і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд

Дружня та позитивна атмосфера у класі: поради для вчителя

Як налагодити взаємовідносини з учнями і підтримувати здоровий психологічний клімат?

Проведення успішного заняття залежить не лише від змісту та форми викладу матеріалу, але й від… внутрішньої атмосфери у класі. Дійсно, якщо діти емоційно замкнені, відчувають дискомфорт у спілкуванні з однокласниками та вчителем – навчальний матеріал сприйматиметься лише частково, з меншою користю та небажаним примусом з боку педагога. Чи можливо у такому випадку вплинути на ситуацію?

Інформаційний портал «Освіта нова» пропонує кілька простих і водночас ефективних способів, як налагодити мікроклімат у навчальному класі.    

 Спосіб 1. Організація загальних колективних справ, спільних переживань 

 ♦ Колективні привітання з днем народжен­ня учнів;

 ♦ Вираження щирого співчуття від імені кла­су в дні сумних подій, хвороби, невдач;

 ♦ Спільні поїздки-екскурсії пам’ятними місцями, походи;

 ♦ Спільне відвідування концертів, вистав;

 ♦ Спільне проведення святкових днів;

 ♦ Спільні творчі гуртки чи літні табори.

 Спосіб 2. Формування гуманних взаєми­н з учнями 

Сигнал доброзичливості — добра усмішка, привітність. Вчитель не має наголошува­ти на різниці в соціальному статусі, віці між со­бою й учнем, а висловлювати свої розуміння доб­розичливо, у формі поради. Необхідно уважно і зацікавлено слухати учнів.

Врахування індивідуальних особливостей шко­ляра (агресивного запалу, мовчазності, вразливості, зам­кнутості), його стану у конкретний момент, його безпосереднього ставлен­ня до вчителя.

Вміння вислуховувати, особливо в хви­лини напруженого нервового стану, який виник у результаті певних неприємностей, непоро­зумінь. Вчителю варто дати зрозуміти, що він вміє зберігати «секрети», адже довірча бесіда по­требує обережності й делікатності.

Шанобливе ставлення до думки інших лю­дей (адже й вчитель може помилятись). Краще діяти методом пе­реконання, а не поспішати з радикальним висловленням своєї точки зору.

Якомога більше позитивних характеристик. Вчителю варто намагатись відгукнутися про учня доб­рим словом, якщо він цього заслуговує. Схва­лення діє сильніше, ніж осуд. Не потрібно забувати, що постійне схва­лювання тих самих людей, протиставлення їхніх успіхів вадам інших сприяє поганому ставлен­ню до них усього класу.

Критика за формою і змістом має орієнтува­тися на шанобливе ставлення до людей. Краще повчати наодинці, говорити конкретно про випадок поганої поведінки. Справедливе ставлення до дитини, повага до її гідності допоможе легко налагодити комунікацію. Варто бути стриманим, не переходити на крик і злість, намагатися не загрожувати суворими заходами тощо. Вчитель має продемонструвати дитині, що віри­ть у неї.

Посилання на Освіта Нова: http://osvitanova.com.ua

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти