Для розбудови НУШ у 5-9 класах МОН співпрацюватиме з Вергеланд Центром

Співпраця надасть можливість підготувати директорів та вчителів, а також розвинути онлайн-навчання.

Нова українська школа у 5-9 класах, навчання вчителів та директорів для кращого шкільного врядування, розвиток освітніх матеріалів онлайн, а також продовження програми «Демократична школа» – над цим Міністерство освіти і науки працюватиме разом із Європейським Центром імені Вергеланда. Про це йшлося під час зустрічі Міністерки освіти і науки Ганни #Новосад з очільницею Центру Аною Пероною-Ф’єльдстад.

Незважаючи на зміну уряду, реформа «Нова українська школа» буде продовжуватись. Вергеланд Центр – наші надійні партнери у сфері реформування шкільної освіти. Зараз найбільший виклик перед нами – НУШ у базовій школі. Наразі ми працюємо над деталізацією стандарту для базової школи. Зокрема, для того, щоб зробити очікувані результати навчання більш докладними, щоб вчителі розуміли, чого саме ми від них хочемо. Також ми чекаємо на результати PISA, щоб наша зміна стандарту базової школи ґрунтувалася на дослідженні успішності наших учнів, – розповіла Ганна Новосад.

Ана Перона-Ф’єльдстад наголосила, що Вергеланд Центр готовий продовжити підтримку освітньої реформи в Україні та працювати над стандартом для базової школи.

Ми й до цього залучали своїх експертів до робочої групи, яка працює над стандартом базової школи. Вони також зауважували, що проєкт стандарту потребує більшої конкретики, і ми підтримуємо ваше намагання конкретніше виписати очікувані результати, – зазначила очільниця Вергеланд Центру.

Сторони домовилися провести координаційну зустріч, щоб докладніше обговорити цілі та стратегію доопрацювання держстандарту.

Крім того, Міністерка підкреслила, що в Україні починає роботу нова установа – Український інститут розвитку освіти (УІРО). Він стане основною установою з підтримки та впровадження Нової української школи. УІРО створюється на заміну Інституту модернізації змісту освіти, що повноцінно не виконує покладені на нього функції.

Для нас важливо, щоб навколо УІРО об’єдналися освітні організації, залучені у реформу. Думаю, ви знаєте очільника інституту – це Вадим Карандій, який був заступником Міністра впродовж минулого року. Це фахова та професійна людина – впевнена, що ви знайдете спільну мову, – додала Міністерка.

Окремий напрям майбутньої роботи – підвищення кваліфікації вчителів та директорів шкіл.

Також ми маємо зрозуміти, як ми підвищуємо кваліфікацію. Ми розуміємо, що потрібен інакший підхід порівняно з початковою школою. Крім того, я впевнена, що нам потрібно зробити підвищення кваліфікації більш системним та покращити методичну підтримку вчителів у реформі. Ви, як організація, що багато працювала з вчителями базової школи, важливі для нас у розбудові цього проєкту. Крім того, ми розраховуємо на співпрацю щодо розвитку шкільного менеджменту. Ми зараз готуємо Закон «Про повну загальну середню освіту». Його величезна частина присвячена саме шкільному менеджменту. І ми б хотіли більше працювати у цьому напрямі й хотіли б заручитися вашою підтримкою в цьому питанні. Зокрема, можливо, спільно розробити онлайн-курс для самих директорів та на основі нього зробити обов‘язкове підвищення кваліфікації для менеджменту шкіл, – пояснила Ганна Новосад.

Очільниця Вергеланд Центру акцентувала увагу на тому, що організація зацікавлена у такій співпраці з Україною.

Думаю, потрібно зробити це підвищення кваліфікації більш прикладним. Так, теоретична частина може тривати 2 тижні, однак це має бути довша програма, що має включити виконання декількох невеличких проєктів, які будуть розтягнуті в часі. Наш досвід показує, що така робота дає значно кращі та стабільніші результати, – наголосила Ана Перона-Ф’єльдстад.

Також сторони розглянуть можливість співпраці для розвитку онлайнматеріалів, зокрема для шкіл у сірій зоні.

Ганна Новосад відзначила значний внесок центру в розбудові реформи «Нова українська школа», а також інших спільних проєктах.

Дякуємо. Насправді ми пишаємося тим, що ми зробили в Україні. Зараз ми навіть використовуємо ці напрацювання в інших країнах, наприклад у Греції. Сьогодні ми працюємо в 26 країнах світу, але з Україною ми маємо дуже великі та системні проєкти, – прокоментувала пані Перона-Ф’єльдстад.


Курси та вебінари від «Всеосвіти» можуть зараховуватися вам як підвищення кваліфікації.

ТОВ «Всеосвіта» є офіційним суб’єктом підвищення кваліфікації. Лист Міністерства освіти і науки України №4/2181-19 від 30.09.2019 року офіційно підтверджує, що сертифікати та інші документи «Всеосвіти» можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Нагадаємо, що 21 серпня Уряд прийняв постанову №800, якою затвердив «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», і 3-го вересня ця постанова набула чинності. Відтепер Ви можете включити вебінари і курси від «Всеосвіти» у річний план підвищення кваліфікації, і вони будуть зараховані у підвищення кваліфікації без будь-якого додаткового визнання педагогічною радою!

До кожного вебінару та курсу можна замовити сертифікат, зміст якого повністю відповідає вимогам документів про підвищення кваліфікації (згідно пункту 13 «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»).

 Чому «Всеосвіта»? 

Спікери та спікерки наших курсів і вебінарів – справжні фахівці з усіх куточків України. Ми пропонуємо вам лише актуальні, цікаві та ґрунтовно розроблені теми, які допоможуть  дізнатися про сучасні методи й підходи в освіті, підвищити рівень своєї підготовки, а також вразити учнів, батьків і колег широким творчим світоглядом.

Долучайтеся до перегляду вебінарів, проходьте курси і зростайте професійно разом із «Всеосвітою»!

Сторінка курсів: https://vseosvita.ua/course

Сторінка вебінарів: https://vseosvita.ua/webinar


Джерело: МОН

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.