Лілія Гриневич відвідала "Освітній хайп", аби підтримати проєкти школярів!

Міністерка відвідала змагання учнів українських шкіл. Їхні проєкти справді неймовірні!

В суботу, 8 червня, усі закутки України сколихнув півфінал конкурсу освітніх інновацій для школярів – «Відкривай Україну». Усі охочі мали можливість підтримати школярів під час презентацій їхніх соціальних проєктів. І «Всеосвіта» не лишилась осторонь цього дійства! Ми відвідали «Освітній хайп» у Києві, де змагались проактивні учні з Київської та Житомирської областей. Вони покращували парки у своїх містах, допомагали літнім людям, підвищували екологічну свідомість громадян просвітницькою діяльністю, боролися з насильством, сортували сміття, створювали велопарковки... Словом, зробили чимало, аби покращити життя у їхніх рідних містах і селах.

Справді надзвичайне відчуття наповнює, коли розумієш: ці школярі знають, що живуть у недосконалому світі, однак вірять у те, що вони узмозі це змінити.

Вони дорослі, готові до змін, прагнуть брати на себе відповідальність. Тому давайте разом зробимо з них справжніх змінотворців! – висловився про учасників співзасновник проєкту «Відкривай Україну» Денис Блощинський.

Окрім учнівських пітчингів, кожне місто організувало експертні панельні дискусії, під час яких фахівці у галузі освіти обговорювали нагальні проблеми. Запрошеною експерткою також стала менеджерка та методистка освітнього проєкту «Всеосвіта» – Лєна Ведмідь. У Києві обговорювали тему «Суб’єктність школярів в рамках нової парадигми шкільної освіти». Проблематику розглянуть під кутом таких питань:

  • Формування особистості проактивного громадянина.
  • Людиноцентристський підхід в системі освіти.
  • Сприяння формуванню суб’єктності школярів через учнівське самоврядування та практику демократичних наративів.
  • Наступність та спадковість в освіті як основні принципи формування гармонійної особистості.

Також відвідувачі мали можливість побувати на локації для майстер-класів, де вчили ментальній арифметиці, занурювали у віртуальну реальність, пояснювали принципи швидкісного читання і ще чимало суперсучасного та цікавого!

Анастасія Гайдар
викладачка Новопетрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3

Якось до нас завітав представник з «Відкривай Україну» і розповів чимало цікавого про проєкти учасників попередніх років. Діти так загорілися, що кількість бажаючих перевищила кількість можливих учасників (а у команді має бути до 10 чоловік). Тоді ми вирішили влаштувати відбір. Діти бачать, що вони є носіями майбутнього і те, що буде завтра залежить від них. Якби ми, у свій час, були такими сумлінними, як вони, то в Україні зараз було б усе набагато краще.

Це те покоління, що впевнене: наріканнями своє життя не поліпшиш, тож покращують його реальними діями.

Тарас Поліводський
представник команди
NP#3, ініціатор проєкту «Паркова Алея»

Мене дуже цікавлять подібні заходи, тому що завдяки ним ми можемо покращити середовище. Люди беруть приклад з нас і також починають змінювати світ. Незадовго до участі у «Відкривай Україну», учнівський парламент нашої школи (очільником якого і є пан Тарас – прим. «Всеосвіти») запропонував ідею створити роледром, а місцева влада допомогла нам у реалізації нашого задуму. Сьогодні ми презентуємо проєкт «Паркова Алея», який полягає у створенні зони відпочинку, поруч із роледромом. Тобто у результаті ми отримаємо повноцінний блок для веселого дозвілля.

Перед журі постало надважливе завдання – обрати кращих серед найкращих. І повірте, ця справа дійсно не з легких, тож на підмогу прийшов топменеджер проєкту «Всеосвіта» Сергій Пархоменко. А для оголошення переможців півфіналу прибула Лілія Гриневич:

Я бачу когорту молодих, активних людей, готових пошановувати сильні сторони іншої людини і брати на себе відповідальність. А це – одна з найважливіших ознак людини, на яку можна покластися.


Я вірю у те, що кожен з вас з часом поставить перед собою більші, амбітніші цілі і я впевнена, що вам усе вдасться! Ви – та когорта свідомих громадян, які стануть відповідальними політиками, бізнесменами, прекрасними мамами і татками, чудовими людьми, які вміють шанувати своїх батьків та люблять свою батьківщину, – висловила своє захоплення міністерка.


З Лілією Михайлівною нам вдалося поспілкуватися.

– Пані Ліліє, чим саме корисні такі конкурси для сучасної молоді?

– Подібні проєкти вкрай необхідні, тому що дають молодим людям навички, які їм знадобляться для успішної реалізації. Коли ти впроваджуєш у життя свій проєкт, то маєш навчитися розпізнавати проблеми і знаходити шляхи їх вирішення. Ти маєш зрозуміти як правильно сконструювати проєкт, кого до цього залучити, – це і є проєктний менеджмент, якому школярі вчаться одразу ж на практиці. Я справді вдячна організаторам, тому що цей проєкт дозволяє дітям здобути м'які навички (англ. soft skills – навички, що допомагають людям в командній роботі, а також успішно соціалізуватися – прим. «Всеосвіти»), які на жаль, ще не можна отримати під час навчання в усіх українських школах.

– Чи плануєте Ви, як міністерка освіти і науки, у майбутньому запровадити здобуття таких поведінкових моделей в освітній процес усіх українських шкіл?

– Звісно, саме про це і є нова реформа освіти. Впроваджуваний нині Державний стандарт початкової освіти передбачає формування м'яких навичок у дітей. Коли говоримо про м’які навички, перш за все, йдеться про критичне мислення, взяття відповідальності на себе, вирішення складних проблем. А це і є основним завданням НУШ. Але старі стандарти цього не передбачають, тому «Відкривай Україну» добре доповнює шкільну освіту для учнів, які не навчалися у Новій українській школі. Сотні тисячі молодих людей, які зараз потребують гнучких навичок, мають змогу компенсувати їхній дефіцит у подібних проєктах. Подяку хочеться також висловити вчителям, які відважилися йти разом зі своїми учнями і працювати.

– Якщо б у вас у свій час була можливість взяти участь у подібному проєкті, чи стали б ви частиною команди?

– Безсумнівно! Такі проєкти можуть організовувати лише якщо ви навчитеся не лякатися проблем. Найчастіше, коли люди бачать складне питання, вони відступають зі словами «Для чого мені це?». Але реальність створюють ті, хто справді може знайти підхід до вирішення будь-якої проблеми. Вони не бояться викликів. Більше того – вони ставлять їх перед собою. І це найбільше, що дають подібні змагання дітям!


І ось вже у 13 містах країни обрано переможців, які у вересні зійдуться у фінальному змаганні. Тож, вашій увазі пропонуємо увесь перелік фіналістів:

  • Харківщина, Люботин | команда «Дивосвіт»
  • Донеччина, Миколаївське | команда «Unity»
  • Луганщина, Лисичанськ | команда «Третя рота»
  • Чернігівщина | команда «Нове покоління»
  • Суми | команда «Geniuses»
  • Донеччина, Маріуполь | команда «Нове покоління»
  • Івано-Франківщина, Делятин | команда «Форсаж»
  • Закарпаття, Хуст | команда «Хустські олені»
  • Чернівці | команда «Квартал №8»
  • Вінничина, Ладижин | команда «ЕкоЛайн»
  • Київщина, Біла Церква | команда «Мрія»
  • Житомирщина, Новоград-Волинський | команда «МІХ»
  • Хмельницький | команда «Торнадо»
  • Пирятин, Полтавщина | команда "Global"
  • Павлоград, Дніпропетровщина | команда "Антарес"
  • Черкащина, Жашків | команда "Переможці"
  • Гайворон, Кіровоградщина | команда "Перлини Прибужжя"
  • Миколаївщина | команда «Золоті панди»
  • Одещина | команда «J7»
  • Херсонщина | команда «ЕКО»
  • Запорізька область, Мала Білозерка | команда «ЕкоАрт»
  • Львівщина, Пустомити | команда «DIХ»
  • Рівненщина, Вараш | команда «Schoolvaners»
  • Волинь, Берестечко | команда «Платформа 9 і 3/4»
  • Тернопільщина, Шумськ | команда «Astra»

Допоки в України є така молодь і такі діти – у неї є фантастичне майбутнє!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.