«Осіння подія EdFest-2019» у Кривому Розі: як педагогів вчили щасливими бути

Захід тривав два дні і зібрав не лише зацікавлених у своєму професійному розвитку вчителів, але й майбутніх педагогів.

Хто сказав, що навчатися можуть лише учні? Вчителі також прагнуть повсякчас підвищувати рівень своїх знань, дізнаватись про сучасні освітні методики і опановувати нові навички. Саме з цією метою у Кривому Розі організували другу «Осінню подію EdFest» під керівництвом натхненної Людмили Хорькової, директорки криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 114.

Освітня подія відбувалась у готелі «Аврора», де просторий хол облаштували креативними фотозонами і яскравими кульками для настрою – повз них складно було пройти навіть журналістам «Всеосвіти» =).

Перший день заходу присвятили педагогічній майстерні «Творчий пошук – шлях до НУШ». Під час офіційного відкриття учасників привітали директорка департаменту освіти і науки Тетяна Кріпак, директорка з персоналу та соціальних питань Інгулецького комбінату Олена Бойченко, начальник відділу освіти Інгулецької районної ради Олександр Мамро та, звісно ж, сама авторка проєкту – пані Хорькова.

Веселою родзинкою став виступ талановитої Ельвіни Бай, яка розповіла учителям, що ж насправді діти думають про школу.

Проєкт було реалізовано за підтримки «Метінвест» та координації «Криворізької фундації майбутнього».

Я відпочиваю і водночас займаюсь корисною справою. Вважаю, що ось такі заходи об’єднують педагогів, це чудова платформа для того, щоб поділитися досвідом і дізнатись щось нове. Я постійно використовую різноманітні креативні методи на власних уроках, тому для мене EdFest – справжня знахідка, – поділилася емоціями пані Світлана, вчителька з Кривого Рогу.

Спікери приїхали з різних куточків України: Києва, Олександрії, Добротвора, Вінниці та Кривого Рогу. Вони знайомили педагогів з ключовими навчальними траєкторіями, поняттям емоційного інтелекту, методами освітньої мнемотехніки та навчали долати відстань від вчителя-предметника до вчителя-коуча і просто – бути щасливим.

На своєму майстер-класі «Професійне щастя вчителя» Світлана Кліменко звернулася до образу кота, зазначивши, що люди мають брати з нього приклад – так само дбати про себе. Адже головне – тримати баланс.

Спікер Олег Слушний під час майстерки «Освітня мнемотехніка: практичний аспект» розповів про те, як цікаво, легко і нестандартно запам’ятовувати найрізноманітніші речі, використовуючи асоціації.

Наприклад, існують складнощі із вивченням формули густини тіла. Густину ми уявляємо у вигляді русалки, маса – це такий собі бургер, а об’єм зображаємо у вигляді коктейлю. І уявляємо: приходить русалка в кафе, на столик ставить бургер, а під стіл – коктейль.

Олександр Даценко на своєму педагогічному пазлі «Ключові навчальні траєкторії» поділився концепцією соціально-емоційного та етичного навчання (CEEН) і пояснив, чому надзвичайно важливо навчити дітей усвідомленості, співпереживанню та залученості у різних освітніх контекстах в усьому світі.

Спікерка Марина Вострова провела майстер-клас з теми «Емоційний інтелект. Що? Навіщо? Як?». Вона зазначила, що успіх у професійній сфері на 20% залежить від рівня IQ та на 70% – від рівня EQ, а от гармонійні особисті відносини на 80% залежать від рівня EQ. Разом з учасниками пані Марина організувала невеличку вправу, поділивши усіх присутніх на пари. Кожний мав мовчки слухати свого сусіда впродовж трьох хвилин, а потім за одну хвилину повернути сказане у кількох стислих фразах. Після цього усе відбувалось навпаки. У такий спосіб люди навчаються розкривати себе, слухати і розуміти співрозмовника.     

Олеся Браташ під час своєї майстерки «Педагогіка партнерства «Від вчителя-предметника до вчителя-коуча»» детально ознайомила учасників з поняттям коучингу та його корисними особливостями. Коучинг розкриває потенціал людей з метою максимального підвищення їхньої ефективності. Тобто, це своєрідний метод управління, взаємодії з людьми та навіть спосіб мислення.

У фіналі заходу на педагогів чекав справжній сюрприз. В обмін на анкету зворотного зв’язку вони отримали неймовірний «Щоденник щасливого вчителя», розроблений Людмилою Хорьковою спільно зі «Всеосвітою». Щоденник стане надійним помічником у щоденних справах і допоможе корисно і цікаво розпланувати кожний свій день.


Другий день заходу ознаменувався проведенням форуму майбутніх педагогів «Я буду вчителем!». Його відвідали студенти криворізьких вишів, щоб навчитися колективній співпраці, творчому підходу до вирішення завдань, стресостійкості і позитивному налаштуванню. А в цьому їм допомагали спікери з Києва та Херсона.

Марина Вострова провела захопливий майстер-клас «Скарбничка справжнього вчителя. Чого поки що не вчать у школі», на якому розповіла про різноманітні психологічні тонкощі, здатні вплинути на ефективність роботи педагога.

Спікер Олександр Черкас під час тренінгової сповіді «Педагог: to be, or not to be» поділився історією професійного досвіду, цікавими лайфхаками та подискутував з учасниками на тему актуальних проблем вчительства.

Світлана Стельмах на своїх тренінгових вправах «Позитивне мислення вчителя і учня: як розвинути навички емпатії та стати стресостійкими» на практиці продемонструвала важливість знаходити позитивну сторону у будь-яких стресових ситуаціях.

У фіналі майбутні педагоги також отримали «Щоденник щасливого вчителя» з рук чарівної Мері Поппінс, який стане їм у пригоді у будь-який момент життя.

«Всеосвіта» щиро дякує за запрошення Людмилі Хорьковій і за можливість відвідати «Осінню подію EdFest». Сподіваємося, що разом ми продовжимо покращувати рівень освіти в Україні.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.