і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До кінця акції залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Колегія МОН схвалила проект концептуальних засад "Сучасна професійна освіта"

За словами заступника Міністерки освіти і науки України Павла Хобзея "здобуття професійно-технічної освіти - не форма соціального захисту, а реальна економічна інвестиція в особистість".

 22 травня 2018 року колегія МОН схвалила проект концептуальних засад «Сучасна професійна освіта». Документ стане основою концепції професійно-технічної освіти.

Якісна професійна освіта можлива за умови, коли є сучасне обладнання, інноваційний педагог та кваліфікований майстер. Тривалий час інвестиції у профтехосвіту були обмеженими, що й призвело до зниження престижу цього напряму серед українців. Однак вже сьогодні ми маємо ствердити думку, що здобуття професійно-технічної освіти - не форма соціального захисту, а реальна економічна інвестиція в особистість, - зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Як інформує МОН, потрібно піднімати престиж професійної освіти серед молоді. Зазначається, що в Україні близько 14% випускників шкіл здобувають професійну освіту, а решта орієнтується на отримання вищої. До прикладу, у європейських країнах цей відсоток вищий – 40 %, в Чехії, Хорватії, Австрії та Фінляндії – 70% та більше.

Для створення нового іміджу профосвіти, а також підвищення кваліфікації робітників у  кожному регіоні планують відкрити Багатофункціональні центри професійної досконалості. Зокрема, на їх базі навчатимуть високотехнологічним професіям, надаватимуть фахову передвищу освіту. Майбутні центри мають стати платформою для співпраці закладів ПТО, місцевих органів влади та роботодавців.

Концепція також передбачає багатоканальне фінансування закладів профосвіти - з державного та місцевого бюджетів, коштом фізичних та юридичних осіб. Окремо приписана можливість використання грантів чи благодійної допомоги.

Професійна освіта має фінансуватися з обласного бюджету, оскільки на місцях краще розуміють і знають, яких кадрів не вистачає регіону. Усе це передбачено реформою децентралізації. Але серед інших джерел фінансування ми пропонуємо підтримку з держбюджету для професій загальнодержавного значення. Нині таких маємо 25, але у вересні плануємо розширити цей список. Також можна розглядати ресурси інших міністерств та відомств, які є замовниками певних професійних послуг, - зазначив Павло Хобзей.

Для того, щоб професійна освіта відповідала запитам ринку праці, впроваджується компонент соціального партнерства. Його ключовим учасником є роботодавець, який формує професійні стандарти та допомагає у реалізації дуальної освіти.  Крім того, в межах соціального партнерства визнаватиметься неформальна та інформальна освіта.

За дуальною формою навчання у 2015 році запущено пілотний проект на базі трьох закладів освіти, які надають професію «маляр», «кухар» та «токар». Випуск у 2017 році довів ефективність пілотного проекту: працевлаштування колишніх учнів склало 97%, підвищення якості професійної підготовки – 12-17%, а заклади освіти зменшили свої витрати на комунальні послуги та навчальні матеріали. Тому у 2017-2018 навчальному році проект отримав поширення: елементи дуальної форми навчання з 1 вересня 2017 року запроваджено у 49 закладах професійної освіти з 54 робітничих професій у 25 регіонах. До організації професійно-практичної підготовки залучено понад 300 роботодавців. Крім того, в межах соціального партнерства визнаватиметься неформальна та інформальна освіта.

Підвищити якість освіти планується завдяки модернізації освітнього середовища, залучення до навчання працівників з виробництв та сфери послуг, стимулювання професійного розвитку педагогів закладу. Також створюватимуть необхідні навчальні умови для людей з особливими освітніми потребами. Ознайомитись з текстом проекту можна на сайті МОН. 

Посилання на МОНhttps://mon.gov.ua/ua

275
23.05.2018 12:15:11
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання