Гейміфікація в освіті: як навчатись через гру

Як застосувати технологію гейміфікації в освітньому процесі.

Гейміфікація (ігрові рішення, ігрові елементи, прикладні ігри тощо) та її застосування в освітньому процесі є необхідною передумовою досягнення дидактичних цілей й забезпечення повноцінного та всебічного розвитку здобувачів освіти, формування компетенцій та надкомпетентнісних навичок, якими має володіти повноцінна проактивна особистість відповідно до завдань НУШ.

Тож, які є ключові напрямки застосування технології гейміфікації в освіті й з чого вчителю варто розпочати? Відповіді на ці питання надала Ірина Левинська, керівниця проєкту «Ігри в освіту» тренінгової компанії «Академія гри», під час вчорашнього вебінара. Виступ пані Ірини доступний для перегляду в будь-який час. 

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/gejmifikacia-v-osviti-igrovi-risenna-ak-zasib-rozvitku-ucasnikiv-osvitnogo-procesu-188.html


Гра – це добровільне подолання не обов’язкових перешкод. Загалом, це та діяльність, яку практикують люди на всіх етапах свого життя та за допомогою якої формуються необхідні навички. 

Гейміфікація – це залучення елементів гри до неігрової діяльності.

Напрямки гейміфікації

Розглянемо на прикладі будь-яке підприємство. Керівники можуть давати людям, які заповнюють анкету на роботу, заохочувальні призи. Можна нагороджувати працівників, які вклались у регламент свого виступу під час наради або ж дарувати зірочки тим, хто першим виконав план. Усе це елементи гейміфікації. 

Гейміфікація освітнього процесу

Часто від батьків й вчителів можна почути зауваження на кшталт: «Діти й так весь час грають у своїх телефонах!», «У житті треба важко працювати, а не гратися!». Гейміфікація – це технологія, коли не до ігрового процесу додаються ігрові елементи, переслідуючи певну мету. 

В освітньому процесі можна гейміфікувати усі напрямки: урок, перерву і навіть обід в їдальні. Але всі ці напрямки зіштовхуються з таким моментом – з чого варто почати? Необхідно запам’ятати важливе правило, що не потрібно гейміфікувати одразу все. Не потрібно охоплювати неосяжне. Глобальна мета полягає у тому, що необхідно зрозуміти, для чого це робиться. Я раджу пропускати всі ідею через сито цих питань: “Що я хочу?”, “Якої мети прагну?”. 

Етапи гейміфікації

  • Мета
  • Оцінка наявних ресурсів
  • Постановка завдань
  • Виконання завдань
  • Результат

У кожного вчителя має бути внутрішня мета, для чого ця гейміфікація потрібна, що вона дасть учням. Але пам’ятайте, якщо у вас немає часу й ви зацікавлюєте учнів власною харизмою, то гейміфікація вам не потрібна.

#ігри #гейміфікація #вебінар

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.