! В а ж л и в о

Оновлено перелік засобів корекції в інклюзії: що додати до пропозиції МОН

Новий перелік передбачає більше дидактичних матеріалів, інтерактивну підлогу та спеціальні комп’ютерні тренажери.

Міністерство освіти і науки оновило перелік корекційних засобів для дітей з особливими освітніми потребами. 

МОН пропонує поділити ресурсні кімнати шкіл на дві зони: навчально-пізнавальну та ігрову. Їх відокремлять стаціонарною або мобільною перегородкою. Крім того, корекційно-розвивальні заняття можуть проводитись у приміщенні, яке додатково має сенсорну зону та зону релаксації. 

Корекційно-розвивальні послуги або послуги додаткових фахівців (наприклад, учителя-логопеда), не обов’язково повинні надаватись в окремому приміщенні. Такі заняття є ефективнішими, якщо проводяться у звичному для дитини середовищі (група дитячого садка чи клас школи) під час організації навчання в малих групах чи індивідуальної роботи. Ці заняття можуть бути корисними й для інших дітей, які навчаються в інклюзивній групі чи класі.

Крім освітніх послуг, у закладі загальної середньої освіти дитина з #ООП може отримати додаткові корекційні послуги завдяки практичному психологу

Робота практичного психолога ґрунтується на основі посадових обов’язків психолога школи та вимог навчального закладу.

Ресурс “Інклюзивна освіта для дітей з інвалідністю в Україні” розглядає такі обов’язкові завдання психолога:

  • Сприяння всебічному розвитку особистості школярів молодшого, середнього та старшого шкільного віку.
  • Визначення рівня розвитку пізнавальних процесів пам’яті, уваги, уяви, мислення, сприйняття.
  • Активізація прояву пізнавальної сфери учнів.
  • Діагностика та корекція проблем у поведінці окремих учнів.
  • Психологічний супровід учнів 1–5-х класів у процесі їх адаптації до навчання.
  • Психологічна допомога учням в їх професійному самовизначенні.
  • Виявлення учнів із затримкою психічного розвитку та психологічна допомога цим учням.
  • Формування взаємної емпатії, поваги з метою згуртованості класного та педагогічного колективів.
  • Аналіз сімейного виховання учнів і його впливу на поведінку та навчальну мотивацію.
  • Формування взаємної стратегії поведінки між батьками та школою під час навчання й виховання учнів.
  • Психологічний супровід учнів 11-х класів у підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО).

Усі ці завдання реалізуються через напрями роботи:

  • діагностична робота;
  • корекційно-розвивальні заняття;
  • психологічні тренінги;
  • психологічні консультації;
  • просвітницька діяльність;
  • участь у роботі батьківських зборів;
  • відвідування та аналіз уроків.

Детальніше про перелік – у документі:


 Вас також можуть зацікавити такі матеріали: 

Про інклюзивну освіту – для батьків: МОН приготувало роз’яснення

Брайлівський дисплей та інтерактивна підлога – нові засоби корекції для шкіл від МОН

«Інтереси дитини – понад усе»: як розвивається інклюзивна освіта в Україні 


Вебінар Хто вони: діти з особливими освітніми потребами?

Надзвичайно актуальний вебінар від спікерки Олени Черниш допоможе дізнатися відповіді на питання, які повсякчас турбують батьків і педагогів: Чи всі учні з особливими освітніми потребами мають змогу навчатися в спеціально створених (інклюзивних) умовах? Від чого залежать та як проявляються проблеми, які заважають дитині успішно засвоювати навчальний матеріал?

Вебінар може бути зарахований вам як підвищення кваліфікації, відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800. 


Вебінар Практикум “Розвиваючі вправи для школярів”

Спікерка Анна Чернюк розповість про метод кінезіологічної корекції, його вплив на пам’ять, увагу, мову дитини, а також на процеси читання і письма. Вебінар може бути зарахований вам як підвищення кваліфікації.


Вебінар Дидактичні ігри на розвиток мовлення в корекційно-ігровій діяльності дошкільнят

Спікерка Тетяна Здравчева ознайомить освітян із дидактичними іграми на розвиток мовлення дошкільнят у корекційно-ігровій діяльності, а також висвітлить їхні основні переваги. Вебінар може бути зарахований вам як підвищення кваліфікації.

Джерело: НУШ

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»