Добірка корисних ігор та оригінальних способів побороти стрес: радить Вікторія Скуратова

Добірка корисних ігор від досвідченої психологині допоможуть дітям позбутися стресу, напруги і негативних емоцій. Використовуйте під час перерви або на уроках!

Дітям часто потрібно вивільняти свою енергію та позбуватися негативних емоцій. Найкращий спосіб це зробити – пограти у веселі ігри. На допомогу вчительській спільності, досвідчена лікарка-психологиня, ґештальт-терапевтиня Вікторія Скуратова ділиться добіркою корисних ігор та способів, які допоможуть дітям переключити увагу та зняти напругу. 

Дієвим методом є ігри, які можна використовувати з гіперактивними та агресивними дітьми. Спробуйте їх у своєму класі і ви помітите результат одразу. 

 “Заборонений рух” 
Мета: гра з чіткими правилами організує, дисциплінує, згуртовує, розвиває швидкість реакції і викликає здоровий емоційний підйом.

Діти стоять обличчям до ведучого. Під музику з початком кожного такту вони повторюють рухи, що показує ведучий. Той, хто повторить заборонений рух має пострибати на місці або потрясти руками. Замість показу руху можна називати вголос цифри, крім однієї забороненої, наприклад цифри “п’ять”. Коли діти її почують, вони повинні будуть плескати в долоні (чи кружляти на місці).

 “Морські хвилі” 
Мета: навчити дітей переключати увагу з одного виду діяльності на інший, сприяти зниженню м’язової напруги.

За сигнлом педагога: “ Штиль” усі діти в класі завмирають. За сигналом”Хвилі” діти по черзі встають за своїми партами. Спочатку встають учні, що сидять за першими партами. Через 2-3 секунди  піднімаються ті, хто сидить за другими партами і.т.д. Як тільки черга доходить до учнів за останніми партами, вони встають і разом плескають в долоні, після чого діти, що встали першими (перші парти) сідають і т.д. За сигналом вчителя “Шторм”, характер дій і послідовність їхнього виконання повторюється, з тією лише різницею, що діти не чекають 2-3 секунди, а встають один за одним відразу. Закінчити гру треба командою “Штиль”.

 “Ловимо комарів” 
Мета: зняти м’язову напругу з кістей рук, дати можливість гіперактивним дітям рухатися у вільному ритмі і темпі.

Скажіть дітям: “Давайте уявимо, що прийшло літо, я відкрила віконце і до нашого класу налетіло багато комарів. От так!” . Педагог у повільному чи середньому темпі робить хаотичні рухи в повітрі, стискаючи чи розтискаючи кулаки: по черзі або одночасно. Кожна дитина буде “ловити комарів “ у своєму темпі й ритмі, не зачіпаючи тих, хто сидить поруч. По команді “Стій!” – учні сідають так, як показує педагог (на власний розсуд). Готові? Почали!...”Стій”. Добре потрудилися. Утомилися. Опустіть розслаблені руки донизу, струсніть кілька разів долонями. Нехай руки відпочивають. А тепер знову за роботу”. 

З агресивними дітками допоможе “Аркуш гніву”, який дитина зможе зім’яти або розірвати, якщо напруга занадто сильна. На ньому зазвичай зображене смішне чудовисько з величезним хоботом, довгими вухами, вісьмома ногами або ж дитина сама може намалювати щось завчасно.

Також гарним способо зняття напруги є створення “Мішечку для гніву” (вам потрібні: склянка, чарівна труба та ін.). Перед початком уроку кожна дитина або навіть учитель, може підійти до мішечка і як найгучніше покричати в нього. У такий спосіб дитина рятується від свого гніву, напруги під час занять.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.