і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Вчимося дружити. Шлях до ефективної комунікації
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Новий формат записок – нові можливості, нові ризики!

Видання «The Atlantic» розповіло про новий феномен – школярі ведуть переписку на уроці в текстовому редакторі «Google Docs».

Для того, щоб непомітно листуватися під час занять, учні використовують замість паперових записок текстовий редактор «Google Docs», вдаючи напружену роботу.

Підлітки розповіли мені, що використовують Google Docs для листування щоразу, коли повинні відкласти телефон в сторону, але знають, що їхні друзі зараз перебувають за комп'ютерами. Вони дублюють спільний документ, який надає вчитель, а потім листуються у коментарях. Тому «випадковому глядачеві» здається, що вони просто роблять нотатки на плані уроку. Якщо вчитель підходить, аби уважніше ознайомитися із записами учня, школярі просто приховують запис – і все! Вчитель лишається без доказів, – коментує журналістка «The Atlantic» Тейлор Лоренс.

Щоб вести листування, школярі використовують декілька методів:

 Перший метод 
Вбудований в Google Docs чат

Вікно чату з'являється праворуч від документа, якщо до редагування приєднався хоча б один користувач. Чат можна швидко приховати, що теж грає на руку дітей.

 Другий спосіб 
Випадні коментарі до фрагмента тексту

Коментарі, які з'являються у випадному вікні при виділенні уривку документа. Гілку коментарів можна швидко позначити як «вирішену» і тоді все це листування швидко зникне.

 Метод третій 
Чат служби

Інколи діти використовують функцію чату служби, яка не відкривається за замовчуванням. Саме тому, більшість вчителів навіть про неї не знають.

 Четвертий спосіб 
Документ для двох

Якщо немає загального документа, діти можуть створити власний файл, в якому листуватимуться по черзі. Повідомлення у такому документі матиме вигляд тексту, виокремлений іншим шрифтом, накресленням чи кольором, щоб візуально вирізнятися в листуванні.


Наприкінці заняття вони просто видалять документ або помітять як «вирішені» усі завдання чи коментарі. І не буде й спогаду про це спілкування.

Ніхто вже не дбає про те, аби зберегти записки від друзів, як було заведено у школярів попередніх поколінь, – акцентує увагу на зміні свідомості дітей Тейлор Лоренс.

«Фокус» з редактором «Google Docs» використовують не лише, аби ввести в оману вчителів – він згодиться і для того, щоб імітувати виконання домашнього завдання. Тобто, батьки, зазираючи у кімнату, думають, що їхнє чадо займається навчанням. Натомість, під виглядом виконання домашнього завдання, діти листуються з однокласниками. Такий чат – відмінний спосіб обійти батьківську заборону використання соціальних медіа.

Як і паперові нотатки (до речі зараз їх діти називають «прадавніми листами»), більшість чатів у «Google Docs» цілком банальні. Діти використовують їх, щоб спілкуватись про те, що відбулось впродовж дня в школі, планують випускний вечір, пліткують та фліртують. Однак, також ці чати використовуються і для цькування. Грубощі найчастіше направлені проти одного зі школярів або на вчителя.

Команда компанії «Bark» (програма, яку батьки використовують для відстеження використання телефоном своєї дитини), проінформували батьків про булінг дітей через «Google Docs»:

Вони надають спільний доступ до документа на платформі «Google», аби листуватися в чаті. Інколи школярі спілкуються на нейтральні теми, інколи зачіпають образливі, і навіть обговорюють шкідливі явища і т. ін. В інших випадках діти створюють приватні чати, цифрові «нотатники» і запрошують усіх до спільних обговорень, окрім однієї дитини, яка і є жертвою булінгу, – написали представники компанії.

Ті діти, у чиїх школах не використовують «Google Docs», користуються аналогічними редакторами або додатками для спільної роботи. Наприклад, в онлайн-версії «Microsoft Word» є схожа система коментування. Інші завантажують меми в теки із загальним доступом.

Ми просто малюємо картинки у «OneNote» за допомогою інструментів і завантажуємо меми до спільної теки. Ми з однокласниками були дуже раді відкрити для себе функцію групового обміну повідомленнями торік. Однак, недоліком є те, що ви не працюєте над тим, на чому маєте зосередитись. Тож забудьте про те, що ви щось встигатимете! – прокоментував Натан, 16-річний житель передмістя Філадельфії.

Щоправда, як тільки підлітки випускаються зі школи, листування відходить у минуле. Як зізналася журналістці одна із співрозмовниць, нинішня студентка, чати в «Google Docs» тепер стали нагадуванням про її юність.

Також Вас можуть зацікавити:

Посилання на Тhe Аtlantic: theatlantic.com/world

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти