і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Мультисенсорне навчання: задіюємо усі 5 відчуттів

Як по-справжньому зацікавити дітей звичайним уроком географії чи геометрії? Вам допоможе мультисенсорний підхід.

У сучасного покоління Z, фактично народженого з гаджетами в руках, існує серйозна проблема із концентрацією уваги. Величезна кількість інформації з різноманітних джерел вимагає швидкого реагування та аналізу. Соціальні мережі заповнюють майже 80% життя сучасних дітей і підлітків, не кажучи вже про дорослих.

Тому не дивно, що на занятті вчитель часто стикається з байдужістю, лінню та розсіяною увагою школярів. Великий об’єм матеріалу, обмежений час на вивчення – і це лише з одного конкретного уроку, а таких уроків у навчальному розкладі багато.

З іншого боку, вчителю не менш важко, адже його задача – налаштувати дітей на сприйняття і запам’ятовування. Найефективніше цього досягти завдяки залученню органів зору та слуху, а найкращим способом є застосування мультисенсорного навчання.

Що це таке?

Мультисенсорне навчання – це підхід, який одночасно задіює усі канали сприйняття: нюх, дотик, зір та слух (а також смак). У такий спосіб діти легко сприймають і аналізують інформацію та охоче беруть участь в інтерактивній частині уроку. Практичне відчуття набагато дієвіше за звичайну теорію, до того ж, воно допомагає швидко вчити і запам’ятовувати матеріал.

Порівняйте ефект вивчення різноманітних хімічних реакцій. Який експеримент дитина запам’ятає краще: описаний у підручнику чи продемонстрований вчителем або ж проведений власноруч? Для учня важливо мати змогу самому дослідити те чи інше явище, хоча б на пару хвилин стати його учасником, а не лише стороннім спостерігачем.

Так само працює й мультисенсорний підхід: він поєднує декілька предметів, допомагаючи вивчати їх не окремо, а крізь призму поєднання найпродуктивніших сторін.

 Чим це корисно дітям? 

Вони не втомлюються. Часом важка для швидкого розуміння тема викликає в учнів нудьгу, вони починають відволікатись, а концентрація уваги різко знижується. Особливо це характерно для четвертого чи п’ятого уроків. Крім того, учні по-справжньому зацікавлюються новою інформацією, вони вмотивовані до експериментів і нових досліджень, а виконання завдань стає для них своєрідним челенджем.

 Чим це корисно вчителям? 

Ідеальна дисципліна. Рівномірно втримати увагу всього класу досить важко, особливо якщо діти вже втомлені і не можуть достатньо зосередитись на новій для них інформації. Завдяки мультисенсорному підходу учні по-справжньому захопляться виконанням творчих завдань та ґрунтовно запам’ятати необхідне.

 Додаткові переваги 

Мультисенсорне навчання допоможе тим дітям, які не можуть повноцінно сприймати інформацію через слуховий або зоровий канали – це дислексія, дисграфія чи диспраксія. Тим не менше, цей метод не варто застосовувати часто, адже звикання до подібної інтегрованості знову призведе до розсіяної уваги.


 ♦♦ Практикуємо ♦ 

Геометрія і трудове навчання

Як цікаво та оригінально вивчати геометричні фігури? Звичайно ж, за допомогою різноманітних об’єктів, які нас оточують: сірники, монетки, олівці, гумки тощо. Зв’язок теоретичних знань з безпосередньою практикою має набагато більший ефект ніж звичайне прочитання тексту в підручнику. Об’ємні геометричні фігури легко створювати з будь-яких матеріалів чи незвичних предметів; такий підхід розвиває дрібну моторику та креативне мислення, а учень розуміє, які фігури лежать в основі всього, що нас оточує.

На уроці можна запропонувати своєрідну геометричну гру: скласти квадрат, коло чи трикутник з дрібних деталей, якими люди користуються у повсякденному житті.

Іноземна мова і віртуальні подорожі

Емоції та відчуття – це багаторівнева реакція людини на навколишній світ та явища. Але правильно висловити їх – напрочуд складно, особливо коли ми намагаємось пояснити це іноземною мовою.

Втомлені від постійних правил учні із задоволенням здійснять уявну подорож у будь-який куточок світу. Запропонуйте їм описати власні відчуття (зокрема аудіальні, кінестетичні, візуальні образи), використовуючи лексику тієї мови, яку вони вивчають. Залучення кількох каналів інформації водночас допоможе дитині краще запам’ятати нові слова.

Географія і українська/іноземна мова

У цьому випадку ідеально підійде рольова гра, під час якої учні не лише дізнаються більше інформації про будь-яке місто, країну, її традиції та культуру, але й зможуть налагодити комунікацію і навчаться правильно доносити свою думку.

Розділіть клас на кілька умовних груп: туристів та корінних жителів. Оберіть локацію на власний розсуд і поставте перед школярами конкретне завдання. Наприклад, опишіть сиутацію, в якій турист приїжджає до незнайомої країни і хоче дізнатися про її суспільство, релігію, природу тощо. Нехай учень, який взяв на себе роль “корінного жителя”, спробує стисло та, водночас, яскраво розказати про найголовніші особливості своєї батьківщини.


Мультисенсорний підхід фактично є базою для інтегрованого навчання. Він допомагає ефективно справлятися з великим об’ємом роботи, правильно аналізувати його і запам’ятовувати найважливіше.

Тож не бійтесь експериментувати, і все буде “Всеосвіта”!

Посилання на Освіта Нова: http://osvitanova.com.ua

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь