Головне меню порталу
Сучасним дітям, які навчаються у школі, важливо розуміти, як вони зможуть застосувати отримані знання в реальному житті. Якщо раніше вчитель проводив урок і це сприймалося як необхідність, то зараз дітям потрібно пояснювати, для чого саме їм потрібен той чи той урок. Без таких пояснень діти не сприймають інформацію, а пропускають її повз себе.
Про нестандартні підходи в роботі зі школярами початкових класів розповів Володимир Алєксєєв, журналіст проєкту “Всеосвіта”, учитель, автор книжок та спікер освітніх заходів.
Часто учні не хочуть вивчати ту чи ту тему, бо не завжди розуміють, як саме ці знання допоможуть їм у житті. Подібні міркування виникають практично в кожної людини, розповів учитель. Ще в університеті Володимир Алєксєєв зрозумів, що мусить змінити підхід до уроків, аби діти не лише добре розбирались в новій темі, але могли з легкістю застосувати знання в будь-яких життєвих ситуаціях:
Додавання у зошиті і додавання в магазині – це різні речі. Написання тексту в зошиті й написання допису в мережі – це також різні речі.
Найбільше вчителю імпонує такий підхід у викладанні матеріалу, коли після вивчення кожної теми учні обов’язково виконують практичну роботу або проєкт. Підібрати відповідні завдання – не просто, але можливо, переконаний пан Алєксєєв.
Як це зробити – педагог пропонує перевірити на прикладі математики, української мови та читання.
Математика
Якщо на вулиці гарна погода, вийдіть з учнями на шкільне подвір’я. Попросіть їх накреслити на папері або у зошиті табличку, куди вони записуватимуть свої дані.
Попросіть учнів виміряти відстань у 30 метрів та нехай кожен з них пробіжить її на час. Результат потрібно записати у таблицю даних.
Завдання учнів: вирахувати швидкість, з якою вони рухались.
Зверніть увагу! Такі практичні заняття можна проводити тоді, коли школярі вже ознайомились з поняттям даних та статистики.
Множення, ділення, додавання та віднімання
Якщо ви вдома зберігаєте квитанції за електроенергію або воду – вони чудово підійдуть для пояснення будь-яких тем з математики. Усі показники лічильника – літри, об’єми – можна використати для побудови уроку чи навіть проєкту.
Наприклад:
Продиктуйте дітям останній показники лічильника. Через місяць вони мають записати нові дані. Попросіть їх вирахувати різницю і суму до сплати.
Такий спосіб роботи дітям цікавіший, аніж робота з підручником. Вони відчувають себе дорослими. А якщо до роботи залучити батьків, то можна організувати дитині самостійні підрахунки сум до сплати за квитанціями.
Можна інтегрувати з природознавством: теми "Електроенергія", "Вода". Чудово з квитанціями вивчати тему "Площа".
Українська мова
Запропонуйте учням намалювати частини мови. Спочатку вони здивуються, а потім спробують виконати завдання так, як розуміють.
Отож, як намалювати частини мови?
Намалюйте кораблик – це іменник.
Розфарбуйте його будь-яким кольором – це прикметник.
Домалюйте море, бо кораблик "що робить?" – "пливе". Це дієслово.
Діалог
Запропонуйте учням таку ідею: тепер вони всі міністри, і їм необхідно розв'язати ситуацію та ухвалити рішення.
Приклад:
Сьогодні об 11:15 пройшло засідання суддів та представників усіх міністерств України.
На порядку денному:
1. Актуальність і потреба сучасного суспільства в паперових та електронних книгах.
2. Походження назви держави - Україна.
3. Верховний суддя звернувся до нашої колегії з проханням знайти правильне рішення ситуації: до суду надійшла заява, де власник магазину хлібобулочних виробів звинувачує жінку 60 років у крадіжці на суму 50 грн. Відповідач зізналася, що не мала іншого вибору, бо отримує замалу пенсію, а на утриманні в неї п'ятеро онуків, батьки яких загинули в автокатастрофі.
Усі питання порядку денного вирішені та закриті.
Стосовно позову вирішено (надійшли пропозиції піти на зустріч звинувачуваній та закрити справу, але в такому разі населення здійснюватиме крадіжки вимагаючи виправдання від суду, як у даній ситуації): накласти штраф на жінку у розмірі 500 грн (згідно з конституцією України). Але жінка не має змоги його сплатити. Тому суд ухвалив наступне – накласти штраф у розмірі 10 грн на кожного присутнього за ухвалення законів, які довели населення до таких ситуацій. Штрафи зібрати у приміщенні засідання та направити на сплату штрафу, накладеного на жінку.
Ухвалено розглянути пенсійну реформу.
Зверніть увагу! Засідання відбувається у формі дискусії та діалогу.
Читання
Треба підготувати текст, а до нього 5-7 запитань з варіантами відповідей. Кожній дитині дається перше запитання із варіантами відповідей (кожне запитання на окремих картках).
Дитина має самостійно обрати варіант відповіді із запропонованих і записати повну відповідь у зошит. Після цього їй дається друге запитання. Вона знову обирає будь-який варіант відповіді й записує наступне речення пов'язуючи його з попереднім.
У такий спосіб, учень записує текст, але події розвиваються відповідно до того, які варіанти були обрані. Після цього дітям зачитується оригінальний текст і вони його порівнюють зі своїм.
Бажаєте дізнатися більше інформації з уст самого спікера? Обов'язково перегляньте цікавий вебінар Володимира Алєксєєва, після якого у вас з'явиться натхнення та нові ідеї для викладання.
Після перегляду вебінара можна замовити сертифікат з підвищення кваліфікації!
Будь ласка, оцініть новину!
Користувач:
Хшанович Катерина Олегівна