Україні працює понад 300 закладів освіти, які ввели інклюзію.

Лариса Самсонова зізналась, що коли почула про те, що планується створення інклюзивної освіти в МОН, вона була приємно здивована. «Це революція», - зазначила керівник директорату. Про таке дійсно можна було лише мріяти. Пані Лариса вирішила взяти участь у конкурсі, адже у неї є великий досвід управління громадськими організаціями, і вона відповідає усім критеріям для посади керівника.

Тепер вона обіймає цю посаду і розповідає про зроблені кроки та плани на майбутнє.

Так, інклюзивна освіта вже діє, але є ще школи, які відмовляються приймати дитину з особливими потребами. Пані Лариса відповіла, як з цим боротися: 

Ми працюємо над створенням середовища, тобто процедури, яка має створити ці умови і правила гри, коли дитина має потрапити в звичайну школу, але такого фактору, як людський ще ніхто не відміняв.

Суспільство має усвідомити, що кожна дитина з особливими потребами має право на освіту. Чи готові до цього школи, це вже інше питання.

Пані Лариса пояснила, що її команда працює над створенням правил і процедури, щоб зрозуміти, яким чином це буде забезпечено.

За її словами,  в Україні мають відкритися 800 інлюзивно-ресурсних центрів, проте не відразу. І тут виникає питання, що ж це таке?

Це центр, що буде працювати для того, щоб забезпечувати освіту дітям з особливими потребами. Один ресурсний центр розрахований на сільську населення 7000 осіб, на міське населення – 12 тисяч осіб.

Лариса Самсонова наголосила, що центри мають створювати інфраструктуру, саме ті звязки, які мають допомогти дитині навчатися і організувати освітнє середовище. А вже шкільний колектив буде працювати безпосереднє з дитиною.

Як інформує Громадське, рішення про створення інлюзивно-ресурсних центрів приймає місцева влада. На даний момент працює 50 таких центрів, а отже, до початку навчального року планується відкрити чимало.

Пані Лариса розповіла, що Україна має перейти на Міжнародну класифікацію функціонування обмеження життєдіяльності та здоров’я у реабілітації. Це означає, що в ІРЦ фахівці не будуть ставити діагнози. Вони будуть оцінювати дитину, які вони має таланти, здібності.

Більшість вчителів бояться брати відповідальність за дітей з особливими потребами. Це означає, що потрібно створити навчальну програму чи центр перепідготовки спеціалістів, а от вузам слід запровадити програму для майбутніх вчителів про інклюзію в освіті. Головне – не спізнитись. Кожний вчитель має зрозуміти, що таке інклюзивна освіта. 

Посилання Громадське: https://hromadske.ua/stories

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.