Не обмежуйте дітей в часі з ґаджетами, краще навчіть їх правильно ними користуватися

Дорослі часто не дозволяють дітям проводити в інтернеті більше пари годин. Проте дослідження говорять, що це може суттєво вплинути на аналітичне мислення дітей в майбутньому.

Сьогодні світ сповнений фейкньюз, яскравим контентом на різні теми, медіа на будь-який смак тощо. Не дивно, чому батьки не хочуть, щоб їхні діти довго стирчали в мережі. Проте чи не робимо ми гірше такими обмеженнями? Якщо дитина не буде орієнтуватися в мережевому просторі, їй буде важко конкурувати з одногрупниками в університеті, наприклад, коли вміння шукати щось в інтернеті виходить на перший план. Якщо лише обмежувати, а не пояснювати принципи, дитина буде самостійно досліджувати інтернет. Й вона легко зможе стикнутися з поганими людьми, шахраями тощо. І вона не піде до батьків за допомогою в більшості випадків, бо буде боятися – батьки забороняли, а я зробила/зробив все одно. Без медіаграмотності фейки зможуть ширитися соціумом та заміщувати собою реальність. Ми вже живемо, на жаль, в такому світі – згадайте тільки феномен фейкньюз в президентській кампанії в США 2016 року.

Набагато важливіше не обмежувати, а навчити користуватися дитину ґаджетами та інтернетом. І тут на перший план виходить медіаграмотність.

Зробіть кожен крок дитини освітнім

Дитина буде стикатися в інтернеті з усім, від цього ніяк не втекти. Проте ви можете з будь-якої ситуації зробити урок.

Банерна реклама вискакує звідусіль? Навчіть дитину контролювати рекламу, що їй показують. Гугл, наприклад, чудово реагує на скарги та побажання щодо реклами.

Який чоловік настирливо хоче додатися в друзі та пише повідомлення вашій дитині? Розкажіть про приватність в інтернеті, про небезпеку секстингу та сталкерства.

Не викладайте фотографії з вашою дитиною в інтернеті без її схвалення. Зрозумійте, дитина – це не ваша річ. Це особистість, й вона так само має право вирішувати хоче вона, щоб її світлину бачили інші люди чи ні. Розкажіть про цей принцип дитині – це ще один крок до розуміння конфіденційності в інтернеті.

Стежте за соціальними мережами ваших дітей

По-перше, стежити не означає підбирати паролі від сторінки вашої дитини чи входити в її акаунт без дозволу.

Заведіть собі особисті сторінки в тих соціальних мережах, де зареєстрована ваша дитина. Їй, скоріш за все, не дуже це сподобається, але так ви зможете бачити її соціальне життя.

Не коментуйте зайвий раз світлини чи дописи своєї дитини – повірте, вона буде почуватися дуже незручно, якщо під кожною світлиною будуть коментарі від батьків: «Яка/який ти в нас чудова/ий».

Медіагігієна

На жаль, люди зараз погано відрізняють фейки від справжньої інформації. Це не дивно – індустрія створення псевдоновин розвивається дуже швидко. Тому найголовніша медіанавичка в наш час – це вміти перевіряти інформацію.

Спочатку навчіться цього самі! Чи повірте ви в такі заголовки «Психічно хворих та туберкульозників з 1 квітня відпустять з диспансерів», «Пенсіонери лягають в лікарні, аби наїстися на халяву», - нардеп», «Шахраї розсилають повідомлення від банку, а потім списують всі гроші»? Звісно, це маячня. А знаєте, де перевіряти інформацію? На офіційних джерелах, й тільки так.

Навчіться ставитися критично до тієї інформації, що потрапляє до вас та вчіть цьому дітей!

Звісно, не легко йти за цими порадами – вони відбирають багато часу та потребують від дорослих обізнаності та критичного мислення. Та вибору у нас особливого немає. Наше цифрове життя навряд чи стане простішим. Й нам конче необхідно вчитися відшукувати правдиву інформацію та не губитися в цьому шаленому онлайн-просторі.


Джерело: vse.ee/bso

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!