Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

EdCamp-янголи в дії: 3 дні I-го національного саміт-челенджу

Як проходили три надзвичайно динамічні дні «янгольського саміту»? Які челенджі взяли на себе координатори і координаторки з усіх куточків України?

Команда «Всеосвіти» провела три насичені цікавими і корисними подіями дні. Безліч локацій, нових знайомств та креативних ідей, які хочеться миттєво втілити в життя – саме це надихало кожного учасника і учасницю та дарувало незабутні емоції. Ми підготували для вас звіт І національного EdCamp-саміту, щоб ви мали змогу відчути атмосферу грандіозного заходу і насолодитись світлинами з кожного окремого дня. 

Зліт янголів: День перший  

І національний саміт-челендж розпочався з колоритної автобусної екскурсії Одесою. Координатори та координаторки познайомились з атмосферою «морської перлини» України, дізнались історії одеських двориків та побували біля легендарних пам’ятників, які роблять Одесу такою незабутньою.

Перший день присвятили вільній дискусії та спілкуванню з партнерським колом у форматі Speed Geeking – швидкого ознайомлення з темою майбутніх лекційних паралелей.

Захід урочисто розпочався зі вступного музичного слова команди EdCamp, яка з'явилась перед аудиторією з розгорнутими білосніжними крилами, що символізували місію відповідального вчительства.

Усі присутні в один голос виконали гімн України, притискаючи руку до серця та ледве стримуючи сльози. Воєнний стан, оголошений на території Одеської області, а також у 9-ти інших українських областях, не залишив нікого байдужим. Тим не менше, напружена ситуація не стала на заваді об’єднанню вчителів та вчительок задля спільної цілі – покращення рівня освіти та реалізації найголовніших принципів НУШ.

Із величезним захопленням учасники і учасниці саміту сприйняли пропозицію Наталії Нечаєвої, організаторки масових заходів та педагогині, яка спеціалізується на роботі з інклюзивними дітьми, самостійно створити ритм під популярну музику, а також зіграти її завдяки спеціальним інструментам – перкусійним пластиковим трубкам різної довжини та звучання «Boomwhackers». Саме такі заняття допомагають дітям з вадами розвитку краще адаптуватись до навколишнього середовища та розкритися.

Аналізуючи діяльність кожного вчителя та кожної вчительки, натхненник руху EdCamp Ukraine Олександр Елькін наголосив на двох важливих речах: 1) «Усе, що ми маємо, ми заслужили», 2) «Якщо ми хочемо змінити щось довкола – спочатку маємо змінитися самі».

Саме ці висновки повинні стати основою для будування не лише індивідуальної траєкторії професійного зростання, але й сфери відносин з учнями, вважають організатори заходу.

Команда EdCamp також представила нових партнерів саміту: Другого секретаря Посольства Швеції в Україні Юакіма Нільсcона, координаторку Громадянської служби миру GIZ в Україні Ханну Тешнер та менеджерку із залучення громадськості та молоді проекту USAID «ВзаємоДія» Вікторію Козаченко.

Ми всі належимо до втраченого покоління, але діти та вчителі – це ключові особи, – підкреслив Юакім Нільссон. – Ми виділили певну суму на фінансування реформ в Україні, зокрема, тих, що стосуються гендерної рівності та рівномірного забезпечення прав.

Приємно здивувала незвичайна лекція дитячої та сімейної психологині Світлани Ройз «Вступ у спеціальність: практична ангелологія», під час якої дослідниця навчала учасників і учасниць знаходити в собі опору та позбавлятись стресу і замкнутості.

Заключною подією саміту стала подіумна дискусія «Виклики НУШ: де потрібні EdCamp-янголи?», на якій спільно виступили Сергій Колебошин, Роман Греба, Руслан Гурак, Вікторія Топол та Анастасія Дьякова. Центральними темами для обговорень обрали сертифікацію та дитинство без насильства – адже саме вони є нагальними у системі цінностей сучасного освітнього процесу. Зокрема, пан Роман розповів про створення електронної освітньої платформи, яка відкриється з нового року.

На е-платформі будуть розміщені підручники у PDF-версії, 3D-версії хімічних та фізичних явищ, курси з дистанційного навчання та підготовки вчителів, а також тренінги та модулі на базі ІМЗО, – зазначив заступник Міністерки освіти і науки.

Перший день «янгольського злету» завершився неочікуваним та захопливим сюрпризом від команди EdCamp Ukraine: усі присутні отримали квитки в Одеський національний академічний театр опери та балету на атмосферний балет «Крик». Чуттєвий перфоманс нікого не залишив байдужим.

Зліт янголів: День другий 

З учасниками та учасницями І національного саміту зустрівся заступник Міністерки освіти і науки України Павло Хобзей. Він розповів про непотрібність рейтингів як таких та наголосив на важливості сертифікації.

Учасників та учасниць саміту протягом виступу заступника Міністерки турбувало важливе питання: «Що буде з тими вчителями, які подадуться на сертифікацію, але не пройдуть її?».

Усе залежатиме від вас, від того, яку атмосферу ви створите. Якщо не будете вчиняти обструкцію тим, хто не пройшли, а навпаки – підтримувати і допомагати пройти далі, то все буде добре. Якщо людина подалася, але не пройшла, для неї все залишиться, як є: вона залишається на роботі і в жодному разі не може бути звільнена, просто не отримає надбавки до зарплати, яку передбачає успішне проходження сертифікації. І буде прийнято ряд дій, щоб інформація про кількість вчителів, які пройшли сертифікацію, не включалася до рейтингів відділів освіти тощо – бо це б створило загрозу для дійсної добровільності цього процесу, – поділився думкою пан Хобзей.

За результатами саміту буде укладено та передано в МОН звернення з ключовими моментами.

Другий день саміту присвятили найгострішим викликам сучасної української освіти та шляхам їхнього успішного подолання. Вчителі і вчительки мали змогу відвідати 20 різноманітних челенджей за 5 напрямами:

  • особистісний;
  • технологічний;
  • комунікаційний;
  • інструментальний;
  • управлінський.

Усі челенджі проходили в різних локаціях «Impact Hub», які мали відповідні назви: Amsterdam, Madrid, Tokio та Kyoto.

«Всеосвіта» також презентувала свій виклик на тему «Як створити власний освітній проект?» і захопливо розповіла про те, як за обмежених ресурсів та часу реалізувати будь-яку цікаву освітню ідею.

Ви маєте любити свій проект понад усе. Цінувати його і віддаватися йому. Якщо ви не любите власну справу – нічого не вийде, – зазначила креативна директорка «Всеосвіти» Леся Литвиненко.

На кожній окремій презентації учасникам і учасницям саміту пропонувалося взяти на себе певний виклик та виконати його умови разом із учнями, щоб навчитись долати перешкоди (антикорупційні курси), допомагати (запобігання секстингу та грумінгу), доносити інформацію (ораторське мистецтво), володіти сучасними технологіями (гейміфікація) тощо.

Успіх моїх учнів залежить від того, як я зможу розповісти їм про ті чи інші речі, як зможу навчити і показати, що є правильним, а що – ні, – пояснює пані Валентина, вчителька з села Трудолюб, Полтавської області. – Челенджі допоможуть мені зрозуміти алгоритм дій, адже це не лише надзвичайно цікаво, але й корисно.

Під кінець дня координатори та координаторки отримали від Вікторії Андрієвської спеціальні  анкети цінностей, завдяки яким можна сформувати ціннісний портрет особистості та систему її пріоритетів.

Крім того, усі присутні із задоволенням створювали власні дошки мрій – так звані «мотиваційні дошки», що допомагають людині покроково, на підсвідомому рівні, діяти у напрямку реалізації своїх бажань.  

Зліт янголів: День третій 

В останній день обговорювали питання, що безпосередньо стосувались EdCamp-саміту: як покращити процедуру відбору і заохотити тих, хто не потрапили на захід; що залишити і що варто змінити у книзі і курсі про те, як едкемпити та як працювати з партнерами цього року тощо.

Крім того, магістральним і афілійованим міні-EdCamp’ам урочисто передали прапори, а також запустили онлайн-спільноту «Коло взаємодопомоги».

Найбільшим попитом серед учасників та учасниць саміту користувалась сесія «Декларація щодо підвищення кваліфікації педагогів: як виявляються критерії ефективних програм», під час якої вчителі та вчительки у форматі гри обговорювали особливості підвищення кваліфікації, її доступність та найзручніші форми – дистанційну, локальну та інші.

Під час дискусії завжди легше зрозуміти істину. Визначити для себе, що потрібно, а чого необхідно позбутись, – розповіла пані Світлана, учасниця сесії. – Дистанційна форма підвищення кваліфікації, звісно, дуже зручна, але коли ти приїздиш на подібні EdCamp-саміти – отримуєш можливість спілкування та знаходиш нових друзів. Я вважаю це найголовнішою перевагою.

Зазначимо, що під час І національного саміту команда EdCamp об’єдналася зі студією онлайн-освіти EdEraГромадське об'єднання "БАТЬКИ SOS"Лабораторія Освітніх Змін/Education Transformation LabМіжнародний інститут інтегрального розвитку - IIID, ГС ОсвіторіяЦентр Інноваційної Освіти "Про.Світ"ГО "Смарт Освіта"Ukrainian Institute for the Future в рамках створення консорціуму освітніх громадських організацій та підтримки Нової української школи.

«Всеосвіта» вітає організаторів EdCamp з успішним та натхненним проведенням І національного саміту «EdCamp-янголи в дії» та бажає нових сміливих звершень і перемог!

Загальний огляд саміту можна прочитати тут.

Ексклюзивний фотозвіт від «Всеосвіти»: https://www.facebook.com/pg/vseosvita/photos/?tab=album&album_id=2085375931520753

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти